Hur blockar man sidor?

Permalänk
Medlem

Hur blockar man sidor?

Tjenare,
en av mina kompisar spenderar för mycket tid på vissa sidor. Jag vill hjälpa honom genom att banna dom. Han använder IE 6.0. hur kan man göra detta?

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Medlem

lunarstorm ?? ifall han är n00b så är det bara att gå in på internet alternativ och blocka den sidan

Visa signatur

#NetGameGroup <- Lan I Norrköping
www.ngg.se

Permalänk
Medlem

Öpnna $windir$system32\drivers\etc\hosts och följ instruktionerna.
Alltså: '127.0.0.1 www.lunarstorm.se' för att ge 404, '204.202.134.172 www.lunarstorm.se' för att skicka honom till disney.com, osv. (Ta bort ''-tecknen först...)

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Floppe
Öpnna $windir$system32\drivers\etc\hosts och följ instruktionerna.
Alltså: '127.0.0.1 www.lunarstorm.se' för att ge 404, '204.202.134.172 www.lunarstorm.se' för att skicka honom till disney.com, osv. (Ta bort ''-tecknen först...)

Det där låter bra Har en kompis som brukar snylta på lunar hos mig :/ Så det får jag ta och testa.
Har en D-Link 804 också, någon som vet om det finns något liknande sätt att blocka i den? Det blir ju lite svårare att ändra tillbaks då.

Permalänk
Medlem

Jag har en D-Link 604, och jag kan inte komma in på swec... Har ingen aning varför, har inte funkat sen jag koppla in routern... Alla andra sidor funkar verkar det som.... (Inte clas ohlson heller tror jag ) Nån som vet hur jag kan fixa detta? Letat runt som en iller

Permalänk
Inaktiv

cuique, snacka med moderatorerna... hade ett par polare som hade probs med detta... vet dock itne om det är tillåtet att snacka sådant här på forumet!

Permalänk
Medlem

Floppe: Funkar inte, måste man starta om datorn lr explorer?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

IE måste du starta om, ja.

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem

Jag frågade i #sweclockers men ingen lyckades lösa problemet :/

Jävligt irriterande