Permalänk
Medlem

Nätagg

Hej!

Jag har ett gammalt nätagg som jag inte har någon aning om hur mycket watt det är på och allt som står på nätaggregatet är: AC230V-/4A/50Hz
Någon som vet hur man kan kolla upp hur mycket watt den ligger på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eqrots:

Hej!

Jag har ett gammalt nätagg som jag inte har någon aning om hur mycket watt det är på och allt som står på nätaggregatet är: AC230V-/4A/50Hz
Någon som vet hur man kan kolla upp hur mycket watt den ligger på?

Om det inte står på nåt klisterlapp på nätaggregatet eller kvittot så är det svårt att ta reda på.

Dock måste jag fråga en sak: om du har tänkt uppgradera och behålla din nätaggregat så hoppas jag inte att det där "4A" står för 4 ampere, då är det ändå lika bra att köpa nytt. Antar bara nu, men kan vara bra att veta

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det tänkt att agget ska användas till. Är det gammalt och inte har någon information på sig låter det inte så bra och jag skulle inte lita på det för att dra någon dator egentligen.

Permalänk
Medlem

Tack! och jag tor att 4A är ampere. Blir nog att byta...

Permalänk
Medlem

Om man går på specen du hitta så handlar det nog bara om vilken typ av strömuttag som agget funkar med; vårt klassiska 220V uttag i 50Hz och att den skall vara säkrad minst 4A.. I teorin ska inte agget dra mer än 880W från uttaget. Men som sagt, detta säger inte så mycket om vad agget kan leverera på sekundärsidan, mot systemt.. ?!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus