Permalänk
Medlem

En 55 minuter lång livestream från spelet med gameplay och snack.
http://www.rockpapershotgun.com/2011/02/11/dragon-age-ii-goes...

Permalänk
Skrivet av Thxsen:

DragonAge var ett kul spel.

Jag kommer troligtvis inte att skaffa detta spel.
Eftersom jag gillade Baulders gate, men inte Mass Effect.
Hack n slash , känns helt fel för denna typ av spel.

Trailern gjorde mig besviken.
Men Bioware har gjort en besviken tidigare, så jag blir inte förvånad.

Känner likadant, efter att ha sett striderna ( som bara var en enda röra ) så kan man ju bara konstatera att Bioware sänker nivån ytterligare.
De försöker tydligen skapa mass effect med svärd, undrar om det kommer att fungera..........

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur jag ska göra, striderna ser väldigt röriga ut. Och att man kan bara spela som human...
Självklart släpps demot samma dag som spelet släpps så man måste köpa grisen i säcken.
Lutar åt en avbokning av Signature Edition. :/

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

wat? Bara humans? Men mina elves?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

wat? Bara humans? Men mina elves?!

'Tis true. Female Hawke eller Male Hawk är dina enda valmöjligheter.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mute:

Nu vet jag inte hur jag ska göra, striderna ser väldigt röriga ut. Och att man kan bara spela som human...
Självklart släpps demot samma dag som spelet släpps så man måste köpa grisen i säcken.
Lutar åt en avbokning av Signature Edition. :/

Nytt datum på release av demo?
Sist jag läste på FZ.se så skrev de att det skulle släppas till samtliga plattformar den 22/2, dvs man får tid till att testa det innan release.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Vafaen, jag lirar ALLTID som elf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Nytt datum på release av demo?
Sist jag läste på FZ.se så skrev de att det skulle släppas till samtliga plattformar den 22/2, dvs man får tid till att testa det innan release.

Nej du har helt rätt. Jag läste fel på Biowares hemsida om demot, de nämner själva releasedatumet på samma sida.
Dumt att läsa för fort. Demot släpps 22:a februari på alla plattformar.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

DA2 PC demo gameplay:

http://www.youtube.com/watch?v=6BlDtbXW3o4&hd=1

"Game played at 1920x1080, 8xAA, 16xAF, DX9 (DX11 not available in demo), settings at Medium (High and Very High are DX11 only)"

Del 1 här:

http://www.youtube.com/watch?v=NRQzl5u5oeQ

YouTube har inte blivit klar med den ännu dock.

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem
Skrivet av tbz:

DA2 PC demo gameplay:

http://www.youtube.com/watch?v=6BlDtbXW3o4&hd=1

"Game played at 1920x1080, 8xAA, 16xAF, DX9 (DX11 not available in demo), settings at Medium (High and Very High are DX11 only)"

Del 1 här:

http://www.youtube.com/watch?v=NRQzl5u5oeQ

YouTube har inte blivit klar med den ännu dock.

Spelet ser ganska bra ut, av det jag har sett hittils så såg det typ ut some ettan, men i dom video klippen så ser det bra ut, kanske inte som ett modernt spel riktigt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tbz:

DA2 PC demo gameplay:

http://www.youtube.com/watch?v=6BlDtbXW3o4&hd=1

"Game played at 1920x1080, 8xAA, 16xAF, DX9 (DX11 not available in demo), settings at Medium (High and Very High are DX11 only)"

Del 1 här:

http://www.youtube.com/watch?v=NRQzl5u5oeQ

YouTube har inte blivit klar med den ännu dock.

Är inte lika imponerad som Sirocco. Tycker det ser exakt ut som 1an eller kanske tom lite sämre. Menar inte att 1ans grafik var ful, trärtom. Men det känns som att de kunde boostat grafiken lite mer i uppföljaren. Hoppas verkligen DX11 Very High är bra snyggare än så.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Läste i en av Biowares bloggar att spelet kommer se bättre ut på PC även i DX9, precis som med Origins. Tycker det här ser ut som ett spel jag kommer tycka om att spela.

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem

Lite nya bilder
http://blog.bioware.com/2011/02/16/the-technology-of-dragon-a...

Citat:

Next time we’ll cover more advanced DirectX 11 features of the engine, how they complement the base technology and how, while not required for enjoying the game itself, should improve the visual experience for players with higher end PCs.

Permalänk
Medlem

Bioware sa i en tråd på deras forum att YouTube-filmerna INTE är det demo som kommer släppas till allmänheten, utan ett äldre demo för pressen.

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Hjälpsam

Tja, om man har gjort ett av de bästa spelen någonsin, varför inte sabba tvåan totalt?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Är inte lika imponerad som Sirocco. Tycker det ser exakt ut som 1an eller kanske tom lite sämre. Menar inte att 1ans grafik var ful, trärtom. Men det känns som att de kunde boostat grafiken lite mer i uppföljaren. Hoppas verkligen DX11 Very High är bra snyggare än så.

Titta lite på 1an och kom tillbaka , de har putsat mycket på grafiken och tom bara att titta på Youtube videon ser man att spelet är grymt mycket snyggare än 1an.
Jag sitter just nu och spelar Awakening med max grafik 1680x1050 och ser direkt skillnaderna och då har videon har inte DX11 godiset påslaget

Jag känner mig inte orolig , efter 55minuters livestream videon är jag inte heller orolig för att det skulle vara ett nerdummat hack&slash.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Ser riktigt löjligt ut med det man sett ifrån striderna när gubbarna hoppar, snurrar, dödar flera stycken på en gång osv..synd att dom ska förstöra en bra spelidé

Permalänk
Medlem

Någon som fått tag i demo än? Hittar varken på PSN eller biowares hemsida.. kanske är otålig men väntat länge på den 22e

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Ledsen om jag inte är tillräckligt påläst, men är inte grejen att man kan _välja_ om man vill spela hack'n'slash eller pause'n'play i Dragon Age 2? Jag har bestämt för mig att jag sett att man kommer att kunna välja detta.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Fan asså, hoppas detta blir en bra spel. Vill ju inte att min bild av Dragon Age ska förstöras.. Med det sagt så kan jag nämna att de kommer en Dragon Age film i sommar 2011 för de som inte visste det. (inte läst hela tråden så det kanske har nämnts redan.) Verkar dock riktigt gay http://www.youtube.com/watch?v=OF2mPgwrlT4

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Någon som fått tag i demo än? Hittar varken på PSN eller biowares hemsida.. kanske är otålig men väntat länge på den 22e

9am PST , om jag räknar rätt med sommartid/vintertid är det 1800 ikväll det släpps.

What time will the demo be available?

For PC – February 22 at 9am PST
For Xbox 360 – February 22 between midnight and 2am PST
For Playstation 3 users in North America – February 22 between 4pm and 8pm PST
For Playstation 3 users outside North America - February 23 between 4pm and 8pm GMT

Skrivet av TheJerk:

Ledsen om jag inte är tillräckligt påläst, men är inte grejen att man kan _välja_ om man vill spela hack'n'slash eller pause'n'play i Dragon Age 2? Jag har bestämt för mig att jag sett att man kommer att kunna välja detta.

Som jag förstått av den infon jag läst & sett på filmsnuttar så spelar också svårighetsgraden in på hur man måste spela , dvs enklare svårigheter och man kan köra det som ett hack&slash , svårare och man måste vara strateg och pausa eller bli monstermat

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Lääängtar som fan tills demot kommer! TAck för tiden Harakiri Bioware har inte gjort mig besviken hittils så varför börja nu? ;P

Permalänk

saxat från rpgcodex :

PC Games gave it 88, pros and cons:

+ very well told hero story
+ varied followers, each with their own stories
+ great dialogs with moral decisions
+ exciting boss battles
+ martial-arts-fans should have great fun with possibly the fastest (or fast paced) battles in a fantasy game

- ...but old-school RPG players might have their problems with the flurry of activities in battles
- limited class progression with fixed skilltrees
- poor level design with one-to-one copy-pasting of whole quest areas (do they mean, some areas are a carbon copy of each other???)*
- unsatisfying ending

Blir ett tack men nej tack för mej.................

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasgripen:

saxat från rpgcodex :

PC Games gave it 88, pros and cons:

+ very well told hero story
+ varied followers, each with their own stories
+ great dialogs with moral decisions
+ exciting boss battles
+ martial-arts-fans should have great fun with possibly the fastest (or fast paced) battles in a fantasy game

- ...but old-school RPG players might have their problems with the flurry of activities in battles
- limited class progression with fixed skilltrees
- poor level design with one-to-one copy-pasting of whole quest areas (do they mean, some areas are a carbon copy of each other???)*
- unsatisfying ending

Blir ett tack men nej tack för mej.................

Aj aj aj, precis dom minusen jag INTE ville se. Jag ville tillbaka mer mot nwn, inte tvärtom.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Aj aj aj, precis dom minusen jag INTE ville se. Jag ville tillbaka mer mot nwn, inte tvärtom.

Ja det ser inte lovande ut, tacka vet jag BG där man med spänning gick och undersökte dom olika "kartorna" där man kunde gå hur som helst, hatar när det är sådär linjärt typ gå ifrån A till B

Jaja, 55 min tills demot till PC släpps

Permalänk
Medlem

Måste man heta Hawke o va human ska ja gå o böla någonstans.... GIEF DWARF!

Visa signatur

Dator: Fractal Desgin Define R2 - 550W - Asus Z97-A - i5 4690k 3,5 Ghz - GTX 970 DCII - 8GB 1600Mhz Vengeance - EVO 850 250GB - WD 1TB - 22x DVD -

Permalänk
Medlem

Hehe var lite svårt att komma in men till slut gick det
http://dragonage.bioware.com/info/demo/ 1.9GB på väg ner i lådan

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Tankar oxå Taggad SOM FAN!!

Permalänk
Medlem

Shit vad långsamt det går att ladda, 6 timmar kvar :S

Edit: Hitta en torrent, gick lite snabbare

Permalänk
Medlem

Mitt e klart nu, install på dirren