Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Tackar och tack för tipset! Men de diamantkapskivor jag haft har inte varit så bra, antagligen dålig kvalitet. Ska testa lite dyrare nästa gång.

Tror jag köpte dremel orginal, kostade typ 300kr om jag inte mins helt fel. Fick med 5st och han knappt slitigt ut en

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Är det bara fel på mitt öga eller har du i misstag kapat i avskiljaren när du kapade ut för fönstret?

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3, Intel E5200@3.33GHz ,Kingston 2x2GB 800Mhz, Gigabyte HD4850,Club3d HD4850OC, Corsair VX550 ,SEA 500GB, WD 500GB, WD 600GB, Antec 300(moddad), Nexus CPU cooler, Zalman fan controller, Nexus Ram kylflänsar, 5 chassi fläktar, neon. Samsung 23,5" http://www.sweclockers.com/galleri/6599-pexxs-antec-300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pexx:

Är det bara fel på mitt öga eller har du i misstag kapat i avskiljaren när du kapade ut för fönstret?

Ser vad du menar men det är bara skruvskallen på stödet du ser. Kapade inte plåten i närheten av chassit

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Ser vad du menar men det är bara skruvskallen på stödet du ser. Kapade inte plåten i närheten av chassit

Nu när du säger det så ser man ju visst det

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3, Intel E5200@3.33GHz ,Kingston 2x2GB 800Mhz, Gigabyte HD4850,Club3d HD4850OC, Corsair VX550 ,SEA 500GB, WD 500GB, WD 600GB, Antec 300(moddad), Nexus CPU cooler, Zalman fan controller, Nexus Ram kylflänsar, 5 chassi fläktar, neon. Samsung 23,5" http://www.sweclockers.com/galleri/6599-pexxs-antec-300

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Egentligen är det inget idé jag lägger upp min byggblogg när den är klar, du har ju redan gjort allt jag tänkt göra. (nästan)

Permalänk

Får man fråga vad du kör med för kapskivor? Ser att du lägger ner tid på att kapa alla fall, ser väldigt rakt och snyggt ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

12 600 visningar bara!! förtjänar faktiskt mer ;D

Tackar! Ja, det trodde jag aldrig när jag började det här projektet.

Skrivet av Goo5e:

Egentligen är det inget idé jag lägger upp min byggblogg när den är klar, du har ju redan gjort allt jag tänkt göra. (nästan)

Klart du ska lägga upp din logg med! Jag vill se!

Skrivet av LightBlizz:

Får man fråga vad du kör med för kapskivor? Ser att du lägger ner tid på att kapa alla fall, ser väldigt rakt och snyggt ut!

Det är Dremel original kapskivor. Jag har två burkar No. 409 och No. 420 och det börjar bli oroväckande få kvar i båda

Tack, jag föredrar Dremeln för jag har mer kontroll med den. Sticksågen kapar fort som attan men hugger den så har man en stor buckla i plåten. På tjockare plåt funkar sticksågen bra men på den tunna känns det lite riskabelt. Det är inte så att man har någon chassisida i reserv precis.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Jävligt fina linjer du fick till! Vad slipar du med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Jävligt fina linjer du fick till! Vad slipar du med?

Tack Goo5e! Jag använder en rak finräfflad metallfil för att få ned det grövsta, sen 80-papper, 120-papper och sist 240-papper på slipkloss.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Tack Goo5e! Jag använder en rak finräfflad metallfil för att få ned det grövsta, sen 80-papper, 120-papper och sist 240-papper på slipkloss.

Okej! jävligt fint och du slipar liksom inte på "kanterna" om du förstår vad jag menar, så det blir avrundat, men det ser ändå inte vasst ut ^^

Permalänk

grymt snyggt

Permalänk

Väldigt bra läsning med smarta lösningar, inspirerande! 5p, och kommer helt klart fortsätta följa arbetet

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli skit snyggt med fönstret!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Okej! jävligt fint och du slipar liksom inte på "kanterna" om du förstår vad jag menar, så det blir avrundat, men det ser ändå inte vasst ut ^^

Jag tar det allra sista med en liten bit 240-papper i handen så blir de distinkta kanter som ändå inte är vassa

Skrivet av alibababert:

grymt snyggt

Tack!

Skrivet av Sovereign:

Väldigt bra läsning med smarta lösningar, inspirerande! 5p, och kommer helt klart fortsätta följa arbetet

Tack så mycket! Kul att ni gillar det!

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Bara en tanke, inte så insatt.
Men håller verkligen lite dubbelhäftande tejp fast plexit utan att det lossnar?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3nl0l:

Bara en tanke, inte så insatt.
Men håller verkligen lite dubbelhäftande tejp fast plexit utan att det lossnar?

Det finns dubbelhäftande tejp och sen finns det DUBBELHÄFTANDE TEJP. Jag har sorten med stora bokstäver

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

bara jag eller har du missat en bit nere vid högra hörneT?

Permalänk
Medlem

Ah, damn it :/ Såga luuuuuuuugnt och försiktigt bara! Lycka till nu fan!

Permalänk
Skrivet av Dance:

Det är Dremel original kapskivor. Jag har två burkar No. 409 och No. 420 och det börjar bli oroväckande få kvar i båda

Tack, jag föredrar Dremeln för jag har mer kontroll med den. Sticksågen kapar fort som attan men hugger den så har man en stor buckla i plåten. På tjockare plåt funkar sticksågen bra men på den tunna känns det lite riskabelt. Det är inte så att man har någon chassisida i reserv precis.

Okej, jo jag håller med dig. Sticksågen hatar mig av någon jävla outgrundlig anledning. Men har någon dremel kopia från Clas Ohlson. Själva maskinen är ganska bra faktiskt, men kapskivorna är helt värdelösa.
Sen synd att plexi sidan fucka sig Men inte funderat på att popnita fast plexit istället? Dubbelhäftande tejp känns lite mesigt eller har du någon uber tejp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Okej, jo jag håller med dig. Sticksågen hatar mig av någon jävla outgrundlig anledning. Men har någon dremel kopia från Clas Ohlson. Själva maskinen är ganska bra faktiskt, men kapskivorna är helt värdelösa.
Sen synd att plexi sidan fucka sig Men inte funderat på att popnita fast plexit istället? Dubbelhäftande tejp känns lite mesigt eller har du någon uber tejp?

Det finns en viss übertejp som går att köpa som används i verkstäder och fabriker, en dubbelhäftande och genomskinlig. Har en sån hemma, kostade 70spänn. Det är totalt omöjligt med den att något kan lossna... Inte ens med våld! Men det finns en viss metod man måste använda för att få upp den, man ska dra åt sidan inte up, fast krävs en del kraft till det med. När du väll använder tejpen första gången så verkar den urkass! Men den ska ha tryck på sig i 5min sen är den fast!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Har följt projektet sen start, och måste säga att du är en mästare när det gäller att kapa i plåt!
Lite segt det där med plexit men jag håller tummarna för att du löser det!

Visa signatur

Laptop: HP zBook Studio G5 (i7 8850H, 32gb, Quadro P1000)
eGPU: Razer Core X Chroma, Asus RTX 2080 Super Dual OC
Router: Fujitsu Futro S920, 2x4gb DDR3, 60gb mSata, OPNSense
Serverkluster: 4xLenovo M710Q (G4400T/16gb/120gb SSD), Proxmox VE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Ah, damn it :/ Såga luuuuuuuugnt och försiktigt bara! Lycka till nu fan!

Tack ,det kommer behövas. Ska fundera ut bästa sättet att angripa problemet.

Skrivet av frozrr:

Det finns en viss übertejp som går att köpa som används i verkstäder och fabriker, en dubbelhäftande och genomskinlig. Har en sån hemma, kostade 70spänn. Det är totalt omöjligt med den att något kan lossna... Inte ens med våld! Men det finns en viss metod man måste använda för att få upp den, man ska dra åt sidan inte up, fast krävs en del kraft till det med. När du väll använder tejpen första gången så verkar den urkass! Men den ska ha tryck på sig i 5min sen är den fast!

Japp, jag vet inte om det är exakt sån men det låter som det. Den är genomskinlig och har röd skyddsfilm. Det här tejpen är allt annat än mesig, är det två jämna fina ytor som typ plexi och aluplåt så fäster den nåt så fantastiskt bra så det är i princip som att ha limmat ihop det.

Skrivet av Deean:

Har följt projektet sen start, och måste säga att du är en mästare när det gäller att kapa i plåt!
Lite segt det där med plexit men jag håller tummarna för att du löser det!

Tack så mycket! Det uppskattas!

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

inte lust att sälja det ?

Riktigt snyggt!

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av knezovic:

inte lust att sälja det ?

Riktigt snyggt!

Haha! Nä, vad ska jag då ha datorn i Tack!

BTW en liten update när det gäller bygget så står det ganska still i veckorna numera pga mycket jobb plus att jag är hundvakt i två veckor. Jag funderat lite på hur jag ska kapa plexit medans det sitter kvar på chassisidan och jag tänker göra ett försök med pappas fräs i helgen. Ska testa på lite spillbitar av plexi först för att se hur de funkar ihop med fräsen först.

Jag har också fått mail från Alina där ASUS Sabretooth-brädan är köpt att utbyteskorten för Sandy Bridge är på ingång så snart är det dags att byta ut det utan att ens ha hunnit testa det. Iofs bra att man slipper montera i och ur kortet så på så sätt är det bara att jag inte hunnit längre.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

JA! Hur ser det ut då med plexit? (alltså på "insidan")

Permalänk
Medlem

Blev väldigt snyggt dedär Förresten, var köpte du listen som du har i kabelhålen? Hade tänkt modda min Antec 300 på samma sätt och även måla insidan om jag orkar

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3, Intel E5200@3.33GHz ,Kingston 2x2GB 800Mhz, Gigabyte HD4850,Club3d HD4850OC, Corsair VX550 ,SEA 500GB, WD 500GB, WD 600GB, Antec 300(moddad), Nexus CPU cooler, Zalman fan controller, Nexus Ram kylflänsar, 5 chassi fläktar, neon. Samsung 23,5" http://www.sweclockers.com/galleri/6599-pexxs-antec-300

Permalänk
Medlem

Bygg om ett till och du har en köpare! ^^

Rikigt snyggt, bra jobbat!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

JA! Hur ser det ut då med plexit? (alltså på "insidan")

Fan, jag som trodde jag skulle komma undan utan att behöva visa min misslyckade fräsning Har lagt till en bild på det också. Fick inte sidoplåten att ligga an mot fräsbordet ordentligt så fräsen gick igenom plexit och tog i plåten. Jag fick lacka en remsa svart på insidan för att dölja skadorna.

Skrivet av Pexx:

Blev väldigt snyggt dedär Förresten, var köpte du listen som du har i kabelhålen? Hade tänkt modda min Antec 300 på samma sätt och även måla insidan om jag orkar

Den är U-list köpt från Chilled PC i England:
http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?cPath=60_95&...

Skrivet av dbxxx:

Bygg om ett till och du har en köpare! ^^

Rikigt snyggt, bra jobbat!

Tack! Oj, andra spekulanten, man kanske skulle byta jobb

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Riktigt proffsigt! Du skulle gjort moderkorts hålet, för byte av cpu fläkt lite större, för större kylare! Finns ju plats för det. Skruvhålen i plåten sitter ju en bit bort

Keep it up! Riktigt grymmt 5/5