Permalänk

bredband2 timeout

Jag har nyligen fått ett problem med min internetuppkoppling som jag aldrig har hört talas om tidigare eller stött på. Vad jag än försöker ladda ner så får jag efter ca 3 sekunder timeout. Dvs om jag laddar ner en podradio (ca 30mb) så får börjar allting bra men efter ca 3 sekunder dör nedladdningen och efter ett tag får jag ett meddelande om timeout.

Jag har prövat två separat maskiner, 3 olika operativ, och en hel uppsjö siter att ladda ner allt möjligt från. Men alltid samma problem, efter 3 sekunder så dör det. att se någonting på youtube är lönlöst, ladda från sunets ftp eller ens uppdatering av programvara.

Jag har ingen brandvägg, varken fysisk eller mjukvarubaserad. Allting går via raka cat6 kablar till fiberuttaget. Det mest mystiska va allt är att det bara helt plötsligt hände i förrgår kväll.

Vad kan det bero på? och hur gör jag för att komma runt den där hemska kundsupporten som bara vill att jag ska starta om datorn.

Visa signatur

-----------------------------------------------
if it a'int broke, don't fix it!
-----------------------------------------------

Permalänk
Bredband2
Skrivet av solid_force:

Vad kan det bero på? och hur gör jag för att komma runt den där hemska kundsupporten som bara vill att jag ska starta om datorn.

Vi brukar i och för sig vara lite noggrannare än så.

Riktigt underligt problem dock. Min första tanke var just router eller mjukvarubrandvägg, men det verkar alltså inte vara fallet. Har du kört en tracert? Än bättre, kör en ping plotter och skicka in filen till vår helpdesk (helpdesk@bredband2.com) och meddela ditt ärendenummer antingen här eller på twitter/facebook, om du använder dessa, så ska jag se vad jag kan åstadkomma.

Permalänk

Tack för svaret. Nu vill jag inte vara dum med just dig men alla gånger jag skickat mail till helpdesk@bredband2.se så verkar de fastna i erat spammfilter. Är det normal med över en veckas väntetid på att få svar via mail? Telefon har jag helt gett upp. Men jag är glad om jag kan få support den här vägen.

Problemet verkar vara löst nu. Har kunnat använda internet normal sedan i lördags. Jag satt åtskilliga timmar och utförde en hel drös tracroute och ping på olika siter och olika nätverk runtomkring jorden. Inga konstigheter, men så fort en fil skulle laddas ner så gick allt frid och fröjd i ca 3 sekunder för att sedan abrupt dö.

Jag kommer jag inom kort byta operatör pga strulet som har varit, nära till obefintlig upload och kundsupport som jag måste uppsöka tredjeparts forum för att få svar.

Visa signatur

-----------------------------------------------
if it a'int broke, don't fix it!
-----------------------------------------------