Permalänk
Medlem

SSD problem.

Tja!

Fick hem min SSD från Komplett igår (Äntligen?)
Crucial c300 64GB.

När jag tryckte in den idag i datorn så kan jag dock inte hitta den, den ligger inte under "Computer" som mina andra diskar har gjort och gör. När jag startade windows så påstod den att enheten hade installerats korrekt.
Och i enhetshanteraren så kan jag hitta ssd'n. Någon som vet vad som orsakar detta fenomen?

bild:

http://img856.imageshack.us/i/ssdproblem.png/

mvh SayZk.

Permalänk

Du måste namnge den, vilket du gör genom att högerklicka på disken i diskhanteraren och väljer att ge den ett namn (D,E etc.) Men du ska väl ändå installera operativsystemet på hårddisken?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

öppna disk management och formatera den

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Du måste namnge den, vilket du gör genom att högerklicka på disken i diskhanteraren och väljer att ge den ett namn (D,E etc.) Men du ska väl ändå installera operativsystemet på hårddisken?

Nej, har OS på min Force 60GB.
Tack så mycket för svaret! Löste problemet ^^
Första gången jag lägger till en hårddisk efter installation av OS ;P

Permalänk

Lånar tråden lite
Köpte mig en intel 120 gb g2 i helgen och tryckte in den i datorn igår tillsammans med en noctua NH D14.
Problemet är att min dator inte hittar min ssd, behöver jag typ installera den eller göra något för att den ska dyka upp?
Finns inte under enheter eller under computer med de andra hårddiskarna

tackar för hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan83:

öppna disk management och formatera den

did ^^