Byta grafikkort till ett Gainward GeForce 8400GS 1024MB DDR3

Permalänk

Byta grafikkort till ett Gainward GeForce 8400GS 1024MB DDR3

Har lite funderingar så här innans jag gör bytet av grafikkort på min hp-dator.
Det sitter att ATI kort på PCI-E platsen just nu och min fråga är vad jag behöver tänka på före bytet till ett
GeForce 8400GS kort.
Oprativsystemet är XP HOME på datorn.

Det är för att få hdmi port samt att kunna ställa upp grafiken på Bf2 jag ska göra bytet.

Om någon gjort detta eller något liknande skulle jag bli glad att ta del av tillvägagångssättet.
Misstänker att jag först måste avinstallera tidigare drivrutiner för att sedan hitta dom nya när jag startar datorn
efter bytet. Är jag fel ute?

Tack på förhand /

Permalänk
Medlem

Det låter väl som en bra plan. Börja i den änden, märker du av tydliga problem kan det vara klokt att prova driversweeper, men vänta med det tills det krånglar. Detta har fuckat upp en hel del datorer för folk

Klart bästa är ju såklart att göra en helt ren windowsinstallation efter du bytt kort, vilket i vissa fall även blivit nödvändigt. Men, går det så går det

Btw, om du kan "ställa upp" grafiken med ett 8400GS, vad i all sin dar hade du innan?

Permalänk

Btw, om du kan "ställa upp" grafiken med ett 8400GS, vad i all sin dar hade du innan? =)[/QUOTE]

hahah det sitter ett fint litet radion x1300/x1550 series i nu

Permalänk

Sådärja.
Det gick enligt planen.
Först avinstallerade jag allt för att sedan byta kortet och därefter starta och installera på nytt.

Tack