Permalänk
Medlem

Sista koll innan beställning

Skulle behöva lite tips o råd på min kundvagn innan jag beställer. Har kikat runt på många andra trådar och försökt sätta ihop något som skulle kunna funka ihop. Jag ska mestadels spela spel på den.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/244765/2011-03-01

Jag har skärm, dvdbrännare, os och precis köpt ett grafikkort från annat håll (hd radeon 6970).

Vet inte om man ska köra på i7 istället för i5 och om kylningen räcker ifall man ska köra med 2 grafikkort senare.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/260379/2011-03-07

Skulle köra på i7 om jag va du, i5 med socket 1155 har inte Hyperthreading. Skulle rek dig att köra modulärt, blir du av med mycket kablar. SSD måste du ha Sen tycker jag du ska bygga själv, billigare och inte så svårt

Visa signatur

i7 6700k @ 4GHz - Asus Gaming PRO Z170 m-ITX - 16GB Vengence DDR4 @ 2133MHz - Samsung 850 Pro 256GB - Western Digital Green 1TB - Corsair HX 750W - Asus GTX 770 - Fractal Design Define Nano - Cooler Master Hyper 212 Plus - win 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av klist3r:

Skulle behöva lite tips o råd på min kundvagn innan jag beställer. Har kikat runt på många andra trådar och försökt sätta ihop något som skulle kunna funka ihop. Jag ska mestadels spela spel på den.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/244765/2011-03-01

Jag har skärm, dvdbrännare, os och precis köpt ett grafikkort från annat håll (hd radeon 6970).

Vet inte om man ska köra på i7 istället för i5 och om kylningen räcker ifall man ska köra med 2 grafikkort senare.

Skrivet av expl0:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/260379/2011-03-07

Skulle köra på i7 om jag va du, i5 med socket 1155 har inte Hyperthreading. Skulle rek dig att köra modulärt, blir du av med mycket kablar. SSD måste du ha Sen tycker jag du ska bygga själv, billigare och inte så svårt

Nej, behåll du ditt paket då det inte finns stöd för i7´s HT - Hyperthreading i spel. Kommer att funka utmärkt med i5. Sen behöver du inte hoppa på dom minnenan som expl0 har med i sitt paket då dessa med stor sanolikhet kommer att ligga imot eftermarknads CPU-kylaren. Ock nej, man behöver inte ha 1,5v minnen till SB moderkort.... Men, ja ett modulärt nätdel är att föredra ifall man inte vill ha en massa sladdar att surrra fast i chassit. Men skall man inte själv bygga ihop datorn så behöver TS inte oroa sig för detta då Inet.se fixar detta. En SSD enhet är ekonomisk fråga men vist kommer en sådan att pigga upp din dator ytterligare.. Men långt ifrån ett måste.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Nej, behåll du ditt paket då det inte finns stöd för i7´s HT - Hyperthreading i spel. Kommer att funka utmärkt med i5. Sen behöver du inte hoppa på dom minnenan som expl0 har med i sitt paket då dessa med stor sanolikhet kommer att ligga imot eftermarknads CPU-kylaren. Ock nej, man behöver inte ha 1,5v minnen till SB moderkort.... Men, ja ett modulärt nätdel är att föredra ifall man inte vill ha en massa sladdar att surrra fast i chassit. Men skall man inte själv bygga ihop datorn så behöver TS inte oroa sig för detta då Inet.se fixar detta. En SSD enhet är ekonomisk fråga men vist kommer en sådan att pigga upp din dator ytterligare.. Men långt ifrån ett måste.

Tack för dom snabba svaren. Det du säger är det jag kommit fram till också, ssd känner jag inte är nödvändigt för tillfället. Dom kommer säkert sjunka i pris senare och då kan man lägga till det.
Men det där med minnen har jag hört både och, att man ska ha 1,65 och 1,5. Vad är det som man ska ha egentligen? Och kommer moderkortet hålla ett tag framöver, och kommer det behövas mer fläktar?

Permalänk
Hedersmedlem

Alla DDR3 minnen skall klarar 1066MHz med 1.5V och enligt standarden skall de även klarar upp till 1.975V innan de går sönder. När det står 1.65V så betyder det att de är testade att gå i 1.65V vid en viss frekvens så ju lägre spänning vid högre frekvens desto bättre..

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att en SSD är ett måste när man köper en ny dator.
Både jag och min far köpte varsinna datorer förra sommaren, båda med snarlik hårdvara.
Den ända skillnaden är att jag köpte ett vassare grafikkort samt en SSD och ändå känns det som att datorerna ligger i helt olika prisklasser.

Hans dator känns väldigt seg att använda jämnfört med min.

Även om man inte får högre fps i spel av en ssd tycker jag ändå att det är den del i min dator som står för den största prestandahöjaren

Permalänk
Medlem

Den slutgiltiga kundvagnen blir såhär:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/252323/2011-03-04

Borde väl inte vara allt för svårt att montera allt själv? Är det några extra kablar eller något man måste köpa till, eller följer allt man behöver med?

Permalänk
Medlem

Tror du måste köpa till ett Adapterkit 2,5" till 3,5"
för att SSD'n ska få plats då ditt chassi inte har någon plats för 2.5" hdd, annars ska allt följa med.
Jag monterade min första dator för inte så länge sedan och det gick utan problem. Bara lite läskigt när man vet hur mycket pengar det rör sig om men experthjälp finns ju här på forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klist3r:

Den slutgiltiga kundvagnen blir såhär:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/252323/2011-03-04

Borde väl inte vara allt för svårt att montera allt själv? Är det några extra kablar eller något man måste köpa till, eller följer allt man behöver med?

Adapter mellan 2,5 till 3,5 medföljer ( står det ), och när du bygger så se bara till att ta det lugnt och se till att processorn ligger som den ska:D
Alla kablar ska följa med.

Lycka till och fråga om det är nått du undrar:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Tror du måste köpa till ett Adapterkit 2,5" till 3,5"
för att SSD'n ska få plats då ditt chassi inte har någon plats för 2.5" hdd, annars ska allt följa med.
Jag monterade min första dator för inte så länge sedan och det gick utan problem. Bara lite läskigt när man vet hur mycket pengar det rör sig om men experthjälp finns ju här på forumet.

adapter följer med står det!:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

du behöver inga adapters R3an har stöd för 2,5" på alla "hårddiskslädar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

adapter följer med står det!:D

Hahah, det var för tydligt för att jag skulle lyckas hitta det, snokade bland specifikationer ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Hahah, det var för tydligt för att jag skulle lyckas hitta det, snokade bland specifikationer ^^

Haha sånt händer:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Tack så jättemycket för all hjälp! Hoppas allt kommer gå bra med monteringen och allt. Men som ni sa, det är bara att fråga om det strular.

Tack åter igen för snabb och bra hjälp!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla en sista gång så att jag inte glömt något, här är slutgiltiga kundvagnen som ska beställas idag.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/261433/2011-03-07