Ge mig tips på fläktar med lågt ljud 100-200:-

Permalänk
Medlem

Ge mig tips på fläktar med lågt ljud 100-200:-

Ge mig tips på fläktar 120mm med lågt ljud. Skulle även varit tacksam om där är lite tips på mindre fläktar också

Kommer användas som insug och utsug.

Max kostnad 100-200:-

Tackar.

Edit: Jag har ingen fläktkontroll och har ingen tanke på att införskaffa en just nu då jag har lite fler prioriterade inköp några månader fram över.

Permalänk
Medlem

Scythe Gentle Typhoon? Bra luftflöde/dB
Eller Scythe Slipstream?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Scythe Gentle Typhoon? Bra luftflöde/dB
Eller Scythe Slipstream?

Har kollat runt lite och stött på dessa.

Typhoon är nog out of question med en ca 30db.

Kollade till slipstream nu och den verkar ha rätt dåligt med flöde dock med bättre db.
Verkar som dessa precis ligger antingen över eller under i något ämne jag söker.

Tack för snabbt svar vill höra lit emer innan jag gör något drastiskt.

Permalänk
Medlem

Noctua NF-P12?

Permalänk
Medlem

Om du är beredd på att lägga ut 181kr per fläkt tycker jag du ska välja Noctua NF-P12 med sina 54CFM @ 20dB.

EDIT: Ett till plus med Noctua fläktarna är att du får med två olika motstånd så du kan sänka hastigheten utan att behöva ha en fläktkontroller.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Gentle Typhoon 1150 eller 800, tystaste fläktarna mot prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiiiw:

Har kollat runt lite och stött på dessa.

Typhoon är nog out of question med en ca 30db.

Kollade till slipstream nu och den verkar ha rätt dåligt med flöde dock med bättre db.
Verkar som dessa precis ligger antingen över eller under i något ämne jag söker.

Tack för snabbt svar vill höra lit emer innan jag gör något drastiskt.

Finns ner till 5db =P
http://www.inet.se/artikel/5321442/scythe-120mm-gentle-typhoo...

Permalänk
Medlem

fractal designs 1000rpm fläkt flåsar lika mkt/lite som gentle typhoons 800rpm gör. så där spelar det ingen roll vilken av dom man tar..ingen av dom hörs oavsett. räcker till mer än väl att flytta luften inne i ett chassie anser jag så länge du inte överklockar o får massa värme tack vare det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Kör själv med en NF-P12 som utsug samt Schyte Slip Stream 800 RPM lite här och vars. Slip Stream har helt klart godtagbart luftflöde med tanke på fläkthastighet samt ljudvolym. Varvtalsreglerar man till under 500 RPM så är de knäpptysta i princip. NF-P12 låter desto mer, men flyttar å andra sidan mer luft och har en mörkare tonart som gör den mer behaglig i högre varvtal.

Har även ett antal NF-P14 FLX i chassit och de låter betydligt mer än de ovannämnda om det nu säger något. På 570 RPM (lägsta som jag får igång dem på) hör man att de är i farten om än inte irriterande eller högljutt.

Jag skulle rekommendera Slip Stream 800 RPM, de är dessutom löjligt billiga!
http://www.webhallen.com/hardvara/87245-scythe_slip_stream_ch...

Permalänk

Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1150rpm endast 16dB.
http://www.inet.se/artikel/5321240/scythe-120mm-gentle-typhoo...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesper930:

Dessa fläktarna är väldigt tysta. Och flyttar fint med luft, en ensam sådan håller uppe min klock

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Drar till webhallen imorgon och införskaffar mig 4x http://www.webhallen.com/hardvara/87245-scythe_slip_stream_ch...

Som kommer sköta luftflöde och in/utsug.

Kan även nämna att en D14 inköpes så 1 utsug och 2 insug blir det.
Har utsug genom grafikkortet/näragget också så tror det kommer bli bra.

Tackar för alla tips.