IBM lanserar ny hårddisk-serie

Permalänk
Medlem

Jag tror rädslan för att köpa IBM är överdriven. 60GXP och 120GXP är bra, tror inte dom pajjar nåt mer än andra.

IBMs diskanr har dessutom alltid varit dom snabbaste i samma klass.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Vissa klagar så otroligt, o det låter som att om en sak går sönder så byter man o alltid klagar på den. om du köper en bil o något går sönder på den byter du den då o köper en annan, låter som det på vissa här.
har haft en IBM 75gxp i flera år nu o den har stått på i 24/7 inge extra kylning, funkar hur bra som helst inge problem.
har 2.st ibm 60gxp diskar i denna dator har haft dom över 1,år stått på i 24/7 100% fulloud o dom funkar perfekt inge problem där heller. ingen av mina kompisar som har ibm diskar har inte haft något problem med sina diskar. kan räkna upp 20,st på fingarna i alla fall o det är 60gxp serien 75gxp serien m.m
har byggt ihop många datorer med ibm diskar har aldrig blevit något fel på dom heller, förstår inte hur folk gör som...
jag kan inte göra något annat är att rekommendera dessa diskar, som jag har uppleft o sett så bjuder dom på snabbhet/ stabilitet i alla fall för mig o alla mina kompisar plus kunder,

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

testar bara om det funkar med min registrering

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem

180gxp kommer inte att använda sig av glasplattor, istället traditionella skivor av aluminium. Förmodligen kommer detta innebära att "click'n'die" kommer att försvinna eftersom detta problem var relaterat till glasskivornas utvidgning vid uppvärmning.

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | MSI Radeon RX 6700XT Gaming X | Kingston KC2500 M.2 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400 | LG 32UD59

Permalänk
Medlem

120gxp är hur stabila som helst bara man hanterar dem rätt!
I gamla lådan låg temperaturen på disken på 42+ och jag hade ständiga problem med blåskärmar, ljud och dylikt.

I nya låddan ligger hd-temperaturen på 36-37grader och jag har inte haft ett enda problem fast datorn i princip står på hela dygnet.

Visa signatur

Swisch

Permalänk
Medlem

Är ganska tveksam till IBMs Gxp serie. Under loppet av 9 månader har jag bytt ut 4 st 60 GXP diskar och nu är de på G att haverera igen.

I ett annat system kör jag två 120 GXP diskar vilken den ena har börjat ge ifrån sig missljud.

IBM kan uppenbarligen inte tillverka kvalitétsdiskar längre.....

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk
Medlem

jag vet inte, det ryktas ju om att det är olika fabriker som gör instabila diskar...
inte vet jag

men det spelar ju ingen roll om jag känner 20 personer med IBM diskar som fungerar fint, inte 200 personer heller...
det ändrar ju inte statistiken

och återigen, majoriteten överlever ju....

Camridge
Jag har förlorat ett par IBM diskar under årens gång..
Hur jag hanterar dom är svårt att beskriva, men jag med försiktig och varsam hantering i alla fall.
Sen så kan jag ju tillägga att ingen annan disk, räknar bak till 486ans 200 mb hårddisk till ett par 80 gb diskar..

har visserligen en IBM 60 gb disk i lådan, men lik förbannat verkar den vara inne på sina sista rpms...

Permalänk
Hedersmedlem

tjoff: jag har haft ett antal diskar av 75/60 samt nu 120GXP serien, och jag har lyckats döda 2diskar totalt, skulle dom använts av personer som inte har på datorn 24/7 så hade de nog hållit i 4-5år utan problem.
Jag säger INTE att 75GXp är bra, elelr att lita på.
Men 60GXP ÄR bättre, och 120GXP verkar tämligen bra.
Att man får 120 snabba GB för under 1600:- är ju inte helt fel heller

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[