Permalänk
Medlem

internet problem

Hej har ett problem jag inte riktigt fattar varför det är som det är.

köpte en D-Link DIR-855 Wireless Xtreme N Router för ett tag sen,funka bra ett tag,men sen helt plötsligt så blir man dc och allt blir jättesegt vissa stunder,pappa gjorde så det blev 2st nätverk,så jag och mina syskon sitter på 3st datorer max på det trådlösa,sen på det andra är det 2st datorer max. alla kör trådlöst.varför blir att jätte segt vissa stunder? just nu är det bara jag och min bror på bredbandet och allt är skit segt.varför är det så?

fattar ni?

Permalänk
Medlem

Lite dåligt förklarat men antar att er uppkoppling kanske inte klarar bandbredden. Routern skall klara av detta utan problem med rätta inställningar. Sen med två nätverk hur menar du då?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Lite dåligt förklarat men antar att er uppkoppling kanske inte klarar bandbredden. Routern skall klara av detta utan problem med rätta inställningar. Sen med två nätverk hur menar du då?

förlåt för den dåliga förklaringen,vi har 24mb bredband,menar vi har 2st nätverk i routern,vet inte mycket mer än så,det är min far som grejar med sånt,han är envis och inte låter oss köra med kabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av nippleboy:

förlåt för den dåliga förklaringen,vi har 24mbit bredband,menar vi har 2st nätverk i routern,vet inte mycket mer än så,det är min far som grejar med sånt,han är envis och inte låter oss köra med kabel

Ehm lite svårt att kunna felsöka om man inte har tillgång till informationen. Men två nätverk som 2st trådlösa nätverk man kan koppla upp sig till? Vet att Dlink655 och säkert många fler kan ha ett internt wifi nät samt ett för gäster.

Hur detta skall hjälpa prestanda kan jag inte förstå. Testa köra bredbandskollen eller liknande när bara du är på nätet för att kontrollera om det trådlösa funkar som det skall och att det inte finns störningar.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Ehm lite svårt att kunna felsöka om man inte har tillgång till informationen. Men två nätverk som 2st trådlösa nätverk man kan koppla upp sig till? Vet att Dlink655 och säkert många fler kan ha ett internt wifi nät samt ett för gäster.

Hur detta skall hjälpa prestanda kan jag inte förstå. Testa köra bredbandskollen eller liknande när bara du är på nätet för att kontrollera om det trådlösa funkar som det skall och att det inte finns störningar.

2st nätverk som man kan koppla upps sig till internet ja,tror min far har gjort nån konstig inställning så det dör eller nåt,när jag är själv på nätet brukar det funka bra,men så fort nån annan kommer hem och börjar surfa eller vad som,börjar allt lagga

Permalänk
Avstängd

Eftersom din Pappa konfigurerat nätverk så kanske du ska ta och fråga honom. Kanske finns en anledning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronic:

Eftersom din Pappa konfigurerat nätverk så kanske du ska ta och fråga honom. Kanske finns en anledning?

han svarar inte på såna frågar,han säger att allt funkar som det ska

Permalänk
Medlem

Eftersom du har ingen insyn i nätverket eller vilka inställningar som körs, hur skall vi kunna hjälpa dig? Ganska pointless.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Eftersom du har ingen insyn i nätverket eller vilka inställningar som körs, hur skall vi kunna hjälpa dig? Ganska pointless.

jag tänkte så här att ni kanske visste nåt av er erfarenhet,jag håller på att lär mig en hel del än,är ganska nybörjare inom nätverk

Permalänk
Medlem
Skrivet av nippleboy:

jag tänkte så här att ni kanske visste nåt av er erfarenhet,jag håller på att lär mig en hel del än,är ganska nybörjare inom nätverk

Kan vara allt från inställningar till täcknings problem eller att andra nätverk i närheten skapar problem.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Kan vara allt från inställningar till täcknings problem eller att andra nätverk i närheten skapar problem.

okej tack för snabba svar