Elsäkerhetsverket stoppar nätaggregat från Ace of Sweden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ett år senare. Men ja, det är ju alltid något!

Ett år?!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Bra där!

Sura är att de befläckar Sverige en aning.

Skrivet av 93Clocker:

Som sagt de är fan pinsamt för Sverige att ha ett märke som ACE.

Verkligen.. Säljs det internationellt under samma namn?

Första gången jag är glad över att amerikanare inte kan skilja på Sweden och Switzerland..

Permalänk
Medlem

enda jag skulle kunna tänka mig köpa av Aos produkter är kanske chassi till en server.. men har hört att man Oftast får måndagsexemplar på dem också.. kanske de borde lägga av helt?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Asså... fan varför hatar alla ace? haft deras nätagg i flera år... inget fel?

Visa signatur

Intel core duo Q8200 Quad | 9800gt | 8gb DDR2 ram | MSI-7360 | Ace 500W | Samsung 750GB |

Permalänk

1år är rätt pinsamt iofs är de väl ingen jättefarlig produkt för personer men de borde dragit tillbaka hela serien då det bygger på samma skit ju

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av KKay:

Ett år?!

"För ungefär ett år sedan testade SweClockers ett gäng omdiskuterade nätaggregat från Ace of Sweden, med avskräckande resultat. Samtliga havererade vid den specificerade effekten och två av dessa tog dessutom med sig huvudsäkringen i lokalen, vilket gav de första ledtrådarna om en potentiellt farlig konstruktion."

Det var det jag menade. Kanske missuppfattade!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Hoyld:

Asså... fan varför hatar alla ace? haft deras nätagg i flera år... inget fel?

Ja du.. om du söker efter testet som gjordes så kommer du märka att de är skitagg. finns bara q-tec och ett annat som är värre och det började brinna!!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det finns inga undantag på marknader med fungerande konkurrens: man får vad man betalar för. Betalar man för skit så är det kalrt att det är skit man får

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Skrivet av Hoyld:

Asså... fan varför hatar alla ace? haft deras nätagg i flera år... inget fel?

jo för att deras produkter inte funkar eller håller något sorts kvalitet. fick ett av deras agg, tänkte skulle testa det och se om det funkade bra.. andra dagen small det och tog med hårddisken med allt på, jag ser det som tur att den inte tog hela datorn;)

aldrig mer ace...

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Haha, förmodligen! I alla fall så är det tragiskt att de fick komma ut på marknaden över huvud taget. :/

Ja, det är verkligen tragiskt. En ren livsfara!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Discokungen
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Ja du.. om du söker efter testet som gjordes så kommer du märka att de är skitagg. finns bara q-tec och ett annat som är värre och det började brinna!!

Min farsa köpte ett Q-tec. Jag fick ett antal stötar av det och det smällde som fan efter det. Som tur var så dog inga komponenter, men man ska inte snåla in på nätagg. Sen är det ju jävligt onödigt att köpa 1kW-nätagg om man bara har en processor och ett grafikkort... x)

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Som sagt de är fan pinsamt för Sverige att ha ett märke som ACE.

Kan inte annat än hålla med faktiskt.

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Skäggig legend

Haha, jag började småle lite :3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Hmmmmm det intressanta är att det är CE-märkt....undrar vem som gjorde den.

Det måste vara någon som inte ville se...

Eller så är det en klassisk iso-cerifiering, typ: Vi kan göra ett aggregat, men innehållet kan vara bara skit. Huvudsaken är att det yttre håller en hög kvalitet.

Sitter med ett aggregat själv i servern... bara väntar på att det ska dö. Men eftersom WHS strular så tänkte jag inte fixa det förrens WHS2 kommer.

Har faktiskt haft ett förut, orkade inte dra igång datorn 620W, 4 st 320GB HD en AMD X2-4400 och ett GF7900 GT, man borde ha misstänkt något redan då...

Svagt att inte skärpa sig när de redan fått en rejäl blänkare genom testet för ett år sedan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Ja du.. om du söker efter testet som gjordes så kommer du märka att de är skitagg. finns bara q-tec och ett annat som är värre och det började brinna!!

Din hatare
Nu när dom förbjuder kommer dom att göra nytt nätagg med mera kvalité såklart

Visa signatur

Intel core duo Q8200 Quad | 9800gt | 8gb DDR2 ram | MSI-7360 | Ace 500W | Samsung 750GB |

Permalänk
Medlem

Det är bra att Sweclockers har sådant inflytande att de fick återförsäljare och självaste Ace att plocka bort nätaggen. Som tillverkare och butik får man passa sig och inte köra med fula knep, kommer det fram på Sweclockers så är man rökt.

Tänk er om Inet skulle ha en "skandal" eller vad som helst som är negativt för publiciteten, och förlora alla Sweclockers-kunder (eller alla som läser hårdvarunyheter för den delen)... Snacka om konkurs/nedskärningar! Det gäller att inte göra en enda tabbe, för kommer det fram på Internet så...

Permalänk

hade två nvidia kort som pajade medans jag hade ett ace of sweden kan man stämma dem för det? eller kräva dem på pengar! Var ju ett XFX 8800 ultra och ett 8600gts det blir en del pengar för en fattig student! Nedrans ACE usch!

Visa signatur

Intelligent idé, varje gång de behöver förstöra information som de har använt för ett signalspaningsuppdrag bränner de en raidarray i sitt centrala disksystem.

Effektivt användande av skattepengar? Kom du på idén när du låg i badkaret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

"För ungefär ett år sedan testade SweClockers ett gäng omdiskuterade nätaggregat från Ace of Sweden, med avskräckande resultat. Samtliga havererade vid den specificerade effekten och två av dessa tog dessutom med sig huvudsäkringen i lokalen, vilket gav de första ledtrådarna om en potentiellt farlig konstruktion."

Det var det jag menade. Kanske missuppfattade!

Herregud, har det redan gått ett år?
Känner att jag har en kris på gång..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Har själv ett Ace Gears IV med medföljande nätagg på 500W som tuffar på ännu. Köptes hösten 2009. Men visst är det dåliga nätagg inget snack om saken. Lyckades själv komma över ett XFX Core 750W för 548 kronor som ska installeras imorgon. Missade 850W versionen som sålde slut på ett ögonblick. Är nöjd ändå och 750W borde räcka långt till mina komponenter.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hahaha... ja va ska man säja

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Haha! Ace Raw Deal...

Raw deal indeed, oh the irony!

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Beslutat den 2011-01-28 Försäljningsförbud nr 10EV3955

Det var ju 1½ månad sedan beslutet gick igenom "nyhet"

http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Produktsakerhet/Forsaljnin...

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilkjellner:

hade två nvidia kort som pajade medans jag hade ett ace of sweden kan man stämma dem för det? eller kräva dem på pengar! Var ju ett XFX 8800 ultra och ett 8600gts det blir en del pengar för en fattig student! Nedrans ACE usch!

8000 serien dog ju som flugor under sommaren om det blev för varmt..

Permalänk
Medlem

Ganska läskigt nu när jag tänker på när jag skulle köpa delarna till min server. Var fruktansvärt nära på att köpa ett ACE-chassi med deras inbyggda nätagg för att det var så billigt, men gjorde det aldrig. Kommer inte ihåg vad som fick mig att ändra mig dock.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Skrivet av Hoyld:

Din hatare
Nu när dom förbjuder kommer dom att göra nytt nätagg med mera kvalité såklart

Finns ingen anledning att vara fanboy. Att ha ett undermåligt nätaggregat i datorn är aldrig att rekommendera! Om du däremot köper ett taffligt tangentbord från Ace så är det ju skitsamma... Då får du vad du betalar för.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoyld:

Din hatare
Nu när dom förbjuder kommer dom att göra nytt nätagg med mera kvalité såklart

Mja asså varför hoppa över nyheten för att sedan kommentera den?!
Säg inte det du..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag har ett hemma som jag har rotat i, (plockade ur fläkten).
Kan jag skicka tillbaka detta ? Det small förövrigt innan jag öppnade det och det förstörde även moderkort?

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Ace = skräp som borde grävas ner.

Permalänk

El är ju inget man leker med. Tror ju knappast dem tar på sig skulden då huset brinner ned.
Sen att de varken klarar effekten samt elsäkerhetsstandarder och säljs inom sverige luktar ju nästan bedrägeri.

Permalänk
Medlem

Skönt att man kikade in på sweclockers innan man köpte sin dator då!
minns att jag kikade på nätagg från just Ace, och även typ Rasurbo, som vad jag förstått skall vara ett annat bottennapp!
undra om jag skulle haft kvar en fungerande dator om det blivit något av dessa märken på nätagget..