Aspire 5741g - Plötsligt blivit långsam

Permalänk

Aspire 5741g - Plötsligt blivit långsam

Hej gott folk!
Igår lånade jag en kompis laptop (Aspire 5741g) i skolan då datorerna där krånglar med vissa program. Hur som haver. Allt fungerade ok, och efter dagen fick han tillbaka sin dator.
Idag frågade han om jag hade installerat nåt på den då den plötsligt hade blivit jättelångsam. Han fick dra ner inställningar i starcraft 2 till lägsta (från ganska höga) och trots det var frameraten dålig och allt han gjorde fick en delay. Battlefield (2?, vet inte), hade tydligen var rent ospelbart. Dessutom var datorn rent allmänt långsammare, loggade in långsamt, startar program långsamt osv.

Jag känner mig jätteskyldig då detta inträffade i samband med att jag lånade datorn (eller väldigt nära inpå), men jag vet ärlig talat inte vad problemet kan vara. Enda sakerna jag installerade/lade in på datorn var drivrutiner till Wacoom Intous 4, och några brushes till photoshop. Använde chrome till att besöka facebook och dropbox. Aktiverade också "openGL" i photoshops inställningar (för att kunna rotera bilden osv.).

Han har avinstallerat wacoom, virussökt, kört Ccleaner (både skräp och register), defragmenterat, optimerat, uppdaterat grafikdrivrutiner, låtet datorn vara avstängd utan batteri någon minut osv. Men problemet kvarstår. Vad fan kan problemet vara? Hoppas verkligen att detta löser sig fort då jag känner mig så jävla skyld trots att jag inte har gjort nåt (vad jag vet :S).
Är garanti kvar på datorn så i värsta fall kan han nog lämna in den, men då kommer han ju få klara sig utan dator ett tag och det är ju mindre kul för oss nerds.

All hjälp är välkommen.
Trevlig helg!
// GK