Permalänk
Medlem

Fråga om iphone 4 ?

Hej jag undrar lite om min iphone 4 som jag köpte igår!

Går det inte att lägga in sina egna ringsignaler?

Några "måste" appar till iphone 4?

Nåt annat jag ska göra med min iphone? ha det bra och tack för svar!

Permalänk
Medlem

mitt tips som jag tror att dom flesta håller med om, iaf dom som har gjort det.
Jailbreaka den.

Permalänk
Medlem

man kan göra egna ringsignaler i itunes under din iphone finns ringsignaler där du väljer vilka som ska synkas och det finns appar som gör ringsignalerna från musiken i iphonen du måste dock synca för att kunna använda den. sen är det bara att bytta ringsignal under inställningar i iphonen.

appar som jag tycker är väldigt bra är:
facebook
västtrafik
classes - schema med lite olika funktioner
fml - riktigt bra att ha när man sitter på tåget och har tråkigt:P
worms 2 - spela med vänner på raster är skit kul:)

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Flashlight - tända led lampan, kan till och med köra igång strobe funktion så man får lite disco om man har tråkigt
Alarm Clock - funkar bättre än inbyggda enligt mig.
tv.nu
Battleheart - bästa liret på iOS ? yes!
Hipstamatic - är nice om man vill ta lite schyssta bilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

mitt tips som jag tror att dom flesta håller med om, iaf dom som har gjort det.
Jailbreaka den.

Jo jag funderar på det men då får man väl inte koppla in den i itunes innan man jailbreakat av den, finns väl risker att man glömmer de innan man sätter in den i itunes?=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

man kan göra egna ringsignaler i itunes under din iphone finns ringsignaler där du väljer vilka som ska synkas och det finns appar som gör ringsignalerna från musiken i iphonen du måste dock synca för att kunna använda den. sen är det bara att bytta ringsignal under inställningar i iphonen.

appar som jag tycker är väldigt bra är:
facebook
västtrafik
classes - schema med lite olika funktioner
fml - riktigt bra att ha när man sitter på tåget och har tråkigt:P
worms 2 - spela med vänner på raster är skit kul:)

Okej Tack! ska försöka ge mig på ett försök! tacktack=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ardex:

Jo jag funderar på det men då får man väl inte koppla in den i itunes innan man jailbreakat av den, finns väl risker att man glömmer de innan man sätter in den i itunes?=)

nu förstod jag inte riktigt, men om du inte är helt säker så JB inte då. men det är bara det att när man JB så får man SÅ mycket mer ut av iPhone, istället för den strikt begränsade som man har utan JB

Permalänk

För mig är jailbreak ett måste, finns så många dumma grejer i iOS som inte går att fixa till om man inte gör det. Dock så ska man kanske vara lite försiktig om man inte är en van användare då det kan bli en hel del trixande och instabilitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

För mig är jailbreak ett måste, finns så många dumma grejer i iOS som inte går att fixa till om man inte gör det. Dock så ska man kanske vara lite försiktig om man inte är en van användare då det kan bli en hel del trixande och instabilitet.

men är inte det riskfullt att JB? att mobilen kanske går sönder ellr nåt sånt

Permalänk
Skrivet av kimpan100:

men är inte det riskfullt att JB? att mobilen kanske går sönder ellr nåt sånt

En risk finns alltid, men att telefonen skulle gå sönder är ganska osannolikt. Råkar man ut för problem går det nästan alltid att återställa luren i iTunes. Dock ska man ALLTID ha en ordentlig backup innan man börjar jailbreaka. Är ju trist om man förlorar sina foton eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

En risk finns alltid, men att telefonen skulle gå sönder är ganska osannolikt. Råkar man ut för problem går det nästan alltid att återställa luren i iTunes. Dock ska man ALLTID ha en ordentlig backup innan man börjar jailbreaka. Är ju trist om man förlorar sina foton eller liknande.

ok

Permalänk

Jailbreaka inte..kan sega ner mobilen o liknande. Appar jag kan rekommendera är Blocket, översätt, aftonbladet, prisjakt, remote, skype, flashlight, hitta iphone.

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

klart.se (för vädret)
Skype
Blocket
Skolmaten (om du går i skolan)
Cut the rope (bästa spelet)
Spotify
SVT Play
TV4 Play
SF Bio
SoundHound
tv.nu
IMDB
Buller
Swedbank (beroende på din bank)

Kom ihåg att läsa på http://www.apple.com/se/batteries/iphone.html för att optimera batteri tiden! Jag kör utan jailbreak och är nöjd. Tycker telefonen är rappare då.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Jag kör utan jailbreak och är nöjd. Tycker telefonen är rappare då.

har du haft den jailbreakad, o jämfört?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Om TS vill jailbreaka bara för att kunna ladda ner apps gratis så behövs inte jailbreak då du kan ladda ner en crackad version utav appen i fråga och dubbelklicka på och synca till iphonen ändå så har jag gjort med några av mina apps men om du vill ändra saker i telefonen som du stör dig på så rekomenderas jb.

Visa signatur

"Art is making something out of nothing and selling it."
- Frank Zappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

har du haft den jailbreakad, o jämfört?

Ja.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB