Alienware M11X R3 – kompakt bärbar med Intel Sandy Bridge

Permalänk
Melding Plague

Alienware M11X R3 – kompakt bärbar med Intel Sandy Bridge

Dell-ägda Alienware laddar upp inför våren med en ny kompakt bärbar dator med Intels senaste processorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

verkar som en perfekt spel laptop 11 tum är perfekt att ta med sig och ä inte i vägen som 17 tum aldrig mer 17 tum är ingen laptop då

Permalänk
Medlem

Är ju ganska ointressant som spel-laptop så länge burken "eventuellt" kommer att utrustas med diskret grafik.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Har en kompis men m11x och jag måste säga att den presterade över förväntan. Däremot så får man ju betala en del för det...

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Discokungen

Bärbara och gaming går inte riktigt ihop för min del. Jag funderar på en G73 som kompromiss, inte som ersättare. Mer så att man har något lite smått mobilt om man behöver det. 11" är dessutom alldeles för litet. Men jag är inte målgruppen heller. ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Är ju ganska ointressant som spel-laptop så länge burken "eventuellt" kommer att utrustas med diskret grafik.

Tvärtom, om den INTE utrustas med diskret grafik så är den ointeressant.

Gissar på typ Geforce 435M eller motsvarande från AMD.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Tvärtom, om den INTE utrustas med diskret grafik så är den ointeressant.

Var ju exakt det jag menade, den är ju bara intressant om den "definitivt" utrustas med det. Så länge det är "eventuellt" så är det ju bara en liten surfburk.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

480m eller inget

Nej, men lite kräm i burken, eftersom annars är den värdelös. Det kommer väl antagligen bli ett nvidiakort, då det är dell...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

480m eller inget

Nej, men lite kräm i burken, eftersom annars är den värdelös. Det kommer väl antagligen bli ett nvidiakort, då det är dell...

Dell kör både AMD och nVIDIA. Bara att kolla på M17X där man kan få 6970M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Har en kompis men m11x och jag måste säga att den presterade över förväntan. Däremot så får man ju betala en del för det...

Jag tror min kompis har en likadan, dock med ett GT330 eller nåt, typ samma som jag har i min MBP... Han betalade lika mycket för sin 11" Alienware som jag betalade för en 13" Mac, skulle knappast byta med han :P. Skulle vilja ha ett grafikkort som presterar ungefär som GTS 450 eller Radeon 5770 iallafalll...

Edit: OnTopic så var den nya riktigt snygg :). Lite mer Vaio än fjortisgamer med neon.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Jag tror min kompis har en likadan, dock med ett GT330 eller nåt, typ samma som jag har i min MBP... Han betalade lika mycket för sin 11" Alienware som jag betalade för en 13" Mac, skulle knappast byta med han :P. Skulle vilja ha ett grafikkort som presterar ungefär som GTS 450 eller Radeon 5770 iallafalll...

Edit: OnTopic så var den nya riktigt snygg :). Lite mer Vaio än fjortisgamer med neon.

GT335 Sen 4Gb minne och i5 är vad han har i sin. Den klarar iaf av BC2 på näst intill maxade inställningar men det är ju på låg upplösning. Det blir helt annorlunda när han kopplar in en 1920*1080-skärm. Tror inte det går att få in något bättre grafikkort utan att göra den mkt större eller mkt mer högljudd.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Känns inte som att det blir någon storsäljare, skulle aldrig om jag hade behov och pengar köpa en spelduglig eller ens en kraftfull dator med skärm under 15".

Permalänk
Medlem

Jag tror ni missar poängen med den här datorn. Titta på vikten. Titta på tjockleken. I den prisklassen så handlar de flesta datorerna om netbooks med atom-processorer. Att då få in den prestandan i en så liten dator är mycket imponerande, enligt mig. Detta är datorn som klår MBA.

Permalänk
Medlem

fast den är typ 2 cm tjockare än macbook air

dock så har den förra generationen m11 ruggigt trevligt tangentbord. bra skärm (för storleken) och förhoppnings vis blir denna ännu lite bättre..

men jag skulle nog hellre välja denna som enda dator, eller om jag ville ha en bärbar speldator. MBA är bara bra på kontors saker.. och såklart andrahandsvärde.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Spela på 11,6"?
Nej tack!
Tycker min Vaio på 15.6" är i minsta laget för spela på...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Wow, kan man verkligen beställa en m11x med 1GB RAM?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag tror ni missar poängen med den här datorn. Titta på vikten. Titta på tjockleken. I den prisklassen så handlar de flesta datorerna om netbooks med atom-processorer. Att då få in den prestandan i en så liten dator är mycket imponerande, enligt mig. Detta är datorn som klår MBA.

Ja bra att klämma in en gamingrig i ett format som gör att 99% av folket inte vill köpa den och resterande 1% kommer endast köpa den som penisförlängare haha.