Gigabyte Geforce GTX 590 på kinesisk e-handelsplats

Permalänk
Medlem

Stämmer prestandasiffrorna så blir det en intressant vecka

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Med tanke på att 6990 får bättre oavsett klockfrekvens i 3DMark11 kan man ju tänka sig att de ej slagit av physx i Vantage på 580/590 vilket ju Swec gjort. Samma gäller nog ett flertal speltittlar dvs det är inte jämförbart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inga tester i hög upplösning, det är väl först då man ser skillnad ang. mängden minne på korten? Antar att om man köper ett sådan kort så sitter man inte och spelar med 200 fps utan vill köra på många skärmar i riktigt hög upplösning? Jaja vi får se inte många dagar kvar.

Permalänk
Medlem

väntar bara på att swe`c```gör ett test så att man får fram riktig fakta ``

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Diagrammen såg lite väl egengjorda och påhittade ut måsta jag säga. Väldigt stora skillnader i prestanda, vilket är lite konstigt då det har "ryktats" om raka motsatsen en tid. Hmmm....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intrepidus:

Tyvärr så är det ganska lätt att dra sådana slutsatser när man har inside information av folk som jobbar med det. Men hur kan det vara så svårt att se att ATI släppar? Det har dem gjort ett tag nu! Snacka om att du är ATI fanboy, sitter själv på två ATI kort och senast man hade Nvidia var 7800 GTX SLI.

Om du nu hade inseideinfo själv, varför är du så lyrisk över resultatet, då visste du väl det här redan då?!

Som jag sagt tidigare. Jag väntar på riktiga tester innan jag säger något över huvudtaget.
Varför jag själv tycker att det är mer rimligt att 6990-kortet borde spöa ett GTX590 i de flesta spel är för att jag kollat de tester som körts med två 580-kort i SLI och där hänger verkligen inte dessa två kort med ett 6990. Vad ska de ha trollat till med två likadana gpuer för att få ut mer prestanda ur ett GTX590?

Vad har du för resonemang som skulle säga motsatsen? nVidias historia är ju bara löjligt att ta upp. Vad har du för ren konkret fakta?

BS går ju snacka men du kan väl lägga upp något förslag på varför dessa tester skulle stämma.

...och sen igen, varför denna lyriska Hahaha i början? Har du vunnit något eller?

OBS! Jag säger inte att du har fel, jag säger bara att det jag vet och har läst talar ju inte för att GTX590 skulle prestera bättre i överlag. Nu vet vi ju att i vissa spel är det fördel nvidia och i andra är det fördel AMD också. Men i överlag menar jag givetvis.

Ta en titt här tex: http://www.nordichardware.se/nyheter/71-grafik/42608-simulera...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Fan fick jag 22:a som release ifrån? SUCK. Jag som såg fram att få läsa tester ikv.

Permalänk
Medlem

Kors! Att bläddra igenom bilderna känns, både uppgjort, och ruskigt oprofessionellt. Känns aningen stabilare att, vänta tills på torsdag, å slippa Kinasnacket Drömmen hade varit om HD6990 och GTX590 presterar exakt lika hehe

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk

Känns som att testerna för amd-korten är gjorda med en prolle från mileniumskiftet

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

e lite mystiskt att Amd korten får så höga poäng i 3dmark 11 men åker på spö i det mesta annat ,har reagerat på detta innan detta kort med när det gäller Amd korten ,kanske dags för Futuremark & komma med en uppdatering precis som dom gjorde med Nvidia korten förut,men ska bli kul på Torsdag & se

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk

Tar testat med stor mängd salt!

Sweclockers får ca samma resultat med GTX580 men, det skiljer 15% samt 17% med 6990... (jag vet att det skiljer på test inställningarna och vi inte vet hårdvaran men, GTX 580 resultatet bör vara i samma % satts)

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Tar testat med stor mängd salt!

Sweclockers får ca samma resultat med GTX580 men, det skiljer 15% samt 17% med 6990... (jag vet att det skiljer på test inställningarna och vi inte vet hårdvaran men, GTX 580 resultatet bör vara i samma % satts)

Noterade precis det samma, tråkigt att siffror från tilvlerkare alltid ska vara mixtrade med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

e lite mystiskt att Amd korten får så höga poäng i 3dmark 11 men åker på spö i det mesta annat ,har reagerat på detta innan detta kort med när det gäller Amd korten ,kanske dags för Futuremark & komma med en uppdatering precis som dom gjorde med Nvidia korten förut,men ska bli kul på Torsdag & se

Mystiken tätnar...

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Noterade precis det samma, tråkigt att siffror från tilvlerkare alltid ska vara mixtrade med.

Mixtrade och mixtrade de ser de väll som en alternativ mätmetod.

verkarju vara väldigt lustiga resultat iom att 590 är ryktad att ha ett lägre TPD än 6990. Samtidigt som den (antagligen) har sämre prestanda/watt...

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Varför dyker aldrig nya grafik kort på en svensk sida?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Var nog sämta marknadföring för sitt värstingkort kort jag sätt. Deras kort för 2500 billigare ligger 9-13 fps sämre i spel under 100 fps. Ligger typ lika med AMDs kort på samma spel. Får spö av AMDs 6990 i nya 3dmark.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Nu tar vissa och lugnar ner sig med framtidsgissningarna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av judge:

Varför dyker aldrig nya grafik kort på en svensk sida?

Haha, det dök ju upp på Dustin.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Man ska aldrig ropa hej, innan man har hoppat över bäcken. Jag Förlitar mej på Sweclockers test

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk

Hoppas drivrutinerna hinner mogna till sig lite efter kortet lanseras. Lite fundersam om Vantage testet är med physx på?

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazooka_tim:

Hoppas drivrutinerna hinner mogna till sig lite efter kortet lanseras. Lite fundersam om Vantage testet är med physx på?

Håller med..

Under swec test för 6990 så nämnde de ju att man inte var riktigt tillfreds med drivisarna.
Hoppas det lärt sig och inte gör samma misstag som med 5970 kortet dom brottades med drivrutinsproblem.

Har själv kört både GTX295 och 5970. GTX295 funkade hur bra som helst för mig, bytte bara egentligen bara för DX11 skull, 5970 funkade inta alls lika stabilt, trots ominstallation av burken och byte mot ett annat 5970.

I övrigt tror jag att både GTX590 och 6990 är riktigt trevliga kort att ha i burken.
Hoppas man kan göra något åt ljudnivån bara

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Haha, det dök ju upp på Dustin.

"Gigabyte Geforce GTX 590 på kinesisk e-handelsplats"

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Är väll inte omöjligt att det är snabbare än 6990?
Visst skall man ta det med en nypa salt. Speciellt då två gtx580 med sänkta specs är slöare.
Men det många tycka ha glömt bort är drivrutinerna.
Nvidia kan ha förbättrat prestandan i SLI tex.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av judge:

"Gigabyte Geforce GTX 590 på kinesisk e-handelsplats"

Jag menade innan den här artikeln. Nu var det visserligen bara pris, men ändå.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

o.O hur kan 580 köra om 6990 i många tester? Låter lite fel..

Permalänk
Discokungen
Skrivet av convery:

o.O hur kan 580 köra om 6990 i många tester? Låter lite fel..

Jo, 6990 kör sönder ett enkelt 580 i 3DMark och dylikt. Så det är märkligt, minst sagt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jahapp, någon som hittat tester än?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intrepidus:

Hahaha visste det, 6990 kan slänga sig i väggen. Tusen lapp hit och dit.. spelar det någon roll när man endå ska ha värsting prylar? knappast, då bör man inte ens fundera på att köpa dessa produkter :>

Jahapp, vad säger du nu då?

Är sweclockers tester riggade nu eller?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intrepidus:

Tyvärr så är det ganska lätt att dra sådana slutsatser när man har inside information av folk som jobbar med det. Men hur kan det vara så svårt att se att ATI släppar? Det har dem gjort ett tag nu! Snacka om att du är ATI fanboy, sitter själv på två ATI kort och senast man hade Nvidia var 7800 GTX SLI.

Insiderinfo? Att de är sämre eller vad? Haha vilken motsägelse! Din insiderinfo kom nog från din egna fantasi isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rullekorn82:

Insiderinfo? Att de är sämre eller vad? Haha vilken motsägelse! Din insiderinfo kom nog från din egna fantasi isf.

Jo som det mesta som kommer från vårt nya troll...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.