Surfplattor med Tegra 2 utmanar Apple Ipad 2

Permalänk
Medlem

Varför ska det alltid komma till prestanda när något ska utmana Apples produkter? Antar att det har med att ingen kan matcha Apples produkter rent kvalitetsmässigt så konkurrenterna måste ta till med ren desperation och pumpar ut så många ghz hit och dit som möjligt, bara för att vara bäst på papper och ge alla försäljare något att blåsa sina kunder med.

Lång batteritid, oslagbar app store, skönare OS, möjlighet till 100% öppenhet om man är lite påläst m.m. Varför skulle jag välja en annan platta än en Ipad om jag nu skulle få för mig att skaffa en? Större upplösning säger vissa, men jag sitter på en 22" med upplösning 1680x1050, mer än dubbelt så stor skärm som dagens surfplattor, men inte dubbelt så hög upplösning, klarar mig ändå.

Det är alltid kul att lyssna på folk som påstår att Android-plattor är bäst, deras argument kan vara skrattretande ibland. Allt dom lägger på bordet är siffror, siffror som inte betyder ett skit enligt mig. Jag vill ha det som är bäst i praktiken och inte bära runt med en surfplatta i ena handen och en lista med specs i den andra bara för att visa alla hur grym hårdvara det är i den.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xattwyn:

Varför envisas dom med 16:9?? Surfplattor är till för att _SURFA_... okej filmtittande och spel.

Jag har väntat otåligt i åratal på att det ska dyka upp användbara tablets, och jag är inte särskilt intresserad av att surfa med dem. Eller att titta på film, eller spela spel. Själv vill jag ha något att teckna på, att läsa serier och böcker på, med ordböcker och appar för språkinlärning. Jag är lite sur på att de verkar fått namnet "surfplattor" i Sverige, för surfa hamnar inte på min topp 5-lista över vad jag vill göra med en tablet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xattwyn:

Finns bara en nackdel med alla Android Surfplattor :/

Varför envisas dom med 16:9?? Surfplattor är till för att _SURFA_... okej filmtittande och spel. Men varför är det bara apple som har en vettig storlek på skärmen

Lutar åt apple just pga skärmformatet...

Att man kallar dem för surfplattor är lite fel. Branchen refererar dem som "Tablets" och dessa tablets är till för att konsumera media och information. Det betyder läsa böcker, tidningar, surfa, titta på film, titta på bilder, lyssna på musik, organisera kalendrar m.m. Tablets är inte till enbart för surf.

Sen kan du jämföra upplösning rakt av:

1024x768 (4:3)
1280x800 (16:10)

Du får alltså plats med mer på skärmen (båda på höjd och bredd) när du jämför iPad med exempelvis Galaxy Tab.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Kul att Samsung slår Ipad 2 tunnhet med 0,2mm då det har varit mycket WOW för ipad var så otroligt tunn

Acer modellerna ser prisvärda ut, men inget jag lägger pengarna på...

Permalänk
Medlem

Blev glad över att Galaxy Tab har sjunkit i pris iaf, kostade väll 6500kr i förra generationen?

Men vilket som helst så om jag nu skulle köpa en tablet så skulle det bli en iPad.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Till hösten är det mycket möjligt att det blir en platta. Ska följa utvecklingen noga. Som blivande ingenjörstudent så känns det VÄLDIGT lockande att slippa bära med sig tio kilo böcker och istället smeta in Adam's Calculus på söta lilla paddan.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Vill väl bara påpeka att även om plattformen är tegra 2 så betyder det inte att dom ska samma processor, eller?

Permalänk
Medlem

Utmanar och utmanar, iPad är väl inte ens störst på den marknaden? Själv har jag bara testat Galaxy Tab utöver iPad och den var verkligen hemsk. Skulle jag köpa en surfplatta så skulle det bli iPad 2 lika mycket för operativsystemet som för produkten i sig.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Blev glad över att Galaxy Tab har sjunkit i pris iaf, kostade väll 6500kr i förra generationen?

Men vilket som helst så om jag nu skulle köpa en tablet så skulle det bli en iPad.

Kanske jag som är blind.. Men var såg du priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

iPad är väl inte ens störst på den marknaden?

Apple sålde 15 miljoner iPads förra året... Vilket om jag kommer ihåg rätt var mer än alla andra kombinerat. Så störst är dem nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terihan:

Vill väl bara påpeka att även om plattformen är tegra 2 så betyder det inte att dom ska samma processor, eller?

Tegra 2 är SoC, så jo, det innebär även att de ska ha samma CPU (dual core A9, samma som i Apple A5).

Värt att tillägga kan vara att A5 kostar ~60% mer än Tegra 2, men om det inte visas på produkt till slutkund så spelar det ingen roll.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en Samsung 8,9 där sätter jag mina pengar!

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Kanske jag som är blind.. Men var såg du priset?

"De båda nykomlingarna ska nå marknaden under försommaren. Prislapparna landar enligt uppgift på motsvarande cirka 4 000 kronor för den enklaste 10.1-modellen samt 3 700 kronor för 8.9-varianten."

Eller har jag misstolkat något nu?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Jag har väntat otåligt i åratal på att det ska dyka upp användbara tablets, och jag är inte särskilt intresserad av att surfa med dem. Eller att titta på film, eller spela spel. Själv vill jag ha något att teckna på, att läsa serier och böcker på, med ordböcker och appar för språkinlärning. Jag är lite sur på att de verkar fått namnet "surfplattor" i Sverige, för surfa hamnar inte på min topp 5-lista över vad jag vill göra med en tablet.

Jag har exakt samma åsikt här.
Surfa kan jag lika gärna göra på datorn hemma eller på jobbet.
Just funktionen att läsa, skriva osv på plattan så att den kan användas på ett mer "professionellt" sätt är vad jag längtat efter i många år. Skulle gärna köpa en platta utan någon surf-funktion och annat, för mig meningslöst lull-lull, men som istället var riktigt bra på sina läs och skrivfunktioner.

Här skulle det finnas mycket pengar att tjäna till den tillverkare som inser den potential för professionell användning dylika plattor skulle ha med rätt teknik och mjukvara.
Som det är idag verkar tabletsen mest lanseras som plattor med många leksaker kombinerade på ett ställe..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Om man kommer att kunna skriva lite lättare dokument på Transformer, så blir det kanske en sådan för mig, skulle vara bra för skolan.

Inte insatt i Android, så det kanske redan finns.

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem

iPad 2 är överlägset enligt mig. Bara titta på hur lite apps Android har anpassade för tablets. Pinsamt. Visst har iPad funnits längre, men i dags läget hade jag valt iPad 2 även om jag gillar Andriod mer än Apple.

Men sen känns Andriod plattor så jävla BETA i bland.

Permalänk
Medlem

Pga. XBMC finns till ipaden är den det självklara alternativet.

Permalänk
Medlem

Bara jag som lockas av skärmstorleken på Galaxy Tab 8.9? 7"-skärm så duger mobilen lika bra, 10"-skärm kan jag lika gärna släpa med mig en liten laptop. Fler tablets i storleken 8-9 tum!

Edit: Dessutom är priset lockande på den, blir nog en sån senare i år...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nep:

Pga. XBMC finns till ipaden är den det självklara alternativet.

XBMX on Tegra 2-tråden på XBMC-siten finns här

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=71297&page=6

dvs, det är på väg på Tegra 2 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Varför ska det alltid komma till prestanda när något ska utmana Apples produkter? Antar att det har med att ingen kan matcha Apples produkter rent kvalitetsmässigt så konkurrenterna måste ta till med ren desperation och pumpar ut så många ghz hit och dit som möjligt, bara för att vara bäst på papper och ge alla försäljare något att blåsa sina kunder med.

Lång batteritid, oslagbar app store, skönare OS, möjlighet till 100% öppenhet om man är lite påläst m.m. Varför skulle jag välja en annan platta än en Ipad om jag nu skulle få för mig att skaffa en? Större upplösning säger vissa, men jag sitter på en 22" med upplösning 1680x1050, mer än dubbelt så stor skärm som dagens surfplattor, men inte dubbelt så hög upplösning, klarar mig ändå.

Det är alltid kul att lyssna på folk som påstår att Android-plattor är bäst, deras argument kan vara skrattretande ibland. Allt dom lägger på bordet är siffror, siffror som inte betyder ett skit enligt mig. Jag vill ha det som är bäst i praktiken och inte bära runt med en surfplatta i ena handen och en lista med specs i den andra bara för att visa alla hur grym hårdvara det är i den.

Tack för detta, reagerar på precis samma sätt. Jag skiter väl i om en Android är lite snabbare eller har mer utrymme. Jag köper mina Apple prylar för det är kvalitén jag vill åt och speciellt för iOS eller OS X!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Skrivet av Goose7:

Är det bara jag som fortfarande sitter och funderar på ifall surfplattor verkligen kommer bli en så stor hit som tillverkarna verkar tro?

Det är det väl redan?

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Varför ska det alltid komma till prestanda när något ska utmana Apples produkter? Antar att det har med att ingen kan matcha Apples produkter rent kvalitetsmässigt så konkurrenterna måste ta till med ren desperation och pumpar ut så många ghz hit och dit som möjligt, bara för att vara bäst på papper och ge alla försäljare något att blåsa sina kunder med.

Lång batteritid, oslagbar app store, skönare OS, möjlighet till 100% öppenhet om man är lite påläst m.m. Varför skulle jag välja en annan platta än en Ipad om jag nu skulle få för mig att skaffa en? Större upplösning säger vissa, men jag sitter på en 22" med upplösning 1680x1050, mer än dubbelt så stor skärm som dagens surfplattor, men inte dubbelt så hög upplösning, klarar mig ändå.

Det är alltid kul att lyssna på folk som påstår att Android-plattor är bäst, deras argument kan vara skrattretande ibland. Allt dom lägger på bordet är siffror, siffror som inte betyder ett skit enligt mig. Jag vill ha det som är bäst i praktiken och inte bära runt med en surfplatta i ena handen och en lista med specs i den andra bara för att visa alla hur grym hårdvara det är i den.

Dom ger alternativ, Android smartphones har inte sålt bra utan anledning framförallt för att det finns ett stort utbud utav billigare modeller sen har nog några skippat Apple pga att dom just är Apple..
Sen är det svårt att sia om hur pass bra alla 3.0 Android plattor är vilket du kritiserar när långt ifrån alla är testade men jag tvivlar starkt på att dom är lika bra som ipaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

verkligen! Acer A500 blev man ju sugen på:P

Frågan är ju bara vad det skulle kosta med ett abonnemang?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Jag har exakt samma åsikt här.
Surfa kan jag lika gärna göra på datorn hemma eller på jobbet.
Just funktionen att läsa, skriva osv på plattan så att den kan användas på ett mer "professionellt" sätt är vad jag längtat efter i många år. Skulle gärna köpa en platta utan någon surf-funktion och annat, för mig meningslöst lull-lull, men som istället var riktigt bra på sina läs och skrivfunktioner.

Här skulle det finnas mycket pengar att tjäna till den tillverkare som inser den potential för professionell användning dylika plattor skulle ha med rätt teknik och mjukvara.
Som det är idag verkar tabletsen mest lanseras som plattor med många leksaker kombinerade på ett ställe..

Finns en redan släppt platta till just detta, den klarar 13 timmar kontinuerligt användande och 10 dagar standby, den har en tryckkänslig display på 256 punkter, som en wacoom ritplatta. Visst den har wifi, och det går att surfa på den men inte tänkt primärt. först och främst som ett anteckningsblock, där man kan rita, och skriva allt man kan tänka sig. kamera för att fota och göra anteckningar på bilden, går även att spela in ljud... och den är en e-reeder

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=IrZFXz2AcdRvL7L6

Pris, tja inte släppt i europa än men går att köpa på ex ebay för 1300:- med frakt...

Enligt mig rätt sorts platta.

Permalänk
Skrivet av Lasse.L:

Tack för detta, reagerar på precis samma sätt. Jag skiter väl i om en Android är lite snabbare eller har mer utrymme. Jag köper mina Apple prylar för det är kvalitén jag vill åt och speciellt för iOS eller OS X!

Kvalitetsargumentet fungerar ju inte direkt på apple nått mer, Problemen med nya macbooken, IPhone 4 antennen, Macbooken med nvidiakretsarna som överhettades. Visst man kan skylla på fel spec från tillverkare, dåliga nät i usa osv osv, men det är fortfarande så, att det sänker kvalitetskänslan rejält.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Kvalitetsargumentet fungerar ju inte direkt på apple nått mer, Problemen med nya macbooken, IPhone 4 antennen, Macbooken med nvidiakretsarna som överhettades. Visst man kan skylla på fel spec från tillverkare, dåliga nät i usa osv osv, men det är fortfarande så, att det sänker kvalitetskänslan rejält.

Du ser det hela väldigt ensidigt tycker jag. Antar att du mest läser om problemen och inte använder prylarna i praktiken? Det finns skitmånga som är glada för sin iPhone 4 trots det där fåniga med antennen (vilket jag fullständigt håller med om är dåligt). Det finns en massa MacBook Pro vars Nvidiakretsar inte överhettas (vi har köpt en hel drös på jobbet och folk är jätteglada och säger att de funkar kanon/är snabba).

Tycker fortfarande att helhetsintrycket är att Apple gör prylar av god kvalité både hård- och mjukvarumässigt.
Sen kan det självklart bli bättre och det man verkligen kan kritisera tycker jag är när det är missar i mjukvaran vilket det ju är ibland. Det tycker jag borde vara än mer ovanligt med tanke på att Apple ligger bakom både hård- och mjukvara.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobiasr:

Och du menar att Android inte är anpassat för sina processorer?

Apples os med deras egna SoC kretsar ger sjuk effektivitet och flyt i GUI't. Det är svårslaget. Kolla t.ex på iPhone4 vilken sjukt snabb telefon det är. Och nej youtube är ingen värdig källa. Jag har haft 5-6st och suttit med, jämfört med massa android lurar med kraftfullare hårdvara. Dom är varken snabbare, samt har sämre batteritid. Värt att notera är att batteritiden verkar variera lite mellan olika exemplar av iPhone4.

Skrivet av mitrix:

Precis, Tegra 2 slår iPad (1) i prestanda rätt lätt, men A5 och iPad 2 är en helt annan sak, där är nog iPad 2 snabbare rent hårdvarumässigt.
Men det här går ju fram och tillbaks hela tiden, och i höst skulle ju tydligen nvidia lansera en fyrkärnig Cortex A9, så då lär de i sin tur springa om iPad 2 med en ansenlig mariginal, förutsatt att grafikbiten fått lämpig uppdatering den med...

iPad2 är rejält mycket snabbare. Det är liknande processorer med lite logikoptimeringar gjort av Apple, men grafikdelen är bra mycket snabbare. På samma tillverkningsprocess så kommer man ju dock lida av sämre batteritid med en fyrkärnig cpu. Mindre tillverkningsprocesser är ett måste för framtida mobila enheter. När vi är nere på 11nm och ännu mindre, då kommer vi snacka sjuk batteritid och sjuk prestanda! Intressanta levnadstider vi lever i...

Skrivet av Sir. Haxalot:

Hurvida det stämmer eller inte lägger jag mig inte i men nu är det så att jag tycker att råprestanda är väldigt ointressant när det kommer till mobila enheter eftersom att man nästan aldrig utnyttjar den ändå. Inbyggd videoavkodare kan ju iofs vara bra (speciellt i en surfplatta) om man vill se på film, men annars så tycker jag att UIt och användarvänligheten är mycket viktigare.

Från vad man har sett på bilder så verkar samtliga Android tablets ha väldigt mycket bättre UI (läs: ett UI som faktiskt är anpassat för en surfplatta) än iPad. Frågan är hur mycket flyt det är i UIt, det är ju inte Androids starka sida direkt... Iofs så bör Tegra 2 vara tillräckligt snabb för att tackla det problemet i vilket fall som helst.

Råprestanda? DU tycker det är ointressant? Jag snackar om uppskattad prestanda som en vanlig dödlig märker av, och det är en väldigt stor del med tanke på hur resurskraven ökar, inte minst på webben. Hårdvaran används ofta till dess yttersta i dagens smartphones och surfplattor för att erbjuda lägre fördröjningar vid laddning/klick av olika apps/länkar. Och ja, A5 krossar Tegra2 som är gammel vid det här laget. Finns välgjorda tester på Anandtech.com, bara att läsa... Framför allt ha ett snyggt GUI som flyter på utan några som helst fördröjningar, där är Apple ljusår framåt.

Har du jämfört iPad mot en Android surfplatta?

Ska vara värt att tillägga att jag aldrig tyckt om Apple, men i segment som telefoner och numera surfplattor så har dom verkligen lyckats. Windows passar helt enkelt inte in i en liten telefon man har i fickan. Man vill ha något enkelt, snabbt och effektivt. Apple som företag borde hatas som konstruerar grymma telefoner och ett bra OS till dess hårdvara, men sedan låser inne användarna i deras värld. Tur nog så finns jailbreak, och helt plötsligt hade man en grym liten linuxdator i fickan. Bort med Äpplet bara...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

Förstår mig inte på folk som gnäller på iPad så fruktansvärt. Nu har inte jag en, och kommer nog aldrig skaffa en, men allt gnäll och "hat" är ju ingenting mindre än löjligt. Har en iPad slagit er när ni var barn eller något för att ni ska bry er?

Är det en produkt ni inte tycker om så KÖP DEN INTE! Att gnälla spelar absolut ingen roll och kommer inte förändra ett dyft mer än att ni framstår som idioter. Låt marknaden ha sin gång istället. Apple råkar vara en stark katalysator på marknaden (vi hade inte sett en tiondel av alla surfplattor om det inte vore för iPad), så köp eller köp inte bäst ni vill för att påverka branschen. Men just nu är det många i tråden som framstår som trotsiga femåringar.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Skrivet av Sovereign:

Förstår mig inte på folk som gnäller på iPad så fruktansvärt. Nu har inte jag en, och kommer nog aldrig skaffa en, men allt gnäll och "hat" är ju ingenting mindre än löjligt. Har en iPad slagit er när ni var barn eller något för att ni ska bry er?

Är det en produkt ni inte tycker om så KÖP DEN INTE! Att gnälla spelar absolut ingen roll och kommer inte förändra ett dyft mer än att ni framstår som idioter. Låt marknaden ha sin gång istället. Apple råkar vara en stark katalysator på marknaden (vi hade inte sett en tiondel av alla surfplattor om det inte vore för iPad), så köp eller köp inte bäst ni vill för att påverka branschen. Men just nu är det många i tråden som framstår som trotsiga femåringar.

För mig handlar det inte om att hata produkten i sig, utan personerna som äger den och varför dem äger den, och hur dem pratar om den.
Det är för mkt fanboyism... Folk köper skiten enbart för att andra har den, har ingen egen åsikt, nu snackar vi folk som inte sitter på sweclockers och kan allt om hårdvara.
Ska man dra en diskussion vs Android baserade mobiler t.ex. Så blir det direkt typ, men android är så svårt? vadå svårt är du efterbliven eller, det är hur simpelt som helst, jag tycker personligen själv att en iphone är krångligare att t.ex ringa eller skicka medellande på. det 2 vanligaste grejjerna man gör med en mobil. men vet ni varför jag tycker det för jag har inte suttit med en iphone mer än 30 min i mitt liv, men då kan jag inte säga att den är svårare för jag har inte en fucking aning... jag hatar apple pga sådana folk, så egentligen för min del är det inte apple i sig som är dåliga, hade jag haft cash, och tyckt dem var prisvärda (datorer, mobiler, tablets etc.) så hade jag inte tvekat, men jag tycker det är lite för höga priser på dem, och det tar dem för dem kan.. Det är en marknad lixom.. Men sålänge det finns äckliga fanboys som inte har en aning om prestanda skillnad mellan produkter eller skillnad i os och prisvärdhet.
Utan enbart bara köper en produkt för att det är den produkten så kommer jag aldrig never ever köpa dem produkterna, de luktar äckligt kring dem...
Jag tycker personligen att man köper apple produkter för design, och dess optimerat os till dess hårdvara. Men pris mässigt tycker jag ändå att man får mkt för en pc vs mac, eller en smartphone med android vs iphone sett till hårdvaran då.
Sen finns ju nåt som är kungligt hos iphone 4 det är upplösning och dess skarphet, men retina ips displayen kan inte mätas med en amoled skärm tyvärr, svärta är prio ett för mig, därav köpte man den första full led tvn från lg lh9000. Jag är absolut inte en fanboy, jag äger en ipod 3g och älskar den.
Men jag går efter vad jag anser är bäst inte vad andra tycker, och jag läser och tar fakta i första hand och jämför innan ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xattwyn:

Såg det nu >.< Men vill fortfarande ha en mer kvadratisk skärm av någon anledning, likt 4:3 widescreen känns inte rätt för att surfa på

Fattar inte riktigt varför du vill ha skumt 4:3 format? Alltså du vet att man kan vända på dem hur som helst va? Ska du surfa vänder du den på högkant.

Själv blir det en 8.9" från Samsung direkt när den kommer. Tittar inte ens åt Apples produkter med mjukvara från helvetet.

Visa signatur

mvh