Helgsnack: "Vilka retrospel har jag missat?"

Permalänk

Jazz jackrabbit
GTA
Red alert
Tyrian
Rainbow Six
Halflife Team Fortress Classic
Mech Warrior
Mech Commander
Worms
Carmageddon
Command and Conquer, Tiberian Sun
Road rage
Ignition
Codename eagle
Outcast
MDK
Starsiege Tribes

Permalänk
Skrivet av pollisoong:

någon som spelat redlince racer?
också ett av de spel jag tycker grafiken e oooh yeaah
trots det är från 1997

Hell yeah! var bundlat i en hewlett packard-dator
förstod aldrig varför motorcyklar kan köra på stranden bara...

Permalänk
Medlem

Någongång i början.

Choplifter (c64) vilken lycka ......

Permalänk
Medlem

Måste ta en till.

Tvungen, nu fick ni igång många gamla minnen

Barbarian, med rullande huvuden.

Permalänk

Har någon nämnt Streets of Rage-serien till Sega?

http://QWsSINkkFsw&feature=related

Permalänk
Medlem

En till

Battlechess, kan det bli bättre??

Spelade det nyligen, lika kul

Permalänk

Broken sword

http://blip.tv/file/4380963

Walktrough!
Var 11-12 år när jag spelade igenom detta.. Fina fina pussel

Permalänk

Heroes 3 och Age of Empires 2är spel som satt stora stämplar på ens barndom.

Kul med alla listor, men jag har svårt att se en värdig konkurrent till dessa två mastodonttitlar!

Visa signatur

Om man inte skjuter gör man inga mål!

Permalänk
Medlem

Ingen som nämner finspelet Zataka även känt som Achtung Die Kurve! Detta är ju ett riktigt gammalt multiplayer-snake-aktig spel som är asroligt att spela flera stycken!

Permalänk
Medlem

Kings quest 5-7 + äldre fan remakes.

Kungliga äventyrs-spel som håller bra även idag. rekommenderas varmt till alla som gillar peka/klicka spel.
----------

Theme Hospital

Riktigt kul strategispel som är lika kul idag som för 14 år sedan.

----------

Stunts/4D Sports Driving

Håller kanske inte måttet idag men var ett riktigt kul bilspel där man bla kunde bygga egna banor.

-----------------------------
Heroes Of Might and magic (2)

klassiker.

skulle kunna nämna hur många titlar som helst men känns som det mesta inte håller måttet utan nostalgi trippen. kanske återkommer.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Skrivet av martinboson:

Hell yeah! var bundlat i en hewlett packard-dator
förstod aldrig varför motorcyklar kan köra på stranden bara...

hEwC6cN6AXM

såg ett klipp där någon skrev detta funkar i win7 64bitar. jag testade olika sätt men det var hopplöst.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

Tips från en gammal gamer:
Sega Mega Pack på rea hos steam. 30-40spel för 60-70kr!

Bland dom, det enligt många svåraste spelet som gjorts: Altered Beast
http://en.wikipedia.org/wiki/Altered_Beast

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

När jag var hemma sjuk på 80-talet så brukade jag spela:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Stunts/4D Sports Driving

Håller kanske inte måttet idag men var ett riktigt kul bilspel där man bla kunde bygga egna banor.

(massa text bortklippt )

Stunts var ju nice ^^ det har ju tydligen en viss skara följare och turneringar faktiskt. det finns ju dessutom moderna remakes i princip. kolla t.ex. trackmania nations forever.

Permalänk
Medlem

Drakan: Order of the Flame

Bland de enda spelen jag faktiskt lagt ut en del tid på, förutom Bf2 men det är inte speciellt retro

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk

outcast var fan epic

Permalänk
Medlem

Wolfenstein 3D, Wolfenstein Spear of Destiny, Doom, Doom 2, Heretic, Quake I, Quake World CTF..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

jag spelar det själv fortfarande, är dock inte säker på att många andra gör det. ja förutom oss invigda.

Kul! Var spelar du ? Warzone?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Kanske någon som redan har skrivit om det men Grim Fandango är ju helskönt spel som jag tyckte var väldigt roligt back in the days.
Historian och karaktärerna gjorde spelet till ett av de bästa spelen jag har spelat

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rom:

Battlechess, kan det bli bättre??
http://www.youtube.com/watch?v=qKcZwPb7C3k

Spelade det nyligen, lika kul

Oj! Den gamla pärlan!

Permalänk

Då jag alltid haft en förkärlek till FPS/"shoot 'em up" så började jag väl med Wolfenstein, Duke Nukem 3D, Doom 1 och 2, Quake 1 & 2, Hexen, Codename Eagle, I.G.I (Im Going In!), No One Lives Forever, Delta Force 1 och 2, Rainbow Six och Rainbow Six Rouge Spear (Kanske bästa spelet ever?) Unreal, Unreal Tournament, CS betorna, Half-Life, Call of duty 1 och 2. Är väl de titlar jag har mest minnen av.

Sedan fick jag låna några skivor brända spel (wow!) av en kompis som dock var strategispel. Warcraft och ett spel när man kunde bygga smedjor, brödbodar och allt sånt mysigt, att kriga med men tror aldrig jag gjorde det, haha. Någon som har en aning om vad det kan ha varit?

KKND, Road Rage, Carmageddon, Motocross Madness är väl några fler som jag kört en del.. Och så klart de tidiga Need For Speed-spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Sedan fick jag låna några skivor brända spel (wow!) av en kompis som dock var strategispel. Warcraft och ett spel när man kunde bygga smedjor, brödbodar och allt sånt mysigt, att kriga med men tror aldrig jag gjorde det, haha. Någon som har en aning om vad det kan ha varit?

tror du tänker på settlers serien och kanske 2:an mer specifikt? där kan man iaf bygga allt sånt ^^ grymt roligt spel dock är ju AI:n dum som f-n men iaf

Permalänk
Medlem

Outlaw var ju ett häftigt FPS. Fult som stryk, men tusan så kul!

Permalänk
Medlem

Commando! Inte så retro, kanske, men mycket roligare än Pong och Frogger.

Men oj så många timmar man la på det. Och joystick-busting Decathlon... Fan. Osten af Mozzarella har helt rätt.

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera något gammalt lir att spela på androidtelefon? Behöver man köra rom eller finns det porterade varianter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Outlaw var ju ett häftigt FPS. Fult som stryk, men tusan så kul!

Best game ever. Musiken är väl det man kommer ihåg mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Kul! Var spelar du ? Warzone?

har inte spelat online på flera år, förvisso spelar jag mot en polare men då vet man vad man får... vinst!

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk

Jetman Revival är kul

Liero

Permalänk

Då Har man spelat Deathrally helakvällen lika awesome som man minns.

Annars några gamla godingar lite blandade årtal.
Dink Smallwood (måste för alla Diablo älskare)
KKND serien (Krush kill n destroy)
Monkey Island som säkert nämts 1000ggr.
NFS Porche 2000.
HOMM serien (2:an är överlägset bäst. Känner mig som 9 år igen varje gång man spelar.)
Street Fighter 2.
Nascar 95 jävlar vad det nöttes.
Jazz jack rabbit
Earthworm jim.
Dan Dolme
Delta Force
Dune 1 och 2
AOE 1&2 (efter det så suger skiten)
Settlers 1 och 2
Pandemonium (lirade man på skolbiblioteket) (tyckte det var skitbra grafik)
Mortal Combat .

Kom ihåg första datorn farsan "lånade hem" från jobbet. Då spelade man spaceinvaders och nått liknande tanks? man stod och mortarde pluppar på varandra.

Gjorde av med typ 200 spänn på arcad maskinen och metalslug med en kompis jävlar vad den slukade femmor