Asus Eee Pad Transformer kostar 4 999 kronor med dockningsstation

Permalänk
Medlem

Fan vad läckert! Helt rätt kurs dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Hade du räknat med ett ännu lägre pris ?

Hade hoppats på det, hade räknat med dyrare pris men anser fortfarande att plattorna är för dyra i jämförelse med netbooks. Sen så ska vi tänka på att en liten del av licenskostnaden försvinner när det inte är Windows i burken.
Köpte min nuvarande netbook för ca 3000kr för 1½ år sedan, vilket var ett ett helt ok pris men 5000kr idag för en platta känns lite och ta i.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Skaffa en riktig e-reader istället, tex en kindle kostar ju inte mycket och är helt klart överlägesen denna när det gäller att läsa böcker.

Jag har varit inne på det. Då får jag ju dock tyvärr dillemmat att jag också behöver en bärbar dator. Jag vill ha en kompakt liten läsare som fixar alla format, kan surfas och skrivas på och som samtidigt är riktigt kompetent som läsplatta. E-ink är riktigt bra på just text, men jag har hellre en pryl som fixar både surf, skriv, enklare redigering och dubblar som läsplatta än en bärbar+eboksläsare. Dator för tyngre arbete har jag hemma eller i datorsalarna på skolan.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Hoppas Texas Instruments portar TI-Nspire! Drömma kan man ju...

Men tänk vilka roliga program man kan porta till de här. Tror att vi rätt snart kommer få se stora, klassiska, OSS-mjukvaror göra sitt intåg på riktigt nu. Vet att de håller på med både officepaket och matlab-kopiorna, kan ju bli hur kul som helst det här! En sån enhet som just "Transformern" kommer ju göra användandet av dem enklare också, slippa ta upp 1/3 av skärmytan med ett kass touchtangentbord.

Asus - skicka hit en nuuuuu! Ska bli riktigt kul att få gå lös på SDK'n med target "stor fin skärm"

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Skrivet av Bread_:

Finns det en värdig ersättare till Microsofts office? med rättstavning mm behöver kanske inte va jätte avancerat men kalkyl, presentation och ordbehandlare skulle va nice, då kommer det bli ett köp nu när jag äntligen skall börja plugga

Mest kompetenta lär väl vara QuickOffice HD.
http://www.quickoffice.com/quickoffice_pro_hd_android/
https://market.android.com/details?id=com.qo.android.tablet.a...

Permalänk
Inaktiv

Polaris Office följer med som standard till Asus EeePAD

Permalänk
Medlem

Det verkar ju riktigt nice man kan ju köra alla microsofts format villket är himla uppskattat

Skrivet av Asus.David:

Polaris Office följer med som standard till Asus EeePAD

Det låter ju trevligt skall kolla in det

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Den är grymt snygg och bra pris dessutom, skulle det inte komma en liknande med Windows också?

Permalänk
Medlem

Jag hade garanterat köpt om den bara hade kommit med Windows 7. Möjligheterna blir så enormt mycket större när man sitter med Windows, speciellt att kunna lägga in gamla spel som The Longest Journey eller Heroes 3 och lira med touchscreenen, eller allmän programkompabiltiet med sin laptop och stationära också. Är glad att jag köpte min Asus Touch series tablet istället med W7, fungerar i praktiken precis som denna Transformern bara att man snurrar runt skärmen och lägger den över tangentbordet istället för att separera, lite tjockare än separerad tablet men utan mobil-OS i alla fall.

Permalänk

Jag förstår verkligen inte hur de kan släppa denna utan 3g, känns ju som något otroligt självklart på en tablet, tanken är ju att man ska kunna ha med sig den överallt, även där man inte har wlan uppe. Skulle köpa den omedelbart om den hade 3g, men nu väntar jag tills den kommer med 3g, alt köper htc´s nya platta.

Permalänk
Medlem

Ok men...

Plattorna börjar bli lite bättre. Men det som är helt värdelöst är ett handikappat OS som Android eller IOS. Du är helt låst och kan inte spela vilka format du vill och så vidare. Det måste komma en bra platta med äkta Linux- eller Windows-stöd. Sen kan de få skapa sin egna program också bara man har möjligheten att köra annat.