Script till wow? Är det botting?

Permalänk

Script till wow? Är det botting?

Vet ej om man får ta upp sånt här på Swec forum men jag anser det dock inte som något olagligt! Och om ni tycker det, vänligen ta bort tråden

Så min fråga är, jag levlar alltså i BG's och har hört att man kan ha ett simpelt Scrips, som joinar en till Bg's och väl inne i BG's så rör den sig typ var tredje sekund så man inte blir kickad för AFK, så ´jag undrar kan man bli bannad för detta? Då det bara är ett script typ och ingen direkt botting? Och finns det någon som skulle kunna fixa detta scriptet till mig? Alltså ett ganska simpelt

"join bg"
" q-e var tredje sekund"

Typ, kan inget om sånt men borde inte det gå? (kände en på wow som hade gjort så)

Permalänk
Medlem

När man börjar tänka på sånt här så är det dags att sluta, kan ju inte finnas något i det minsta roligt med att använda bot/script. Dessutom så finns det stor chans att ditt account blir suspended under en viss period samt varning som kan leda till permanent avstängning.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Kolla på curse.com om det finns någon add-on som gör det åt dig. Men kan nästan garantera att du blir bannad för det tillslut, det räknas nog som botting.

Edit: Håller med ovanstående, sluta med WoW isf!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av PCFreak:

När man börjar tänka på sånt här så är det dags att sluta, kan ju inte finnas något i det minsta roligt med att använda bot/script. Dessutom så finns det stor chans att ditt account blir suspended under en viss period samt varning som kan leda till permanent avstängning.

Skrivet av felxi:

Kolla på curse.com om det finns någon add-on som gör det åt dig. Men kan nästan garantera att du blir bannad för det tillslut, det räknas nog som botting.

Edit: Håller med ovanstående, sluta med WoW isf!

Jag bad dock inte om era åsikter att säga vad som är fel/rätt i wow! Jag tycker bara det är extremt tråkigt att levla, ärför vill jag inte göra det! Men gillar iaf att geara min gubbar

Permalänk

Program som gör saker åt dig i wow = Bots = Mot Blizzards regler = Ban

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Skrivet av Mr. Prudo:

Program som gör saker åt dig i wow = Bots = Mot Blizzards regler = Ban

Jo men man får ha macros till sitt tangentbort tex... som klickar först 1----2----3. sedan 5 med 10sek fördröjning, borde inte det också vara botting?

Permalänk
Medlem

Precis som Mr. Prudo sa, program som gör saker åt dig räknas som botting. Blizzard godkänner macros, från tangentbord, sålänge det är du själv som spelar samtidigt och att dessa macron inte automatiserar saker. Däremot är det inte givet att warden(anti-fusk saken i wow) upptäcker det, dock kommer spelare rapportera dig som afk och därigenom kommer du bli bannad. Har för mig att den första bannen man får är 3h, sedan 3 dagar, därefter är det permanent.

Permalänk
Medlem

Program som spelar åt dig så du slipper interagera med spelet är icke tillåtet , anti-AFK är ju glasklart fusk.

Känner du att du vill låta datorn spela åt dig så är det nog dags att lägga ner wow eller joina en privatserver där du kan fuska utan att förstöra för ickefuskande spelare.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanswec:

Jo men man får ha macros till sitt tangentbort tex... som klickar först 1----2----3. sedan 5 med 10sek fördröjning, borde inte det också vara botting?

Det är ju inte samma sak. Botting är när programmet spelar åt dig och du inte behöver göra någonting, macros är bara förkortningar/förenklingar som du själv måste initiera varje gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumpyguy:

Det är ju inte samma sak. Botting är när programmet spelar åt dig och du inte behöver göra någonting, macros är bara förkortningar/förenklingar som du själv måste initiera varje gång.

Jag håller med dig, men det gäller vissa keyboard fungerar precis som t.ex. autohotkey och är inte tillåtna eftersom automatiska knapptryckningar, förenklar och gör saker åt dig som kan ge dig fördelar gent emot andra spelare utan programmet.
Keyboarden jag tänker på är t.ex. Logitech G serie tillsammans med macros.

Permalänk
Medlem

Borde vara rätt enkelt att fatta. att scripts, macros eller program som "automatiskt" ger dig exp, är inte tillåtet enligt spelreglerna.

Skulle inte finnas många spelare i spelet om det fanns autoleveling. Men visst ser man bots ibland och självklart blir det report

Om man är osäker kan man läsa EULA som man godkänner när man installerar spelet.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Så länge du håller dig till vad som går att göra med det som går att göra i addons, det språk som används för att koda addons, är du safe. De ögonblick du börjar använda kod utanför WoW är du på väldigt tunn is, som sagt typ Logitech G - seriens macrors är väldigt gråzon, bör väll vara riskfritt men är antagligen tillräckligt för att få kontot bannat om du missbrukar det.

Och undvika AFK i en BG är definitivt på fel sida av gränsen.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Alltså ja skiter i om du tycker det är rätt eller fel.

Om du joinar ett bg och sen inte hjälper ditt lag att vinna så förstör du ju för dom andra 9/14/39 spelarna.
tänk om det kommer 5-6 som du i samma bg.
tänk på att de faktist finns folk som VILL spela spelet.

lägg ner wow och förstör inte för dom.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem

De skrev någon blue post nyligen där det sades att de skulle vara hårdare mot folk som AFKar i BG's med så det kommer nog sluta med varning/tempban/permban tillslut.

Men visst det funkar säkert ett tag...

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Se hellre till att skaffa ett riktigt macroprogram, fungerar bra mycket bättre och sköter du dig någorlunda så kommer du aldrig bli bannad

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanswec:

Så min fråga är, jag levlar alltså i BG's och har hört att man kan ha ett simpelt Scrips, som joinar en till Bg's och väl inne i BG's så rör den sig typ var tredje sekund så man inte blir kickad för AFK, så ´jag undrar kan man bli bannad för detta? Då det bara är ett script typ och ingen direkt botting? Och finns det någon som skulle kunna fixa detta scriptet till mig? Alltså ett ganska simpelt

Skrivet av Johanswec:

Jag bad dock inte om era åsikter att säga vad som är fel/rätt i wow! Jag tycker bara det är extremt tråkigt att levla, ärför vill jag inte göra det! Men gillar iaf att geara min gubbar

Ojsan det gjorde du visst!

Och det du gör är helt fel i wow och bryter emot deras End User License Agreement (EULA). Vilket gör att de kan banna dig. De kan banna dig och ta bort ditt konto för minsta lilla sak, det står i det du accepterar när du skapar ditt account och vid varje major patch!

Du får däremot göra vad du vill, jag bryr mig inte men du gillar inte att grinda med du gillar att geara din karaktär, snacka om motsägelse. Jag hade inte fått någon kännsla av att det jag tjänar ihop är något jag förtjänat när jag skaffar det som du gör. Hyr in en chines som spelar åt dig så blir det rätt gjort åtminstone...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från BG's om du inte tänker spela dom.
Snacka om att förstöra för laget.

Permalänk
Medlem

Jag har ett program
Skriv ett PM till mig så kan jag hjälpa dig
men du kan bli bannad :/ Först 3h (typ 3 ggr), sedan 1 dag, sen 3 dagar, sen 1 månad, sen perm.
Men om du kör på natten och varannan dag så bör det inte vara några problem, men blir du bannan så vänta en vecka eller så

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem

Bara att tänka om grabben, vi normala människor som vill njuta av spelet för det är roligt hatar sådana som dig som vill få honor/levla i bg's pga lathet.
Ska du t.ex pvpa med din gubbe sen så rekommenderar jag dig att spela själv istället så du lär dig någonting på vägen.

Jag vet inte vad andra tycker men sådana som kör anti-afk och botting kan ju fan ta och tänka sig för lite, ni förstör en rolig och stor del (för många) i spelet.
Håll er till Singelplayer spel om ni ska fuska, där drabbas ingen annan om du fuskar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

sist jag spelade wow, det var ju flera månader sedan men iaf, så kunde man ju rapportera folk som uppenbarligen var afk så att de får en debuff så de inte genererar exp eller honor. Mna var då tvungen att aktivt gå in i strid för att bli av med debuffen.

Så även om du lyckas att inte bli autokickad för inaktivitet så är ju det rätt stor risk att dina lagkamrater hatar dig som e afk och rapporterar dig.

Sen att du tar en plats från folk som verkligen vill PvPa är dåligt.
Personligen hatar jag folk som dig, som skiter i att det är ett multiplayer spel där varje spelare räknas....

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av Johanswec:

Jo men man får ha macros till sitt tangentbort tex... som klickar först 1----2----3. sedan 5 med 10sek fördröjning, borde inte det också vara botting?

Har för mig att du inte får lov att använda sådana funktioner heller. Det släpptes ju en WoW mus med macro funktioner men det stod klart och tydligt att dessa inte fick lov att användas i WoW.

Dock så tror jag inte att du kommer bli bannad för en sådan sak då dom inte kan få fram några direkta bevis på att du använder macros på ditt tangentbord/mus

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Tråden har spårat ur och trådskaparen har fått svar på sina frågor, så jag låser den här tråden.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.