Permalänk
Medlem

EVGA SR2 LIAN LI 2120

Har nu bytt chassi från mitt 800D till detta. För er som följt mitt andra galleri har jag även slängt in nytt agg då hx1000 inte räckte till. Var kritiska!

spec:

agg: corsair ax 1200
låda: Lian li 2120
Mobo: Evga classified sr2
cpus: intel xeon 5620@195x19@3,705ghz uncore@3.9
gpus: HD6970
minne: corsair dominator 18gb@1560@7,8,7,20 1T
nic: killernic 2100
ljudkort: x-fi titanium
diskar: 2x intel ssd g2 80 gb raid0 , 2x samsung spinpoint 750gb raid 0, 2x western digital green 1tb 1x wd green 2tb
vatten kylning: 2x swiftech apogee xt extreme performance , random 3x120 rad , xspc x20 750 dual pump/tank

EVGA SR2 LIAN LI 2120

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Det är väl ingen garanti om du har bytt ut kylaren på grafikkortet? Tänkte på RMA då

Permalänk

Jo, det var faktiskt rätt snyggt, på utsidan (iaf om du byter fötter) insidan ser för uppdelad ut, tillsammans med stora alu partier blir det inte riktigt lyckat enligt mig. Sen MÅSTE du flytta ner gpu:n ser för obalanserat ut med allt i toppen av chassit. Och som sagt du skulle valt ett med svart insida. Men gillar kabeldragningen till gpu:n blev riktigt snyggt

Slangdragningen kunde man inte göra så mycket annat med, bra jobbat EntPal

MVH Kristan

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt med mer bilder på SR-2an eller processorna, sällan man ser sådana

Annors var det en 4a från mej!

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk

18gb ram?

är de inte 24gb som gäller på SR2?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Dyra grejjor.
Hur kom det sig att du bytte från 800D till ett lian li ?
Och vad gör du med all den kraften om man får fråga ? ^^

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Det är väl ingen garanti om du har bytt ut kylaren på grafikkortet? Tänkte på RMA då

Det är nog olika beroende på tillverkare men dessa bröt man iaf inga warranty void stickers på , å andra sidan är de inget man tar med i RMA anmälan

Skrivet av Skjulet:

Dyra grejjor.
Hur kom det sig att du bytte från 800D till ett lian li ?
Och vad gör du med all den kraften om man får fråga ? ^^

Det har fler pcie brackets + stöd för hptx från scratch + helt enkelt sugen . Dock dyrt som fan men värt de för mig

Ja, kan väl inte säga att jag använder kraften tyvärr mest ett ha begär men benchs , oc , serier och spel

Skrivet av Arne-Mohammed:

18gb ram?

är de inte 24gb som gäller på SR2?

kör 2,1,2,1,2,1 för vardera cpu

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

5p, bara för att jag älskar chassit du valde Om du tröttnar på det är det bara att skicka hit det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

5p, bara för att jag älskar chassit du valde Om du tröttnar på det är det bara att skicka hit det

bara ='( haha

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

grymt snyggt, mycket snyggare i det nya chassit än det gamla 800d´et

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Inaktiv

Jag hade velat ge 1p bara för att jag är avundsjuk på ditt SR2...
Men det förtjänar 5p så det får bli det ist

Permalänk
Medlem

säg till näru får tillbaka kortet, du har en köpare !!!!! 470 ÄR PRECIS VAD JAG LETAR EFTER!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

bara ='( haha

Haha, inte bara. Men ta lite fler bilder, så förtjänar du 5an mer + att jag tycker inte om Corsairs chassin. Aldrig jobbat med dom, men ändå

Permalänk
Medlem

Hejsan! En fundering varför man väljer dessa dual socket moderkort, är det vart det? Vad kostar det? Hur presterar det i spel etc. Kan jävligt lite om dessa förutom att det ser jävligt ballt ut

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatorb:

Hejsan! En fundering varför man väljer dessa dual socket moderkort, är det vart det? Vad kostar det? Hur presterar det i spel etc. Kan jävligt lite om dessa förutom att det ser jävligt ballt ut

Jag betalade 6500 lite drygt när de kom. Kostar väl samma idag. Spel ja inte sämre än singel socket men inte heller bättre. Cpus kostar väl idag 3,5k st , så landar på 13-14k för billiga cpus+mobo ska du ha saftiga hexa kostar det betydligt mer. Men jag har de för att ha det.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Det där chassiet står högt på min önskelista. Fin fin setup! 5P. Inte alls avundsjuk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatorb:

Hejsan! En fundering varför man väljer dessa dual socket moderkort, är det vart det? Vad kostar det? Hur presterar det i spel etc. Kan jävligt lite om dessa förutom att det ser jävligt ballt ut

Värsta Xeon X5690 på 3.46Ghz o den e hexacore kostar idag runt 12900kr och man behöver inte ha 2 st på samma gång, går o köra 1 cpu ochså.. jag har ett EVGA SR-2 till salu och en Xeon E5620 med Quadcore o detta moderkort stöder upp till 48Gb ram o den har 7 st pci platser

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

hatar att vara en party popper, men är inte poängen med hjul på chassit att det skall vara lätt att rulla den på golvet? =P

FEEET E-penis BTW! Thumbs upp!!!

Permalänk
Medlem

Snyggt. Avundsjuk på ditt chassi. Vart inte av (seg leveranstid) när man byggde datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Snark:

Snyggt. Avundsjuk på ditt chassi. Vart inte av (seg leveranstid) när man byggde datorn.

De märkte jag nog. xD Var bara jmedata som hade 1 inne så tog de medans jag hade chansen. Grymt nöjd!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Grymmt snyggt med de svarta slangarna och vita spiralerna men tyvärr så HATAR jag därgen på de grishudsfärgade fläktarna hur bra de än är, försök spraya dom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Grymmt snyggt med de svarta slangarna och vita spiralerna men tyvärr så HATAR jag därgen på de grishudsfärgade fläktarna hur bra de än är, försök spraya dom...

Ja jag har funderat på de inte så mycket jobb direkt , men kommer få dröja tills jag är klar med chassisidan som jag tänkte ta tag i med nu i veckan så jag får lite plexi och inte behöver öppna för att se. Hade även tänkt att sprya 6 st av minnesflänsar vita så jag slipper de blå helvetet

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskarbent:

Jo, det var faktiskt rätt snyggt, på utsidan (iaf om du byter fötter) insidan ser för uppdelad ut, tillsammans med stora alu partier blir det inte riktigt lyckat enligt mig. Sen MÅSTE du flytta ner gpu:n ser för obalanserat ut med allt i toppen av chassit. Och som sagt du skulle valt ett med svart insida. Men gillar kabeldragningen till gpu:n blev riktigt snyggt

Slangdragningen kunde man inte göra så mycket annat med, bra jobbat EntPal

MVH Kristan

Har själv detta chassi men helt i silver. Känns som att alla har svart nuförtiden men jag tycker silver är snyggare och ser lyxigare ut i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Ja jag har funderat på de inte så mycket jobb direkt , men kommer få dröja tills jag är klar med chassisidan som jag tänkte ta tag i med nu i veckan så jag får lite plexi och inte behöver öppna för att se. Hade även tänkt att sprya 6 st av minnesflänsar vita så jag slipper de blå helvetet

+1 utöver max vad jan ge ! Ja det är ju perfektion ! Och som du säger längre upp själv, habegäret är stort och visst är det skönt när man får till det Om du är som jag hittar du altid på nåt för att köra på max vad systemet orkar ibland bara för att observera kraften i den Godspeed !

Permalänk

Varför skulle man byta från 800D till detta? Inte ett dugg snyggt och passar inte alls ihop, sorry.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematick:

Varför skulle man byta från 800D till detta? Inte ett dugg snyggt och passar inte alls ihop, sorry.

I jämförelese med detta såg 800D ut som en katastrof ghetto inuti men visst alla kan inte tycka om samma.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematick:

Varför skulle man byta från 800D till detta? Inte ett dugg snyggt och passar inte alls ihop, sorry.

Har bytt från 700d och jag kan bara säga att Lian Li 2120 är lite bättre på allt helt enkelt.

Permalänk
Medlem

haha. "var kritiska" Döh, den sissta bilden är lite suddig

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt bygge! Chassit ser riktigt bra ut och om det skulle ha mer radiatorutrymme skulle jag nog vara intresserad av att byta. Bytte nyss själv till det gigantiska Xigmatek Elysium däremot.

Det enda jag kan kritisera på är väl att Noctua-fläktar inte alls lämpar sig som radiatorfläktar. Med några Scythe GT bör du få bättre temperaturer och en tystare låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

Dyra grejjor.
Hur kom det sig att du bytte från 800D till ett lian li ?
Och vad gör du med all den kraften om man får fråga ? ^^

Lian li is the shit är "kungen" av datorn chassi:n.
Köp ett lian li 2000kr+ så kommer du förstå vad skillnaden är