Permalänk
Medlem

ram minnerna går bara i 1330mhz

Hej jag har ett problem med min nya dator jag själv byggt. Mina ram minnen 2x(A-Data 4GB (2x2048MB)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800) går bara i 1330mhz. Jag använder moderkortet asus p8p67 pro och har testat att updatera bios med o förändrat resultat. är det kanske någon inställning i bios som måste ändras. Hjälp mig någon kunnig.

Permalänk
Medlem

Ja det är en inställning i bios du måste ändra, läs i moderkort manualen vad det heter på ditt moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Ja det är en inställning i bios du måste ändra, läs i moderkort manualen vad det heter på ditt moderkort

Ok ska se efter

Permalänk
Medlem

1600MHz är inte en standard vilket 1300MHz är. Att det på paketet står 1600MHz är bara en markering att minnena klarar den hastigheten med de bifogade inställningarna. När man stoppar i minnena och startar datorn går de automatiskt i 1300MHz då det som sagt är en standard. Vill man ha minnena i 1600MHz måste man själv gå in i BIOS/UEFI och ställa in detta.

Detta har varit uppe många gånger i forumet så SÖK nästa gång du har en fråga...!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjodden:

1600MHz är inte en standard vilket 1300MHz är. Att det på paketet står 1600MHz är bara en markering att minnena klarar den hastigheten med de bifogade inställningarna. När man stoppar i minnena och startar datorn går de automatiskt i 1300MHz då det som sagt är en standard. Vill man ha minnena i 1600MHz måste man själv gå in i BIOS/UEFI och ställa in detta.

Detta har varit uppe många gånger i forumet så SÖK nästa gång du har en fråga...!

Tack så mycket för hjälpen minnena funkar utmärkt nu.