En liten koll innan man bestämt sig!

Permalänk
Medlem

En liten koll innan man bestämt sig!

Hejsan, satt och spånade på en ny dator. och kom fram med http://www.inet.se/kundvagn/visa/358506/2011-04-10 !

Jag har Hdd's så det behövs ej. Sen 'behöver' jag inte heller monteringen men känns bättre att låta folk som vet hur det där med crossfire fungerar då jag ska köpa 2st grafikkort (om det inte är allt för svårt kan jag ge mig in på det själv )!

Jag skulle helst vilja ha ett sådant maxat intel system som möjligt med ca 14 000:- i budget. så är lite osäker på processorn, men samtidigt vill man kunna uppgradera den med!

Tankar och idéer är välkomna!

Visa signatur

MK: Asus ROG Strix Z390-H Gaming
CPU: Core i5 9600K w/H60 Liquid cooler
RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3000MHz
PSU: Seasonic -750W
GPU: RTX 2070

Permalänk

Respons

Personligen tycker jag att det ser bra ut men om du känner att du har tid kan du ju vänta till senare i år oh köpa någon av de nya processorerna antingen amds eller intels.

Funder över ifall du vill ha en SSD som os disk med.

Fint paket!

Visa signatur

5900 + 3080

Permalänk
Medlem

Jag har en SSD som ligger och väntar i datorn jag har nu. sen har jag en fråga till. Jag funderade på om det är värt att köra 6950 i crossfire eller om man kanske ska satsa på en Nvidia, GeForce GTX 580 twin frozr.

Mvh / Spitty

Visa signatur

MK: Asus ROG Strix Z390-H Gaming
CPU: Core i5 9600K w/H60 Liquid cooler
RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3000MHz
PSU: Seasonic -750W
GPU: RTX 2070

Permalänk

Respons

Skrivet av Spitty88:

Jag har en SSD som ligger och väntar i datorn jag har nu. sen har jag en fråga till. Jag funderade på om det är värt att köra 6950 i crossfire eller om man kanske ska satsa på en Nvidia, GeForce GTX 580 twin frozr.

Mvh / Spitty

Beror ju helt på vad du är ute efter.
6950 i CF lär ju prestera bättre i det mesta men GTX 580 @ stock som jag själv har klarar av Crysis på högsta utan problem. Sen beror det väl också på ifall du vill kunna spela i 3D. Köper du GTX 580 så kan du ju även i framtiden lägga till ett kort. Du lär ju dock få mer prestanda per krona om du köper 6950. Återigen, beror på vad du är ute efter.

Visa signatur

5900 + 3080