Hur bra flyter ditt sc2.

Permalänk
Medlem

Hur bra flyter ditt sc2.

Hej.. Ja hur bra flyter ditt sc2 på igentligen och vad för settings kör ni med..
Jag har trixat fram och tebax med olika sättings och hur mycke ja än ändrar fram å tbx så tycker jag att det små laggar även om fraps visar konstant 60fps med extreme på eller av.. men spelet känns omom det går lite i slowmotion.. men drar jag ner det på medium eller low flyter det på riktigt bra.. direkt när du gör en rörelse med musen eller så allt reagerar fortare känns det som.. datorn ser ni i sign.

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Med dator i sign kör jag på high, det flyter bra på extreme också förutom vissa sjukt stora kartor så sänkte.

Bärbar har jag en Dell Latitude e6410 (I5-520m, 4 gig ram och inbyggt gfx 3100m) går att köra 1920*1080 på low utan problem på den.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

jag vet inte om det är jag som inbillar mej.. men när man drar upp grafiken rätt räjält och processorn får börja jobba mycke känns det som spelet går mycket skatare.. riktigt störande

somom processorn sinkar ner det hela eller något

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

jag maxade grafiken på mitt gtx460 @ 1650x1080. Körde dock bara campaign, men det fungerade utan lagg.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av Frankoz:

Hej.. Ja hur bra flyter ditt sc2 på igentligen och vad för settings kör ni med..
Jag har trixat fram och tebax med olika sättings och hur mycke ja än ändrar fram å tbx så tycker jag att det små laggar även om fraps visar konstant 60fps med extreme på eller av.. men spelet känns omom det går lite i slowmotion.. men drar jag ner det på medium eller low flyter det på riktigt bra.. direkt när du gör en rörelse med musen eller så allt reagerar fortare känns det som.. datorn ser ni i sign.

Kör SC2 utan problem med högsta allt. Men så konfiguerade jag min veckogamla dator till att vara optimerat för SC2

Visa signatur

Dator: Core i5 2500K - Gigabyte GTX 460 SOC - MSI P67A-C45 REV B3 - Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP - Fractal Design R3 Pearl Black - Corsair TX 650W V2 80+ Bronze - Corsair SSD Force LX 256GB 2.5 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - Optiarc AD-7260S DVD±RW Svart
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED - Logitech Z-2300 - Ace Laser Mouse MLUC100 - Logitech UltraX Premium Svart/Silver

Permalänk
Medlem

Jag har ett irriterande problem med min dator att det typ "hänger sig" första sekunden jag kommer in i ett game när jag kör på något annat än low på allt, förutom det så klarar min dator maxxat allting när jag kör 1v1 matcher med en 3kärnig CPU och ett gtx460.

Om någon har en lösning på mitt problem så tar jag det gärna, har försökt mixtra massa med det, hittar inget som fixar det dock förutom Low inställningar:/

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Sir_Viktor84:

Kör SC2 utan problem med högsta allt. Men så konfiguerade jag min veckogamla dator till att vara optimerat för SC2

Jag har heller inga problem och då optimerade jag inte min rigg när jag beställde delar till den. Men SC2 kräver en stark processor och ett bra grafikkort för att köras med 60+ FPS på extreme. Jag tror jag har mellan 50-60 FPS konstant. När jag foldar.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag kör på 1920x1080 med allt på low enbart för att jag inte gillar alla effekter!!! annars går det bra med extrem settings med inga problem
Datorn i Sign!

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem

full hd med nästan allt förutom textures och lite sånnt på high, resten på low.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Kör allting på det högsta med en upplösning på 1920 x 1200. Hamnar då på ungefär 120 fps i 1v1.

På min andra dator låg jag på ungefär 50 fps med inställningarna på low/medium med physics och textures på high, samma upplösning.

Aldrig känts som det smålaggar, förutom på den sämre datorn där det gärna smålaggade precis när man kom in i ett game. Alltså direkt efter loading screen.

Permalänk
Entusiast

60FPS med VSYNC @1680x1050, de flesta inställningar på low. Detta gäller även när jag streamar.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

60FPS med VSYNC @1680x1050, de flesta inställningar på low. Detta gäller även när jag streamar.

Varför så låga inställningar?

Jag kör på Extreme, får väl en 70 FPS i början av en match, och i 1v1 som jag nästan enbart spelar flyter det på riktigt bra även i late game. Är dock inte så kinkig och kan leva med att frameraten hamnar något under 60 när det händer mycket på skärmen.

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Jag har heller inga problem och då optimerade jag inte min rigg när jag beställde delar till den. Men SC2 kräver en stark processor och ett bra grafikkort för att köras med 60+ FPS på extreme. Jag tror jag har mellan 50-60 FPS konstant. När jag foldar.

Jag kör ju budgetvarianten av din men det går iaf.

Visa signatur

Dator: Core i5 2500K - Gigabyte GTX 460 SOC - MSI P67A-C45 REV B3 - Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP - Fractal Design R3 Pearl Black - Corsair TX 650W V2 80+ Bronze - Corsair SSD Force LX 256GB 2.5 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - Optiarc AD-7260S DVD±RW Svart
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED - Logitech Z-2300 - Ace Laser Mouse MLUC100 - Logitech UltraX Premium Svart/Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hastigt:

Jag har ett irriterande problem med min dator att det typ "hänger sig" första sekunden jag kommer in i ett game när jag kör på något annat än low på allt, förutom det så klarar min dator maxxat allting när jag kör 1v1 matcher med en 3kärnig CPU och ett gtx460.

Om någon har en lösning på mitt problem så tar jag det gärna, har försökt mixtra massa med det, hittar inget som fixar det dock förutom Low inställningar:/

Det laggade för mig också första sekunden förut, men har nu en SSD och då flyter det på som fan. Så det har nog med din hårddisk att göra med största sannolikhet. Kör allt på ultra 1080p med konstant 60 fps.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av CL4P-TP:

Varför så låga inställningar?

Jag kör på Extreme, får väl en 70 FPS i början av en match, och i 1v1 som jag nästan enbart spelar flyter det på riktigt bra även i late game. Är dock inte så kinkig och kan leva med att frameraten hamnar något under 60 när det händer mycket på skärmen.

För att vissa gillar att slippa effekterna och så.

Skrivet av Sir_Viktor84:

Jag kör ju budgetvarianten av din men det går iaf.

Haha, går? Kunde ju nästan köra på ultra på min gamla rigg med E6600 och 4850 men det tog stopp när jag körde 3v3... x)

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Entusiast
Skrivet av CL4P-TP:

Varför så låga inställningar?

Jag kör på Extreme, får väl en 70 FPS i början av en match, och i 1v1 som jag nästan enbart spelar flyter det på riktigt bra även i late game. Är dock inte så kinkig och kan leva med att frameraten hamnar något under 60 när det händer mycket på skärmen.

Många anledningar:

1. Gillar den "rena" looken när shaders är inställt på low.
2. Vill aldrig uppleva större framedrops, speciellt när striderna är som mest intensiva.
3. Streamar, ultra skulle sätta mig vid runt 40 fps konstant.
4. Mitt grafikkort varvar upp och låter som fan när jag lirar på ultra, när jag lirar på low så är den lika tyst som i windows.

Jag har dock inte allt på low, kör en blandning. En del inställningar är på high/ultra:

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Ah, intressant. Ska testa de där inställningarna av ren nyfikenhet, vill se hur det ser ut och vilken skillnad det ger fps-mässigt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av CL4P-TP:

Ah, intressant. Ska testa de där inställningarna av ren nyfikenhet, vill se hur det ser ut och vilken skillnad det ger fps-mässigt.

Gör så, http://www.justin.tv/firkraagsc2/b/282712410 http://www.justin.tv/firkraagsc2/b/283460767 så ser det ut för mig.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Hej Sir_Viktor84: Hur har du optimerat ditt sc?.. vänligen länka din Variables.txt
..
Jag tycker starcraft 2 flyter på så extremt mycke bätre med low settings oavsätt vad du har för värsting rigg..

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Verkar som att CPUn ofta kan hamna efter i just SC2, finns en del benchmarks där även nyare CPUs dras ner mot 30 fps o under i stora fighter.

Fast detta gäller framförallt 2v2 eller ännu fler och när arméer är maxade.

Själv kör jag extreme settings med 2500k (4.65ghz) och 6950(->6970). Flyter på bra även i stora fighter fast fortfarande lite lagg första sekunderna ibland.

Permalänk
Medlem

Mitt Sc2 flyter på bra. Kör på lägsta grafikinställningar i 1680x1050. Kan köra på maxade inställningar om jag så vill, men laddningstiderna blir långa och jag tror mig uppleva lite fps-drop i större strider och i team games. Low tycker jag ger bäst speluppfattning då man slipper sånt skit som regn och annat elände. För att inte tala om skuggor som får en att skita på sig.

Sitter på nån core 2 duo @2.66ghz, 6gb ddr2 ram, gtx 460.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

så länge fodralet är stängt så flyter det bra

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

så länge fodralet är stängt så flyter det bra

LOL!

men mer seriöst när jag körde 1v1 förra gången så låg mitt 6950@6970 á 1680*1050 i 60 fps med v-sync på runt 30%-40% load. kollade inte cpu belastningen. allt på högsta.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

lirar i ubuntu, allt på low. har typ 30 fps. det duger.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pingy:

lirar i ubuntu, allt på low. har typ 30 fps. det duger.

Ställ in så att du kör opengl istället för directx så kan det nog bli bra mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Ställ in så att du kör opengl istället för directx så kan det nog bli bra mycket bättre

Det skulle jag gärna göra, om sc2 haft stöd för opengl.
(ja, jag vet att det finns en -opengl flagga, men spelet renderas fortfarande i direct3d)

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Testa stänga av VSync, skulle tro att det är det som skapar mini-lagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pingy:

Det skulle jag gärna göra, om sc2 haft stöd för opengl.
(ja, jag vet att det finns en -opengl flagga, men spelet renderas fortfarande i direct3d)

Är du säker? Vet att det hjälpte massvis för en polare som körde i linux. Som natt och dag

Permalänk

Nice. Haha, blev lite komiskt med Kerrigans röst över techno/dance-låten. Spawn more overlords! Skulle kunna bli en hit!

Väl spelat hur som.

Permalänk
Medlem

För de som vill tweaka lite med deras sc2 jag hållerpå testar massa olika inställningar för att uppnå kvalite/spelbarhet u name it..

http://techspotlight.net/uncategorized/the-starcraft-ii-tweak...

Visa signatur

ok