Dreamhack Stockholm Invitational

Permalänk

Nån mer som tycker hosten liknar prins Carl Philip?

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk

Banelings wtf? Värdelös låt

Trevligt att kolla på en tråkig tisdag kväll!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Någon som har youtube länk till den då som sjöng om cheese?

Edit: Se vad som kan hända om man googlar på rätt saker: http://www.youtube.com/watch?v=nXlOcbCrkHc

Permalänk
Medlem

Gud, White-Ra, sicken sjuk snubbe!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Multi-tasking

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

fan va bra final

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Fy fan vad fult.. Aja, gratz till MC. Hoppades ju på White-Ra =(

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

fan va bra final

Lite tråkigt med sista matchen dock.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Väldigt bra matcher, förutom den sista som jag tyckte var extremt lam. Den blonda programledaren var förresten väldigt oprofessionell, lite pinsam faktiskt.

Permalänk
Medlem

Jag som inte spelat Mycket Sc2 tyckte att Mc Sista matchen gjorde den Taktiken bara för att få slut på matchen men det var en "ful" taktik

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

någon som vet om de ligger uppe nån vod från finalen eller om det är på G..?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Så sjukt bra MC är, vem går från 0-2 till 2-2 o proxygatar? Det är fett med balls.

Förövrigt var 2GD extremt bra, som vanligt

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

någon som vet om de ligger uppe nån vod från finalen eller om det är på G..?

Bobhund på Rakaka sa att VOD's skulle komma inom om några dagar.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Okej... hur visste MC var var White spawnat? Han såg ingen probe eller något :S

Permalänk
Entusiast

MC är overpowered.

http://i.imgur.com/sgknA.jpg

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkwingduck:

Synd att boxer inte är med. Han var ju grymmast i Brood war.

Som att Salming vore kul att se i nästa OS pga att "han var så bra":P

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem

Finalen var bra iaf, tror White-Ra skrämde fart på MC.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

Meh, MC cheese :-/

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem

Jag som ville se en 30min match

Visa signatur

Amd 1055T @ 3.5ghz | Corsair 16382mb 1600 MHz 9-9-9-24 | MSI GeForce 680| Asus M5a88-M | Intel 330 120GBx2 + WD 500GB Green + WD 1000GB Black + WD 2000GB Green x2 | AX 850 | Windows 7PRO x64 | Define R3 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoorex:

Okej... hur visste MC var var White spawnat? Han såg ingen probe eller något :S

sa de int att de spela på nå specialmaps där de forca far spawn locations?

OT: jag hoppades ju på whitera där i finalen :<

bara jag som tyckte att han där 2GD-hosten var allmänt sliskig btw?
kommentatorena verka ju bakfulla eller nåt "oh, there's a fight over here..." när de var på andra sidan mapen >.<

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

sa de int att de spela på nå specialmaps där de forca far spawn locations?

OT: jag hoppades ju på whitera där i finalen :<

bara jag som tyckte att han där 2GD-hosten var allmänt sliskig btw?
kommentatorena verka ju bakfulla eller nåt "oh, theres a fight over here..." när de var på andra sidan mapen >.<

Specialmap där bara cross pos var möjligt

Visa signatur

Amd 1055T @ 3.5ghz | Corsair 16382mb 1600 MHz 9-9-9-24 | MSI GeForce 680| Asus M5a88-M | Intel 330 120GBx2 + WD 500GB Green + WD 1000GB Black + WD 2000GB Green x2 | AX 850 | Windows 7PRO x64 | Define R3 White

Permalänk

finns det några vods uppe? missade eventet

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

finns det några vods uppe? missade eventet

Dom skulle upp på aftonbladet nån gång snart tydligen

Visa signatur

Amd 1055T @ 3.5ghz | Corsair 16382mb 1600 MHz 9-9-9-24 | MSI GeForce 680| Asus M5a88-M | Intel 330 120GBx2 + WD 500GB Green + WD 1000GB Black + WD 2000GB Green x2 | AX 850 | Windows 7PRO x64 | Define R3 White

Permalänk

fy fan inte aftonbladet

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Om ~2 timmar @14:30 slås dörrarna upp för Dreamhack Invitational, där 8 av världens bästa spelare kommer slåss om ett pris på 100,000kr i spelet StarCraft 2.

Lineup:
oGsMC, Jinro, TLO, SjoW, White-Ra, MorroW, IdrA, HuK

Stream kommer finnas här, och även på aftonbladet.
---> http://www.teamliquid.net/video/streams/dreamhacktv <---

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=2035...
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article12844455.a...

Såg första matcherna, när mc slog ut Morrow. Jag vill aldrig spela Starcraft igen, vilka fighter

Visa signatur

Dator: Core i5 2500K - Gigabyte GTX 460 SOC - MSI P67A-C45 REV B3 - Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP - Fractal Design R3 Pearl Black - Corsair TX 650W V2 80+ Bronze - Corsair SSD Force LX 256GB 2.5 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - Optiarc AD-7260S DVD±RW Svart
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED - Logitech Z-2300 - Ace Laser Mouse MLUC100 - Logitech UltraX Premium Svart/Silver

Permalänk
Hedersmedlem

Har aldrig tidigare kollat på SC2-livematcher, så tänkte att jag skulle se en liten sväng den här gången, bara för att checka, liksom.
Slutade med att jag var helt fast och bara var tvungen att se färdigt, så otroligt spännande!

MC hade ju sjuka balls som körde en fuling sista matchen, även om det kanske var lite fegt.. Hejade ju faktiskt på ukrainaren! Han stod dock för sjukt bra motstånd rakt igenom.

Ang. kommentatorerna så var Aftonbladets ganska dåliga, märktes direkt att de inte hade full koll på allt, och allmän scen-ovana. Inget som störde märkvärdigt dock. De engelska kommentatorerna var betydligt mer lärda och bättre, även om de också flummade en hel del.

Bra iniativ av Aftonbladet och Dreamhack dock! Mer sånt i Sverige, dels för att det är spännande att kolla på, och dels för att det tar E-sport "to the masses". Hur många kollade inte på sin första e-sport idag, tack vare Aftonbladet, liksom?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Entusiast

http://www.justin.tv/dreamhacktv/b/283533911 vodsen i sin helhet, även slängt in en länk i OP.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Har suttit fast hela kvällen/dagen, hade inte ens en aning om den här tråden :).

glömde till och med bort swec-turneringeren, hoppas det blir lira av imorgon!

Permalänk
Medlem

Bra event även om bilden satt för lågt så man såg inte mini-map (och då är jag 190 cm) när man satt på parkett.
Väldigt trist med MCs rush på sista kartan, men det visar också på hans grymma spelförståeelse.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att aftonbladet sände det live. Otroligt stort för e-sports i Sverige. Jinro skulle interjvuas i tv4:s morgonprogram i morse och var på radio i p3 tidigare i veckan.

Jag hade stora problem med aftonbladets stream. Satt på ett hotell med antingen kass hotelluppkoppling eller 3g-dongle att använda. Av någon anledning hade jag större problem med videon mellan matcherna och det var aftonbladetkillarna i bild. Kanske bara en ren tillfällighet. Men som tur var såg jag de flesta matcherna ganska felfritt.

Om det var aftonbladets stream eller min kassa uppkoppling som var problemet vet jag inte, men jag önskade mig just då en sändning i lägre kvalitet.

Aftonbladetkillarna kändes inte helt vana eller bekväma i situationen. Mycket av problematiken är nog att tala ett språk som inte blir för mycket swenglish och inte för mycket fack-termer som den breda massan förstår. Den ljushåriga killen hade ju absolut inga problem med engelskan och hade bra flyt i språket i slutet när de intervjuade hosten. Ingen av killarna hade dock särskilt mycket utstrålning eller gav ett säkert intryck. Day 9 är inte heller någon direkt skönhet för ögonen, men nog fan blir man kär i honom ändå just genom utstrålning/karisma/humor.

Matcherna var grymt spännande. Satt på hotellrummet och käkade pizza och göttade mig hela eftermiddagen+kvällen. Riktigt imponerad av white-ra's spel och personlighet. Säkerligen vann han en hel del fans här. MC:s vändning var ju total och killen verkar ju spela som bäst under press och som han själv sa kunde snart läsa white-ra's spel (de spelade i TSL veckan innan) och anpassade sig därefter. Femte matchen hade jag dock hoppats på ett ordentligt långdraget macro-game, men det verkar som att PvP antingen är cheese eller någon form av intensiv 3 gate/robo eller 4gate och att försöka kunna warpa in enheter ovanför FI's ramp.

Det absolut största under hela turneringen var dock TLO's fake FE into 7 rax push. Fifan vad grymt, vågat, galet och underhållande att se på. Extra kul att det var mot idra också, som visserligen svarade bra men gjorde bort sig med att springa utanför creep med banelingsarna.

Edit: hittade tv4play klippet.

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=h...

edit2: och här är han på p3 i Sveriges radio

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&arti...

Gillar Jinro's liknelse för vad Starcraft 2 är för något; "Det är ungefär som att spela schack och piano samtidigt".

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.