Permalänk
Medlem

3-fas

Hej!

Använder en sån här:
http://www.biltema.se/sv/Bygg/El/CEE-installation/Adapter-3-f...

Betyder det att jag får 3 olika faser på varje uttag, eller ligger alla kopplade på samma? Har jag då 16A per uttag att plocka ut, eller har jag 16A totalt? Är jag isåfall begränsad till 16/3=5,3A per uttag?

Tack på förhand.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk

Om adaptern är byggd så att en fas är kopplad till varje uttag, samt att ditt trefasuttag i väggen är avsäkrat med 16A (vilket det med stor säkerhet är) så har du 16A per uttag, ja

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Gött! Då ska jag ha nog med kräm..

Edit...

Fixar lite med en sån här...
http://www.dynacord.com/en/products/7/2/22/161_csr4lx.html

Sitter en 32A ingång på den, känns ju otroligt korkat och overkill med facit i hand(2x2200W slutsteg)? Eftersom det bara finns 16A i väggen fick jag koppla förbi doningarna i racket och mata slutstegen själv..

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Du kan ju sätta på en 32A handske på en 2.5mm² kabel så länge den är avsäkrad till 16A.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara göra en adapter från 16A hane till 32A hona ?

Så länge det är på det hållet kan du inte överlasta handske, använd dock en kabel som klarar 16A med den längden du skall ha.

16A uttaget är ju avsäkrat på 16A liksom.. 32A lär ju inte brinna om du maxar ut på 16A

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Du kan ju sätta på en 32A handske på en 2.5mm² kabel så länge den är avsäkrad till 16A.

Sen så är det ok att gå ner i tjockleken på anslutningsledningen, speciellt om det bara gäller 1-2m och kabeln ligger "luftigt" monterad.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Fick tag i en 16A->32A-adapter tillslut, och allt är avsäkrat till 16A i racket.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."