SB: 2x Vertex 3 Raid 0, TRI SLI GTX 580 3072 MB etc etc

Permalänk
Inaktiv

Du tappar TRIM i Raid0.

Permalänk
Medlem

Ser dyrt och väldigt trevligt ut. Har du fått någon wow-känsla i något spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Total_Cu:

Ser dyrt och väldigt trevligt ut. Har du fått någon wow-känsla i något spel?

BF o COD är extremt att köra på 3x 30" setup. dels för grafiken o den sjuka upplösningen men för att man har en "vägg" av skärm framförsig, går ej att jämföra med att spela på en 42-55tums tv med HD-upplösning. sen har man det utökade synfältet, allt blir maxat, lägg till 5.1 ljudsystem så är det helt sjukt.
även spel som FIFA och bilspel är sjukt fina att köra. körde en del civ v och man ser sjukt mkt av mappen, mkt trevligt... crysis är fint, men för tungt att köra i upplösningen 5150x2560 med allt max tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Du tappar TRIM i Raid0.

Kan man köra TRIM manuellt om man kör RAID0?
I så fall hade man ju kunnat sätta igång det innan man går och lägger sig någon gång då&då.

/sledde

Permalänk

2600K @ 1.45v 5.0 GHz H70

Är det 24/7?! Vad är temperaturen på den? och klockar dem så bra, att bli kyld av en H70 på 5ghz?
Lite synd att du inte skaffa ett block till Cpu'n också :S

Permalänk
Skrivet av Arne-Mohammed:

du får ju inte den riktiga hastigheten på dina NF200 lanes då P67an i sig inte har mer än X16.

gör kanske inte så jättemycket skilnad. men de ger ju klart inte full prestanda till dina 3 kort

Har du provat skillnaden på att köra: 16x mot 8x?

Säg annars inget! Gå och testa det nu, på samma moderkort, ska du få se, att det är väääääääääldigt lite skillnad ungefär MYCKET mindre än 1% skillnad...

Permalänk
Skrivet av Johanswec:

Har du provat skillnaden på att köra: 16x mot 8x?

Säg annars inget! Gå och testa det nu, på samma moderkort, ska du få se, att det är väääääääääldigt lite skillnad ungefär MYCKET mindre än 1% skillnad...

jag fick ca 10fps skillnad på X8 och X16 med endast 1st 580.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Skrivet av nic11__:

BF o COD är extremt att köra på 3x 30" setup. dels för grafiken o den sjuka upplösningen men för att man har en "vägg" av skärm framförsig, går ej att jämföra med att spela på en 42-55tums tv med HD-upplösning. sen har man det utökade synfältet, allt blir maxat, lägg till 5.1 ljudsystem så är det helt sjukt.
även spel som FIFA och bilspel är sjukt fina att köra. körde en del civ v och man ser sjukt mkt av mappen, mkt trevligt... crysis är fint, men för tungt att köra i upplösningen 5150x2560 med allt max tyvärr.

Blir full i skratt av att läsa detta...
Sitter själv på mitt gamla 8600GT då andra kortet klappade ihop.
COD black ops på lägsta inställningarna i 800x600 window mode ! På en 24" Wide skärm
Ser mer av skrivbordet än spelet. Still pwning noobs

Overkill är alltid najs, fina grejer !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av Arne-Mohammed:

jag fick ca 10fps skillnad på X8 och X16 med endast 1st 580.

Pic or it didnt happen... har sett hur många test som helst där dem får MINDRE än 1%'s skillnad... på 100fps skiljer det isf 1fps, så för det jag sett på dem testerna är, cirka 0.1-0.2 fps's skillnad...

Permalänk
Medlem

Har aldrig gillat den uppställningen av skärmar, vad får dig att köra dom lodrätt istället för vågrätt?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

jag fick ca 10fps skillnad på X8 och X16 med endast 1st 580.

Skrivet av Johanswec:

Pic or it didnt happen... har sett hur många test som helst där dem får MINDRE än 1%'s skillnad... på 100fps skiljer det isf 1fps, så för det jag sett på dem testerna är, cirka 0.1-0.2 fps's skillnad...

Permalänk

Nice setup, Den första jag ser här på Swec som har en Mamba mus, har också en, till alla som läser detta, gå och prova en på närmaste elektronik butik, helt sanslöst hur bra trådlöst fungerar nu! +5

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sledde:

Kan man köra TRIM manuellt om man kör RAID0?
I så fall hade man ju kunnat sätta igång det innan man går och lägger sig någon gång då&då.

/sledde

Här kanske det står nått, tar upp mycket bra saker om SSD

http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/864866-intel-x25-m...

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Har aldrig gillat den uppställningen av skärmar, vad får dig att köra dom lodrätt istället för vågrätt?

kul att behöva vrida på huvudet sig för att se på sidan av sig när man spelar? 3 st 30" skärmar är ganska fett på bredden.. skulle också lätt ställt dom på den där ledden om man hade den uppsättningen

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Skrivet av Johanswec:

Pic or it didnt happen... har sett hur många test som helst där dem får MINDRE än 1%'s skillnad... på 100fps skiljer det isf 1fps, så för det jag sett på dem testerna är, cirka 0.1-0.2 fps's skillnad...

kommer på måndag!

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

kul att behöva vrida på huvudet sig för att se på sidan av sig när man spelar? 3 st 30" skärmar är ganska fett på bredden.. skulle också lätt ställt dom på den där ledden om man hade den uppsättningen

offtopic
ditt synfält är 180 grader så du kan scanna hela ytan utan att behöva röra huvudet, vi kan ju se det som att skärmaran är ditt seende centrumskärmen är det dina ögon kan fokusera på. sidoskärmarna är ditt periferiseende, vad gör du om du ser nått röra sig i men inte kan fokusera på det? jo du vrider kropp eller huvud mot det du vill se i det här fallet rör du musen så att centrum skärmen hamnar där du registrerade rörelsen.

ontopic
ditt Geforce GTX 580 Phantom är det ett stockvattenblock du använder på det?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanswec:

2600K @ 1.45v 5.0 GHz H70

Är det 24/7?! Vad är temperaturen på den? och klockar dem så bra, att bli kyld av en H70 på 5ghz?
Lite synd att du inte skaffa ett block till Cpu'n också :S

är stabil i 5GHz, kanske kan trycka upp den ytterligare vid 1.5 v. har org fläktar än så länge på H70 med fläktkontroll. vid låg belastning är det mellan 45-58c och den toppar runt 90-93 grader vid load. kan säkert pressa upp den till 98c som är gränsvärdet vid lång load. får se om jag stannar vid 5 GHz då det är ganska mkt värme som ska ledas bort från 3x GTX 580 + att cpu o chipset blir ganska varmt vid mkt o länge load (vid spel tex). om jag hade block till cpu var jag tvungen att skaffa en till rad, kanske får göra det ändå, 1 360 rad till 1 gpu + chipset + cpu o en 360 rad till 2 gpuer. får se om jag orkar. knepigt att få plats med 2 360 rad i 800d utan för mkt modd o om man vill undvika ha den på utsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Har aldrig gillat den uppställningen av skärmar, vad får dig att köra dom lodrätt istället för vågrätt?

provade snabbt med att ha dem bredvid varandra, bara testa utan att koppla in dem att ställa 3x 30" bredvid varandra så märker du direkt att det inte funkar för att du får vrida på huvudet så mkt samt att du måste sitta så långt ifrån dem/skrvibordet för att det ska funka öht. Jag fattar att man inte gillar ställa 27"/24" på höjden för att bredden i pixlar blir allt för litet, nu har man ändå 1600 pixlar bredd mitt skärm, vilket är kanske i minsta laget men funkar bra tycker jag.

Skrivet av '[MSK:

Jäger;10951484']Nice setup, Den första jag ser här på Swec som har en Mamba mus, har också en, till alla som läser detta, gå och prova en på närmaste elektronik butik, helt sanslöst hur bra trådlöst fungerar nu! +5

mamban är grym, dels det trådlösa men även hur jävla skön den är, kör steel series musmatta, den med glas, och kombon är grym måste jag säga. kanske inte den mest prisvärda musen, men bra val tycker jag om man vill undvika sladd.

Skrivet av krutovs:

kul att behöva vrida på huvudet sig för att se på sidan av sig när man spelar? 3 st 30" skärmar är ganska fett på bredden.. skulle också lätt ställt dom på den där ledden om man hade den uppsättningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

offtopic
ditt synfält är 180 grader så du kan scanna hela ytan utan att behöva röra huvudet, vi kan ju se det som att skärmaran är ditt seende centrumskärmen är det dina ögon kan fokusera på. sidoskärmarna är ditt periferiseende, vad gör du om du ser nått röra sig i men inte kan fokusera på det? jo du vrider kropp eller huvud mot det du vill se i det här fallet rör du musen så att centrum skärmen hamnar där du registrerade rörelsen.

ontopic
ditt Geforce GTX 580 Phantom är det ett stockvattenblock du använder på det?

på phantom 3072 MB, det är EK:s specialblock som de släppte nu i april, GTX5X0, "580/570 non referens", passar både gainward o palits 3072 MB GTX 580 kort. även om de inte inte godkänt palits kort i deras config på hemsidan.
http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/vga-blocks/fc-geforc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

kommer på måndag!

jag kanske också får göra en bench, det enda som är intressant för mig då jag inte kör i 3d är vid upplösningen 5150x4800 om det är skillnad på x58 16/16/16 kontra min setup i 16/16/8 hur mkt det skiljer i fps runt 60, om det är 80 ist för 70 fps är ointressant för mig. om det skiljer 50 mot 60 är det stor deal naturligtvis. men testerna jag sett på anand o toms verkar indikera att det skiljer runt 1-2 fps vid fps rates runt 60.
Det är ju intressant att i min upplösning bencha min setup med SB+NF200 16/16/8 kontra x58 16/16/16, med prollar 4-4.4 på X58 kontra 5 Ghz på SB. verkar ju som anand o toms är eniga i att arkitekturen och allt runtomkring när det gäller sb väger upp mot att det är 16 kontra 34 lanes på sb kontra x58. sen är x58 + 990/980 den bästa setupen för bench. men som sagt jag vill inte köpa en x58 setup idag. tyckte t.o.m att tom o anand menar t.o.m att sb är det bättre valet än x58 för gaming med dual/tri gpu setup.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Vilken tur att du kunde hålla ett föredrag på mitt extremt seriösa inlägg! Menar bara att det är lite mycket att "scanna av" när man sitter och spelar, när allt blir så utdraget på längden bara.

Skrivet av jesusbarnet:

offtopic
ditt synfält är 180 grader så du kan scanna hela ytan utan att behöva röra huvudet, vi kan ju se det som att skärmaran är ditt seende centrumskärmen är det dina ögon kan fokusera på. sidoskärmarna är ditt periferiseende, vad gör du om du ser nått röra sig i men inte kan fokusera på det? jo du vrider kropp eller huvud mot det du vill se i det här fallet rör du musen så att centrum skärmen hamnar där du registrerade rörelsen.

ontopic
ditt Geforce GTX 580 Phantom är det ett stockvattenblock du använder på det?

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Vilken tur att du kunde hålla ett föredrag på mitt extremt seriösa inlägg! Menar bara att det är lite mycket att "scanna av" när man sitter och spelar, när allt blir så utdraget på längden bara.

då kan du väl sluta skriva skit då och vara seriös istället och btw skaffa inte körkort det handlar faktiskt om liv

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Mycket att glädjas åt i burken, förstår dock inte varför skörmarna står på högkant oavsett förklaring, men jag mistänker at dom inte blir stående så särskilt länge när du uptäcker at de bara ger dig mer död yta i synsfältet procentuelt sett när dom står så... Riktigt nice altihopa egentligen. Och angående de som tycker kylningen är overkill så är den enligt min mening inte alls mer än vad överclockade gtx580 i trippel sli behöver.. jag skulle nog ha ännu mer radiator i maskinen, man kan aldrig kyla för mycket, själv har jag två stk 360 raddar som jag kör oavsett om jag har ensamt kort eller trippel gpu kombinationer i den och jag har sett tempen på vattnet överstiga 60 grader med full load på alla tre gpu trots dubbelt av radiatorytan och effektiva fläktar och större flöde på vatnet... så det finns inget som heter overkill på kylning.

Permalänk
Medlem

Hardcore setupp !

Men jag hade stört mig något enormt på dom breda skarvarne mellan skärmarna... Men det e ju jag det

Hur som, sjukt nice dator

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Sjukaste datorn jag sett hos normal entusiast. Hur stor radiator måste du ha för att kyla grafikkorten?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Sjukaste datorn jag sett hos normal entusiast. Hur stor radiator måste du ha för att kyla grafikkorten?

har en 360 rad från Ek idag, men verkar som att jag får ge mig på mer rad-yta....

Skrivet av DVD-ai:

Hardcore setupp !

Men jag hade stört mig något enormt på dom breda skarvarne mellan skärmarna... Men det e ju jag det

Hur som, sjukt nice dator

det är inga problem när man väl är inne i spelet. dock är jag lite sugen på att försöka skruva bort skarvarna och antingen köpa en trippelmonitor-stand alt kanske försöka fixa en ny bezel i custom made, vi får se om jag orkar.

Skrivet av Gipsyboy:

Mycket att glädjas åt i burken, förstår dock inte varför skörmarna står på högkant oavsett förklaring, men jag mistänker at dom inte blir stående så särskilt länge när du uptäcker at de bara ger dig mer död yta i synsfältet procentuelt sett när dom står så... Riktigt nice altihopa egentligen. Och angående de som tycker kylningen är overkill så är den enligt min mening inte alls mer än vad överclockade gtx580 i trippel sli behöver.. jag skulle nog ha ännu mer radiator i maskinen, man kan aldrig kyla för mycket, själv har jag två stk 360 raddar som jag kör oavsett om jag har ensamt kort eller trippel gpu kombinationer i den och jag har sett tempen på vattnet överstiga 60 grader med full load på alla tre gpu trots dubbelt av radiatorytan och effektiva fläktar och större flöde på vatnet... så det finns inget som heter overkill på kylning.

du har helt rätt när det gäller kylningen, dock vet jag inte hur jag ska få in 2st 360 (el motsv) rad i 800D utan att modda, har du några förslag så är du välkommen
vilka fläktar kör du på?
vilken pump?
vilken storlek på slangen?
vilka gpuer hade du när du körde tri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nic11__:

du har helt rätt när det gäller kylningen, dock vet jag inte hur jag ska få in 2st 360 (el motsv) rad i 800D utan att modda, har du några förslag så är du välkommen
vilka fläktar kör du på?
vilken pump?
vilken storlek på slangen?
vilka gpuer hade du när du körde tri?

http://www.sweclockers.com/galleri/6299-the-classified-x-v20 så kan man ju göra, fast det är en 120s och en 240s

Permalänk
Medlem

Coolt bygge, roligt med grymma saker.

En fundering bara varför SB? den har väll färre PCIe linor samt lägre prestanda än 1366? känns inte som pengar är ett problem så varför "snåla"?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Skrivet av Arne-Mohammed:

jag fick ca 10fps skillnad på X8 och X16 med endast 1st 580.

Som sagt...

http://www.youtube.com/watch?v=NFMzRZqFh-w&feature=player_emb...

Myta inte nu... för övrigt vet jag att du har haft Gtx295 i SLI och inte något av det senare i SLI, och därför tror jag inte du provat med nyare grafikkort!