Returnera och vänta på sensation?

Permalänk
Medlem

Returnera och vänta på sensation?

Hej!
Jag har precis köpt en ny incredible s och såg igår att htc kommer med en ny modell med dual core.
Är det värt att lämna tillbaka och sedan vänta?
Jag spelar inte på telefonen utan det är fraförallt snabbheten när man surfar, navigerar i menyer osv som jag kommer att märka.
Priset är också det högre för sensation och väger såklart in.
Hur mycket bättre skulle dual core telefonen vara? Läste någonstans att menyerna inte blir märkbart snabbare vilket låter lite konstigt.

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag ha tagit Sensation för att telefon känns ny längre tid om man ligger på framkant med hårdvaran. Men jag tror väl att det funkar att behålla Incredible också, den är ju inte dålig.

Permalänk

du kommer inte att märka så stora skillnader på de 2
det är bara när du mutitaskar som du kommer att märka att sensation är snabbare och har bättre kraftfördelning på det program eller app du använder
+ att den ska släppas i juni i europa fast det kan dröja till augusti innan den kommer hit

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

Ja det ligger ju faktiskt en bra bit fram i tiden, och att byta tillbaks till den gamla skruttiga SE telefonen från 2000 är inte så roligt
Men Incredible s kommer inte kunna köra nya Sense 3.0 dock, vet inte hur viktigt det är men iaf.

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Varför inte en Optimus 2X eller Galaxy S2 om du nu vill ha en mobi med Dual-Core?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Man ställer in sig på saker ibland du vet! Har ingen bra anledning, men en HTC vill jag ha. ;]

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Och efter det så kommer det ju komma en quadcore med en megafjonk med minne och trippla grafikkort och LTE som gör att du får massa mer FPS!
Det kommer alltid något efter det du köpt som är bättre och mer prisvärt. Så ge upp den matchen direkt.

Permalänk
Medlem

mm.. så sant så sant.

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Sensation kommer ju först att släppas med ensamrätt till vodaphone i europa i juni, sen efter ungefär en månad så släpps den till alla, och med tanke på att den kommer vara eftertraktad så tidigast augusti skulle jag tro att den kommer finnas här, så dröjer ju ett tag

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibbey:

Man ställer in sig på saker ibland du vet! Har ingen bra anledning, men en HTC vill jag ha. ;]

Ibland kan det bara vara så. Jag skulle i alla fall själv, utan minsta tvekan, ha valt en Galaxy S2 framför en Sensation alla dagar i veckan. Galaxy S2 är i princip bättre än Sensation på alla områden, och samtidigt finns den tillgänglig långt innan Sensation och troligtvis till ett lägre pris.

Det är bara att konstatera fakta -> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=838917,868227

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Inaktiv

Ja, jag ser knappast någon vettig anledning att välja Sensation framför Galaxy S2. Sensation har något högre skärmupplösning, men betydligt sämre skärmteknologi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snutte:

Och efter det så kommer det ju komma en quadcore med en megafjonk med minne och trippla grafikkort och LTE som gör att du får massa mer FPS!
Det kommer alltid något efter det du köpt som är bättre och mer prisvärt. Så ge upp den matchen direkt.

Visst, det kan vara dumt att vänta när det finns bra alternativ på marknaden.
Men det är troligt att de första quad-core-mobilerna bygger på Tegra3, och den väntas inte släppas för mobiler förrens i december.
Så det är köpläge nu, och de modeller som är med i leken i Sverige är väl O2C och SE Arc. Snart kommer SGS2 som jag tycker överträffar bägge. Sensation kommer senare i sommar, och ser väl ut att bli en grym telefon - Men jag skulle enbart rekommendera den framför SGS2 till den inbitne HTC-fantasten som vill ha Sense3.0 - Detta är en av de få fördelarna framför SGS2. TS verkar ha lite den inställningen.
Kul att det finns så mycket nytt och spännande på marknaden just nu. Efter sommaren kommer en period av stagnation och långsamt fallande priser - Möjligtvis med undantag av en ny version av iPhone på sensommaren.