Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Riktigt jävla snygg.. 5p lätt

Men 60gb till en HTPC, vafan? Haha

Endast OS + Operativsystem som behövs, all media streamas via nätverk eller internet

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Grymt snygg!!

Om du ska vända på fläkten och ha den som utblås så passa på att borra ett par hål på undersidan på något strategiskt ställe så att den kan få in kalluft också, självdrag funkar bra, det måste inte vara en extra fläkt som flåsar

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk

Sjukt snyggt! Är själv en anhängare av minimalistisk design och ditt chassi är klockrent. Dock tycker jag precis som några andra här att du ska vända på fläkten så att den suger ut luften istället för pressar ner den.

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt fint faktiskt Härligt med nå riktiga gallerier här emellanåt

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Använd sänkbara Skruvur,sen se detta redan bättre ut.Mvh.....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk

Angående borttagning av fingeravtrycken så rekommenderar jag s.k. bromsrengöring på sprayburk. Kostar en del men fungerar kalas.
Det är kanske inte att rekommendera att du sprayar rakt på utan har någon fin trasa där du sprayar på lite medel och sedan putsar på fläckarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Endast OS + Operativsystem som behövs, all media streamas via nätverk eller internet

Aha, väldigt fyndigt må jag säga! Då blir det 6p

Permalänk
Medlem

Riktigt fint bygge! Trevligt med aluminium och borstat dessutom
Men blev lite ledsen att se det fina spelet ta stryk ^^
Lirat det många timmar i mina yngre dagar XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Rebel Assault!! Så jäkla bra spel, det har jag suttit många timmar med.

Mycket snyggt byggt också! Ett par frågor: hur mycket låter fläkten? Och var släpps luften in i lådan? Bara på baksidan ovanför bakplåten? Blir inte luften "kortsluten" i så fall, dvs att den bara sugs direkt ut utan att flöda över några komponenter egentligen?

Permalänk
Medlem

Äkta hantverk, bra jobbat
Personligen skulle jag gjort fronten så att skarvarna inte syns framifrån, eller hur man ska säga.
Men i övrigt blev det ju kanon!

Permalänk
Medlem

Mycket fint bygge! Särskrivningarna är dock en nagel (pun intended -_-) i ögat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Mycket fint bygge! Särskrivningarna är dock en nagel (pun intended -_-) i ögat.

Hehe får ursäkta. Skall bättra mig

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Prova den gröna sidan på en scotch brite svamp. Det kan man ha för att "borsta" alu med. Bör ta bort fingeravtryck!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Assnyggt! Men jag som är dålig på att se skillnaden i storlek så skillnad mot ett stående atx chassi skulle va nice 5 ändå dock såklart

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Snygg. lätt en 5,a.

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk

Mycket fint! Men kan det inte bli problem om du skall ställa någonting på burken?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Hehe får ursäkta. Skall bättra mig

Skulle du kunna dra på en 1080p film och kolla maxtemps när den är klar?
Ska precis börja med ett liknande bygge med samma moderbord och är osäker om de behövs någon fläkt som blåser direkt på kylflänsen.

Riktigt fint bygge annars!
7cm hög, måste vara exakt så ramminnena inte tar i va? =D

Edit: såg nyss, 60 grader vid filmspelande

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Det var ett fint och bra bygge, ett riktigt hemmabygge. 5p
Tips från mig på fingeravtryck är microtrasa. Testa först torr, sedan med vatten.
Microtrasor i bra kvalité är helt klart bra till det mesta.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Riktigt jävla snygg.. 5p lätt

Men 60gb till en HTPC, vafan? Haha

Kanske använder han sig av nätverkslagring?

On topic: Riktigt vackert. Det börjar klia i fingrarna när man ser sådana byggen 5/5

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk

Orkar burken med 1080p ?? fullHD?

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoppHS|Kotten:

Orkar burken med 1080p ?? fullHD?

Yes det gör den, med hårdvaruaccelerering så klarar den det utan problem

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av HoppHS|Kotten:

Orkar burken med 1080p ?? fullHD?

SweC recension på kortet
Rätt bra med klös i de små rackarna !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Hur styr du skönheten?

Permalänk
Medlem

Tjusigt! Vad sa du att du använde för att slipa plåtarna?

Permalänk

Antar att det är autosolen som luktar? Epoxy dimman försvinner rätt fort när man vädrar, men autosol luktar riktigt äckligt. Det vet Jag av egen erfarenhet efter att ha rengjort älgbössorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantoon:

Hur styr du skönheten?

Har en Logitech Harmony 525

Skrivet av Solok:

Tjusigt! Vad sa du att du använde för att slipa plåtarna?

Sandpapper/våtsandpapper och autosol. Börja med grovt och gå till finare, putsa med autosol emellanåt och sen slipa igen. Mycket fint våtslippapper till sist, jag använde P800. Slipa i samma riktning HELA tiden och ha jämt tryck. Slipkloss eller liknande är ett måste. Diskborstar med den "gröna ytan" fungera också men jag tyckte det blev bättre med slippapper.

Skrivet av hagglund88:

Antar att det är autosolen som luktar? Epoxy dimman försvinner rätt fort när man vädrar, men autosol luktar riktigt äckligt. Det vet Jag av egen erfarenhet efter att ha rengjort älgbössorna

Nep, epoxy limmet som luktade. Har endast fönster och ingen ventilation på mitt rum och dum som man är så hade man fönstret stängt och vädrade inte förns det hade "satt" sig. Doften satt kvar i ca 1 vecka.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Vad jag läst så rekommenderar AMD inte över 80 grader för Fusion platformen, jag håller mig en bra bit under det nu som de är. Men jag har faktiskt tänkt på att förstora hålen lite och vända fläkten som jag fick tips av i ett inlägg längre upp, kanske fixa några nya hål på sidorna med. Men som det är nu så fungerar det men klart man kan förbättra det lite

Jo visst, men jag menar bara (i all väl mening) att fläkten kanske pressar mer luft än vad som kan gå igenom övriga ventilationshål i chassiet.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Woho riktigt snyggt, stilrent som f*n! Du kan få göra ett åt mig med

Permalänk
Avstängd

Fint bygge

Skrivet av Ethaan:

Mycket fint bygge! Testat t-röd mot fingeravtrycken?

Lätt 5p! God kväll!

Skulle säga samma sak. T-röd fungerar väldigt bra i detta avseende. Väldigt kul/intressant att se ditt & andras datorbyggen - det är inspirerande och en kul hobby dessutom.

Permalänk
Medlem

Nästa bygge så gör så fronten täcker upp hela framsidan så man inte ser kanten från toppen och botten, annars väldigt bra .