Får dessa komponenter plats i denna låda, tro?

Permalänk
Medlem

Får dessa komponenter plats i denna låda, tro?

Lådan:

IN WIN BK644

Ingredienser:

*G.SKILL Ripjaws Series 12GB (3 x 4GB) 240-Pin DDR3 SDRAM DDR3 1600 (PC3 12800) Desktop Memory Model F3-12800CL9T-12GBRL
*ASUS Rampage III Gene LGA 1366 Intel X58 SATA 6Gb/s USB 3.0 Micro ATX Intel Motherboard
*ASUS DRW-24B1ST/BLK/B/AS Black SATA 24X DVD Burner - Bulk - OEM
*Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 1TB 7200 RPM SATA 6.0Gb/s 3.5" Internal Hard Drive
*Intel Core i7-950 Bloomfield 3.06GHz LGA 1366 130W Quad-Core Processor
*EVGA 012-P3-1470-AR GeForce GTX 470 (Fermi) 1280MB 320-bit GDDR5 PCI Express 2.0 x16
*SIIG 3 Ports FireWire 800 PCIe Card Model NN-FW0012-S1

Tänkte byta PSUn som kommer i lådan till denna: SILVERSTONE ST45SF 450W SFX12V 80 PLUS BRONZE Certified Active PFC Power Supply

Jag vet att det kommer bli grymt trångt om det ens kan fungera? Eller kommer det extra PCIe kortet ställa till allt för mig? Anledningen att jag försöker få ner storleken är att jag kommer resa/flyga en del med den här lådan och skulle vilja ha en i carry-on storlek om möjligt. Eventuellt tar jag detta moderkortet istället:
MSI X58M LGA 1366 Intel X58 Micro ATX Intel Motherboard

Tack för synpunkter!

Visa signatur

Mor åt gröt. Far åt helvete.

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som det bör gå, och antagligen kommer ditt största problem att vara kylningen med det chassit, prestanda delar i små chassin brukar vara knepigt att hålla värmen i chack

Firewire nja, räcker inte den som finns på moderkortet?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Måste ha FireWire 800 anslutning tyvärr.

Visa signatur

Mor åt gröt. Far åt helvete.

Permalänk
Medlem

Hmm, ryms grafikkortet på längden tro? Ser ut att bli duktigt tajt!
... och hur stor CPU-kylaren får plats i den där burken?

Jag tror som ggustavsson att du kanske får in komponenterna, men uj det lär gå VARMT!
Burken verkar inte ha någon fläkt alls? Möjligen finns det nått fäste där i fronten men den kanske inte får plats när du ska klämma i grafikkortet iallafall isåfall... Luftvägarna är även de begränsade och väldigt restriktiva.
Det i kombination med dina ordentligt strömslukande komponenter tror jag är ett recept för katastrof på kort eller lång sikt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kanske får ta en Sugo istället... tack för hjälp.

Visa signatur

Mor åt gröt. Far åt helvete.