Permalänk
Medlem

Kameraaffärer i USA

Har kanske en möjlighet att några bekanta köper med sig lite saker i USA åt mig och på såvis slipper man ju tull/frakt.

Då är frågan, vad för kameraaffär/kedjor finns det? Dom är i Los Angeles just nu och någonstans lär det ju finnas det jag söker
Finns det något liknande prisjakt fast i USA?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ritz är väl en av de största fotoaffärskedjorna i USA iaf, men annars brukar det finns ju elektroniklador som Target också. Newegg är nog ett dåligt svar iom att de är en onlinebutik (som förvisso har ett av sina lager i LA, men jag tvivlar på att de säljer direkt från lager). Tullavgift slipper man ju för övrigt bara om du har bekanta som är villiga att bryta mot lagen

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Best Buy. Lätt!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig att handla begagnat så finns det en utmärkt grupp människor som köper och säljer på FredMiranda.com. De som är väletablerade brukar oftast skicka sakerna med en väldans fart. Jag själv köpte ett större objektiv från en kille i USA där och det tog nog inte mer än 48 timmar innan UPS stod och knackade på dörren här hemma i Sverige och ville leverera mitt paket efter det att säljaren bekräftat min betalning. Är dina vänner hyfsat stationära så borde du inte ha något problem att få utrustningen skickat till dem. Något att tänka på.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Nej, B&H är en jättestor affär belägen på Manhattan i New York, ingen kedja alls.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Skrivet av kode:

Nej, B&H är en jättestor affär belägen på Manhattan i New York, ingen kedja alls.

Man lär sig nytt varje dag!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Lutar nog åt att det kan bli en beställning från B&H (dom som gör alltså) och sen tar med sig. Tror det blir billigast så, men dom skulle undersöka saken vidare lite och se om det går att hitta bättre priser någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av badbolll:

Lutar nog åt att det kan bli en beställning från B&H (dom som gör alltså) och sen tar med sig. Tror det blir billigast så, men dom skulle undersöka saken vidare lite och se om det går att hitta bättre priser någonstans.

Tja, då är väl bara problemet att på B&H jobbar det enbart ortodoxa judar och de har stängt för pesach fram till den 27:e.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

adorama.com är väl en ganska stor affär också, har dock aldrig handlat därifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Tja, då är väl bara problemet att på B&H jobbar det enbart konservativa judar och de har stängt för pesach fram till den 27:e.

Kan bara ge gott omdöme till B&H.
Det B&H inte har på plats i butiken fixas fram inom någon minut av en "kusin till ägaren".

Det samma gäller för J&R på Park Row(Kanske inte så mycket kamera, men för elektronik i övrigt).

/Magnus

Visa signatur

Lill-server(2010): SFF NAS Zotac H55ITX-C-E, Lian Li PC-Q08B, Intel Core i3 540
Stor-server(2014): SuperMicro X10SL7-F, 20GB ECC RAM, 4x2TB WD Green, E3-1230v3, 2xIntel Dual Gigabit Nic

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

adorama.com är väl en ganska stor affär också, har dock aldrig handlat därifrån

Mm, Adorama är också en stor butik i New York. Även de har stängt över pesach.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Mm, Adorama är också en stor butik i New York. Även de har stängt över pesach.

Ah, jäkla hittepå dom kör!

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Blev en beställning från amazon.com, blev billigast så. B&H har ju som sagt stängt i en vecka till så det alternativet försvann lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av badbolll:

Tack för alla svar. Blev en beställning från amazon.com, blev billigast så. B&H har ju som sagt stängt i en vecka till så det alternativet försvann lite

Se till att produkterna är packade i öppnade kartonger och att inga kvitton är i samma väska som produkterna. I en olycklig kontroll så får du betala 25% moms på allt + eventuell straffavgift

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer