Android vs iOS/iPhone - Vad ska jag välja?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fragcake:

köp iphone 4 och jailbreaka den... du kommer absolut inte bli besviken. Eller så har du kvar din nuvarande telefon och väntar på iphone 5 som kommer snart

Jo, om en sisådär 5 månader.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av marreinho:

Jag är för apple Älskar hur man kan samla allt på itunes o fixa apparna direkt därifrån också! Sjukt skönt. + iphone's iOS o hela mobilen är stilrenare. Sen en STOR fördel är väl att iphone 4 har multitasking och facetime. Vet faktiskt inte om någon andriod har multitasking. Själv tycker jag att man kan göra iphone mer personlig.
Jag lägger min röst på Iphone 4 iaf. Lycka till.
over and out, marre

Det här är det mest outbildade inlägg jag någonsin sett i mobilforumet.

Skrivet av flyawaynille:

Jag gillar båda av olika anledningar, ios gillar jag för 1. man behöver inte vara rädd för virus utan det är bara att köra på.

Vilka virus? Lever vi på samma planet?

Skrivet av flyawaynille:

3. gillar appstore mycket smidigt och många bra appar.

Skillnaden mellan Android Market och App Store är väl ungefär att man slipper skriva in sitt lösenord hela tiden.

Skrivet av flyawaynille:

Flash ser jag nästan mer som en nackdel än fördel har aldrig under mina 3 år med iPhone känt att jag saknar flash mer att jag är glad att slippa sega sidor pga reklam.

Uppenbarligen har du aldrig använt en Androidmobil med Flashstöd. Jag har inte sett en enda flashannons då man klickar på det man vill "aktivera".

Skrivet av S_Z:

Slutligen, att iPhone skulle vara trög i responsen och allmänt långsam och kräver omstart för att bli bra igen är inget annat än lögn. Min brukar ha en uptime på uppåt 30 dagar innan jag missar att ladda den och stängs av pga det, inte pga att jag måste.

Uppenbarligen har du inte använt de 3GSer jag ser dagligen i min skola och hemma.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marreinho:

Jag är för apple Älskar hur man kan samla allt på itunes o fixa apparna direkt därifrån också! Sjukt skönt. + iphone's iOS o hela mobilen är stilrenare. Sen en STOR fördel är väl att iphone 4 har multitasking och facetime. Vet faktiskt inte om någon andriod har multitasking. Själv tycker jag att man kan göra iphone mer personlig.
Jag lägger min röst på Iphone 4 iaf. Lycka till.
over and out, marre

Ta och läs på lite innan du säger något.

Itunes är en plåga på windows och bör skjutas, trögt system som man är tvungen att använda. iOS inte så stilrent nu när man har använt det och funnit teman. Känns ganska plåttrigt och billigt med all glossy som finns i grafiken. :/ Med android så är du inte låst någonstans, vare sig program eller filformat. Med android så är det drag n drop som gäller. Android > iOS

Om du anser att man kan göra iphone personlig utan try n error. så är androids frihet som sjunde himlen när det kommer till personlighet. Android > iOS

iOS var blan de sista som fick vad apple kallar multitasking, medan majoriten av anda OS har haft det sedan 90-talet. Android > iOS

Facetime fanns till nästan alla andra mobiler innan apple la till det till iOS. Android > iOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag gillar båda av olika anledningar, ios gillar jag för 1. man behöver inte vara rädd för virus utan det är bara att köra på.

Kan du säga några virus, för jag känner inte till någon? iOS vs android (Unix vs linux). Till OSX (vilket iOS bygger på) har en hel del virus, maskar och trojaner. Slutsats: ni är inte ensamma på jorden. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundstrom.emil:

Kan du säga några virus, för jag känner inte till någon? iOS vs android (Unix vs linux). Till OSX (vilket iOS bygger på) har en hel del virus, maskar och trojaner. Slutsats: ni är inte ensamma på jorden. xD

Alltså säkerheten är inte perfekt vare sig i iOS eller android. Den är tillräckligt god för den vanlige användaren, utan problem. Däremot så finns det saker som man kanske bör undvika att sköta genom en smartphone av säkerhetsskäl - Diplomater, militärer och höga politiker som Barak Obama kör ofta Blackberry istället för att få ännu högre säkerhet. (Bland annat så krypterar den alltid all inkommande och utgående trafik).

Hur som helst så kan man inte påstå att just säkerheten är ett skäl för android eller iOS. Dock så kommer det produkter som höjer säkerheten, SGS2 kommer att innehålla en VPN-klient med mera för att höja säkerheten till en nivå som är godtagbar för företagsanvänding.

Själv föredrar jag android, dels av principskäl (öppen källkod etc.) men numera även därför att den tekniska utvecklingen går väldigt fort och iPhone har blivit omsprungen i väntan på en nyare version.

Det mesta talar alltså för android, det är som jag ser det enbart de inbyggda tjänsterna som gör iPhone något smidigare ibland. (Om du t.ex. redan har köpt en hel del musik på iTunes som du vill ha tillgång till i din mobil etc.)

Permalänk
Medlem

Sitter själv med Iphone 3GS sedan 1,5 år tillbaka. Tänkte ge den ett halvår till, sedan kommer jag med största sannolikhet byta ut den mot en Androidtelefon, alt. W7 Phone om de är vettiga då. Saker som gör att jag vill överge IOS är först och främst den fantastiska känslan av att slippa Itunes, det måste vara den värsta skiten som skapats på år och dar, förstår inte hur ett så stort företag som Apple kan misslyckas så fatalt med något så basalt. Vidare gillar jag inte hur Apple stänger sitt operativ helt och hållet, det går att byta bakgrundsbild, wow.

Tycker dessutom Android är snyggare, smidigare och framförallt med anpassningsbart. Visst, det går att Jailbreaka, men det känns inte meningsfullt. Min telefon är dessutom så rolig att den då och då hakar upp sig så att den inte reagerar på touchskärmen, varför man måste låsa den och låsa upp den igen för att det ska fungera. Ett problem som kommer och går utan något samband. Dessutom är hörlurskontakten tämligen värdelös med vissa typer av hörlurar, då sensorn som känner av ifall det sitter ett par hörlurar i eller inte ibland får för sig att hörlurarna är urtagna och pausar musiken. Otroligt irriterande problem som det inte verkar finnas någon lösning på.

Överlag är jag dock nöjd med min telefon, men som jag ser det är enda fördelen med Iphone 4 över Android/W7P-telefoner i samma prisklass batteritid samt skärmen, operativmässigt har de inte mycket att komma med i min bok. Den senaste fadäsen med lagrande av hur man rör sig gör ju inte saken bättre. Go for Android!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Uppenbarligen har du inte använt de 3GSer jag ser dagligen i min skola och hemma.

Varför skulle jag ha behövt göra det? Har fortfarande kvar min 3GS själv och de flesta av mina bekanta som har iPhones har eller har ägt en 3GS. Vet precis hur den känns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Alltså säkerheten är inte perfekt vare sig i iOS eller android. Den är tillräckligt god för den vanlige användaren, utan problem. Däremot så finns det saker som man kanske bör undvika att sköta genom en smartphone av säkerhetsskäl - Diplomater, militärer och höga politiker som Barak Obama kör ofta Blackberry istället för att få ännu högre säkerhet. (Bland annat så krypterar den alltid all inkommande och utgående trafik).

Hur som helst så kan man inte påstå att just säkerheten är ett skäl för android eller iOS. Dock så kommer det produkter som höjer säkerheten, SGS2 kommer att innehålla en VPN-klient med mera för att höja säkerheten till en nivå som är godtagbar för företagsanvänding.

Själv föredrar jag android, dels av principskäl (öppen källkod etc.) men numera även därför att den tekniska utvecklingen går väldigt fort och iPhone har blivit omsprungen i väntan på en nyare version.

Det mesta talar alltså för android, det är som jag ser det enbart de inbyggda tjänsterna som gör iPhone något smidigare ibland. (Om du t.ex. redan har köpt en hel del musik på iTunes som du vill ha tillgång till i din mobil etc.)

Låt mig säga dig en sak...

Förlåt för att jag inte skrev något om android, för detta var riktad till den person som jag citerade, som skrev att det inte fanns virus till iOS.

USAs militär skulle börja använda android, samt andorid används i bilar, tv, snart även i satelliter. xD Säkerheten bör öka för båda plattformarma. Iphone har ju en lucka som gör den till mest lätt hackade systemet tillsammans med OSX under nu 3 års tid. Windows är just för tillfället svårare att hacka. Mycket sker snabbt nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BareHipster:

Jo, om en sisådär 5 månader.

Iphone5 ska väl börja produceras i september. Så det blir väl försäljning i Sverige runt Jul då. Jag tror inte att den bli bättre än vad SGS2 är redan nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Såna här löjliga p12 kommentarer undanbedes.

pfft
p12? du är proffs va?

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk

Köp en iPhone 4 och så jailbreakar du den. Det är det bästa jag har gjort med min iPhone, då kan den absolut konkurrera med de flesta android lurar. Eller så väntar du på iPhone 5. Jag tycker att android känns lite wannabe eller hur man ska säga. Känns inte alls lika exklusivt som iOS, men det är smak sak.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk

Förövrigt släpps inte iphone 5 i sommar. Det kan jag nästan garantera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FearsomeSwede:

Köp en iPhone 4 och så jailbreakar du den. Det är det bästa jag har gjort med min iPhone, då spöar den varenda android på marknaden!

På vilket sätt "spöar den varje android" ? Jämfört med en highend-android: När den har långsammare CPU och GPU, när den har mindre minne, när den inte kan rita upp webbsidor lika snabbt, när den inte har flash, när den inte har lika högupplöst kamera, när den har ett utseende på gränssnittet som knappt har ändrat sig sedan 2008.. Jag skulle kunna ta massor av exempel.

Om man börjar titta på fakta och detaljer, så är det svårt att se att iPhone skulle vara det bästa köpet idag; Undantaget skulle väl vara om man värdera iTunes i mobilen väldigt högt och liknande inbyggda unika tjänster. Men det finns ju mer och mer även till android; Titta t.ex. på tillväxten på android market..

Själv har jag inte svårt att förstå att t.ex. iPhone4 hade ett högt pris när den landade på marknaden; Få telefoner kunde mäta sig med den. Idag finns det ju lurar som ganska tydligt klår iPhone4, så jag förstår inte hur de kan ta över 4000 för den längre. Att iPhone3gs kostar över 4000 och är den näst mest sålda telefonen i telia-butikerna (mars månad) är ju ännu mer märkligt.

Det känns som att iPhone har fått så mycket uppmärksamhet i den Apple-centrerade mediavärlden att många liksom bara är övertygad om att den är bäst, oavsett hur det ser ut när man börjar titta på fakta närmare.

Permalänk
Medlem

svar

Skrivet av FearsomeSwede:

Köp en iPhone 4 och så jailbreakar du den. Det är det bästa jag har gjort med min iPhone, då spöar den varenda android på marknaden!

hur blir den bättre än en android? det enda som ger med jailbreak är egentligen installous, och på android kan man redan göra sånt utan någon "jailbreak" eller hack...

Visa signatur

Chassi: [Antec P280] Nätagg: [Corsair AX850 GOLD] Moderkort: [Asus P9X79 PRO] Processor: [Intel Core i7 3930k @4,6GHz] Processorkylare: [Noctua NH-D14 SE2011] RAM: [Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600Mhz] SSD: [Corsair Force GT 180GB] Grafikkort: [2x Sapphire Radeon 6950 (Dual Fan) i Crossfire]

Permalänk
Skrivet av lundstrom.emil:

Ta och läs på lite innan du säger något.

Itunes är en plåga på windows och bör skjutas, trögt system som man är tvungen att använda. iOS inte så stilrent nu när man har använt det och funnit teman. Känns ganska plåttrigt och billigt med all glossy som finns i grafiken. :/ Med android så är du inte låst någonstans, vare sig program eller filformat. Med android så är det drag n drop som gäller. Android > iOS

Om du anser att man kan göra iphone personlig utan try n error. så är androids frihet som sjunde himlen när det kommer till personlighet. Android > iOS

iOS var blan de sista som fick vad apple kallar multitasking, medan majoriten av anda OS har haft det sedan 90-talet. Android > iOS

Facetime fanns till nästan alla andra mobiler innan apple la till det till iOS. Android > iOS

1 o 2 ios>andriod och 3,4 andriod > ios I guess, visste inte de.

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

itunes är riktigt segt även på ett high end system och det fyller bara några futtiga funktioner i mitt tycke

Visa signatur

Chassi: [Antec P280] Nätagg: [Corsair AX850 GOLD] Moderkort: [Asus P9X79 PRO] Processor: [Intel Core i7 3930k @4,6GHz] Processorkylare: [Noctua NH-D14 SE2011] RAM: [Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600Mhz] SSD: [Corsair Force GT 180GB] Grafikkort: [2x Sapphire Radeon 6950 (Dual Fan) i Crossfire]

Permalänk
Medlem
Skrivet av marreinho:

1 o 2 ios>andriod och 3,4 andriod > ios I guess, visste inte de.

Det är det som jag skrev som gäller men kan tänkta mig i andras fall så är itunes bra, men inte som program på windows

men annars android>iOS

Du kan inte göra vad som helst i iOS, men med android så är det enbart din egen kreativitet som begränsar dig. Det är bokstavligt talat oändligt många kombinationer som du kan fixa. Jag kan få min mobil att se ut och verka identiskt som iOS. Det finns inget annat system som du kan ändra så mycket på som android. Gränssnitt, funktioner, iconer, aninamtioner, widgets; sådant som knappt existerar på iOS och den stora möjligheten att skapa så många kombinationer som funkar out of the box utan hack/root/jailbreak.

Tycker du att iOS kan lätt göras personlig så tyvärr har du ingen kreativitet. :/

Några sidor med olika anpassningar
http://www.theultralinx.com/
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=982541
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=476483

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone, men skulle jag köpa mobil idag hade jag lätt tagit xperia arc

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Murer:

Personligen skulle jag aldrig få för mig att "frivilligt tvinga" mig själv att vara beroende av exempelvis iTunes för att installera programvara och föra över film och musik genom att köpa en Appleprodukt.

Förbiser man detta så är ju iPhone en bra produkt om man gillar iOS. Personligen gillar jag Android aningen mer då det går att anpassa mer... mycket mer.

Du kan få din Iphone exakt hur du vill också med jailbreak...

Köpte min Iphone 4 för 3 veckor sen och är toknöjd:) jailbreaka den på 3 minuter sen vare bara att leka o designa om som jag vill ha det.

Iphone 4 skulle jag satsa på helt klart

Permalänk
Skrivet av kaztompc:

hur blir den bättre än en android? det enda som ger med jailbreak är egentligen installous, och på android kan man redan göra sånt utan någon "jailbreak" eller hack...

Folk tror att gratis apps är den störta fördelen med jailbreak, jag håller inte med. Man får tillgång till hundra tusentals olika teman och layouts. Du kan ändra ikoner, signaler och saker som man knappt märkte innan. Allt detta gör du genom cydia.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Varför skulle jag ha behövt göra det? Har fortfarande kvar min 3GS själv och de flesta av mina bekanta som har iPhones har eller har ägt en 3GS. Vet precis hur den känns.

Min erfarenhet - en hel del lagg som dock ofta täcks av fina animationer.

Skrivet av FearsomeSwede:

Köp en iPhone 4 och så jailbreakar du den. Det är det bästa jag har gjort med min iPhone, då kan den absolut konkurrera med de flesta android lurar.

Menar du att en mobil för 7000 som du lägger på saker som tas bort i nästa uppdatering kan konkurrera med de "flesta" mobiler under 5500 kronor? Fint!

Skrivet av FearsomeSwede:

Jag tycker att android känns lite wannabe eller hur man ska säga. Känns inte alls lika exklusivt som iOS, men det är smak sak.

Jag tror inte någon iPhone i världen kan erbjuda mig den exklusivitet jag känner när jag låser upp min mobil och möts av det här. De billigare modellerna kanske är lite wannabe, men inte flaggskeppen.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Jämförde operativsystemen inte prestandan

Jo visst, men touch o känslan har helt klart med med saken o göra. O icke senaste android på en blade går inte alls att jämföra med t.ex en nexus s enligt mig.

(Frugan har en blade o jag har en 3gs)

Skrivet av jooelhoglund:

Nu har jag inte använt Android så länge men skulle nog säga att Ios är bättre iaf om man jämför med ZTE

Permalänk
Medlem

Märkligt hur man hela tiden måste skriva ut att man jämför med "highend-androider". Det är klart att en mobil för en tusenlapp inte är lika bra som en för sex tusen. Däremot är det lite konstigt att en mobil för fyra tusen är bättre än en mobil för sex tusen. Och ännu konstigare att vissa i alla fall "helt klart rekommenderar en iPhone".

Det är klart, en iPhonefan kommer nog alltid att rekommendera en iPhone, och en androidfan en android. Men för att få lite höjd på diskussionen så kan väl folk försöka skriva exakt VARFÖR de tycker på det ena eller andra sättet. Det har varit en del inlägg av typen "xxx är bäst ingen protest", och det tillför ju inte särskilt mycket.

Förresten borde vi göra om den här tråden till "Enda tråden om .." precis som med Mac/Windows - Så många mobildisussioner slutar ändå i just den här diskussionen så det kanske vore lika bra att behålla allt diskuterandet till en tråd (Android/iOS/wp7)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fratey:

Min erfarenhet - en hel del lagg som dock ofta täcks av fina animationer.

Menar du att en mobil för 7000 som du lägger på saker som tas bort i nästa uppdatering kan konkurrera med de "flesta" mobiler under 5500 kronor? Fint!

http://thestephen.net/q/anos.png

Jag tror inte någon iPhone i världen kan erbjuda mig den exklusivitet jag känner när jag låser upp min mobil och möts av det här. De billigare modellerna kanske är lite wannabe, men inte flaggskeppen.

Jag skulle nog inte ha några problem med att skapa ett tema som såg ut sådär, där det vita tog upp en mapp med mappar som innehöll alla appar.

Finns knappt några skillnader på vad man kan göra på en android, och en iphone om den är jailbreakad.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Jag skulle nog inte ha några problem med att skapa ett tema som såg ut sådär, där det vita tog upp en mapp med mappar som innehöll alla appar.

Finns knappt några skillnader på vad man kan göra på en android, och en iphone om den är jailbreakad.

Hur mycket arbete måste du lägga ned för att få det att se ut som det där?

Temat som personen visar innehåller 3 saker:
1 Wallpaper
1 widget
1 ADW launcher

Allt detta från android market, och utan att behöva "jailbreaka" telefonen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lundstrom.emil:

Hur mycket arbete måste du lägga ned för att få det att se ut som det där?

Temat som personen visar innehåller 3 saker:
1 Wallpaper
1 widget
1 ADW launcher

Allt detta från android market, och utan att behöva "jailbreaka" telefonen.

Wallpapern finns tillgänglig, så den behöver jag inte göra något vid.

Widget finns liknande, kolla igenom koden, spendera 20 minuter på att göra om den.

Och sen ändra ikonet för mappar.

30 minuter som högst skulle jag anta.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Jag skulle nog inte ha några problem med att skapa ett tema som såg ut sådär, där det vita tog upp en mapp med mappar som innehöll alla appar.

Hur lång tid hade det tagit för dig?

Skrivet av BareHipster:

Finns knappt några skillnader på vad man kan göra på en android, och en iphone om den är jailbreakad.

Skillnaden är att det tar ungefär två sekunder för mig och två timmar för dig.

Skrivet av BareHipster:

Wallpapern finns tillgänglig, så den behöver jag inte göra något vid.

Widget finns liknande, kolla igenom koden, spendera 20 minuter på att göra om den.

Och sen ändra ikonet för mappar.

30 minuter som högst skulle jag anta.

Och sen om jag ville flytta någonting på något sätt hade jag fått spendera trettio minuter till the iOS way. För övrigt är inte Objective C min grej. Jag föredrar det som "just works".

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Wallpapern finns tillgänglig, så den behöver jag inte göra något vid.

Widget finns liknande, kolla igenom koden, spendera 20 minuter på att göra om den.

Och sen ändra ikonet för mappar.

30 minuter som högst skulle jag anta.

Där har vi problemet, det tar 30 min för dig, som kan koda men en evighet till omöjligt för någon annan. För android användare så behöver du inte programera. Det tar bara max 30 sek till 2 min max att fixa det där med enbart klicka på några knappar.

EDiT: Sedan så kan dessa modifikationer i sin tur sega ner iOS där snygga animeringar inte längre kan dölja lagg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lundstrom.emil:

Där har vi problemet, det tar 30 min för dig, som kan koda men en evighet till omöjligt för någon annan. För android användare så behöver du inte programera. Det tar bara max 30 sek till 2 min max att fixa det där med enbart klicka på några knappar.

EDiT: Sedan så kan dessa modifikationer i sin tur sega ner iOS där snygga animeringar inte längre kan dölja lagg.

Sant.
Men jag gillar att koda, vilket även är en av anledningarna till att jag har en iphone som privattelefon, och android som jobbtelefon.

Min har aldrig segat ner sig, och jag har både wigdets och lite annat smått och gott på min hemskärm.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Menar du att en mobil för 7000 som du lägger på saker som tas bort i nästa uppdatering kan konkurrera med de "flesta" mobiler under 5500 kronor?

Jag trodde vi hade fått slut på 7000kr snacket nu när Apple säljer iPhones från Apple Store. 5995 får du en iPhone 4 för (olåst).

Skrivet av Oldskool:

Märkligt hur man hela tiden måste skriva ut att man jämför med "highend-androider". Det är klart att en mobil för en tusenlapp inte är lika bra som en för sex tusen. Däremot är det lite konstigt att en mobil för fyra tusen är bättre än en mobil för sex tusen. Och ännu konstigare att vissa i alla fall "helt klart rekommenderar en iPhone".

Att rekommendera nåt kan man ju alltid göra om man är nöjd med sin produkt. Om man som mig inte är det minsta intresserad av att göra sin mobil "personlig" och faktiskt gillar iOS enkla smidiga gränssnitt samt ser andra fördelar med Apples mer kontrollerade ekosystem (ja, ni vet min åsikt om spel t ex ).

Att påstå att den är bättre än alla andra mobiler skulle jag dock aldrig göra. Kan bara säga att den är bäst för mig. Sett rent till hårdvaran är det ju inget snack om att iPhone nu ligger efter nu i och med alla kommande dual-core androids. Men för mig är det inte hårdvaran som är det viktigaste även om det helt klart är en stor bonus.

Skrivet av Oldskool:

Förresten borde vi göra om den här tråden till "Enda tråden om .." precis som med Mac/Windows - Så många mobildisussioner slutar ändå i just den här diskussionen så det kanske vore lika bra att behålla allt diskuterandet till en tråd (Android/iOS/wp7)

Håller med!