Tips på hur man skapar olika toner när man busvisslar!:)

Permalänk
Avstängd

Tips på hur man skapar olika toner när man busvisslar!:)

Hejsan alla Swec:are!:)

Jag lärde mig att busvissla idag! Det tog mig 1.5 h att lära mig detta (många säger att det tar en eller flera veckor att lära sig busvissla) och jag kan inte låta bli att faktiskt vara lite stolt över att jag lärde mig detta rätt fort.:D

I och med denna tråden hoppas jag få lite tips på hur man gör för att skapa olika toner när man busvisslar, då jag hört att personer som äger och använder vallhundar for olika ändamål, har lärt sig att frambringa olika toner (alltså utan hjälpmedel som visselpipa eller dylikt) med enbart sin tunga, när de vill få hunden att förstå olika kommandon.

Ni som redan kan busvissla och vet hur man gör för att skapa dessa olika toner får jätte gärna komma med förslag.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

(många säger att det tar en eller flera veckor att lära sig busvissla)

Vem?

Var ju bara stoppa in fingrarna i munnen och blåsa så var det klart...
Tog inte många försök att lära sig.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Nu återstår det bara att lära sig att öppna ölflaskor med allt annat än en kapsylöppnare, och att skjuta kapsylen minst 10m så är du på god väg att bli en riktig man

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kazen:

Vem?

Var ju bara stoppa in fingrarna i munnen och blåsa så var det klart...
Tog inte många försök att lära sig.

Dels sa någon (några?) det på youtube + en f.d. granne. För en del har i alla fall problem med att vika tungan rätt, vilket ju tar sin tid att "få till". Sen ska du lära dig vissla ovanpå det. Lägger man ihop dessa saker tar det ju sin tid å ena sidan, men menar man å andra sidan bara själva visslandet så kanske man kan säga det går fortare?:)

Skrivet av frankof:

Nu återstår det bara att lära sig att öppna ölflaskor med allt annat än en kapsylöppnare, och att skjuta kapsylen minst 10m så är du på god väg att bli en riktig man

Ha ha...:P Kul kul...;)

OnT: ingen som har några idéer på hur man gör för att få olika höga och låga toner med tungan? Någon som vet om man kan vissla vissla sånger på detta vis?:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag anser mig själv att vara en bra visslare haha, busvissla kan jag både med och utan men tycker inte det är så fräscht att stoppa fingrarna i munnen
Vet inte hur tekniken är då det är svårt att beskriva, jag trycker ut käken så att underläppen hamnar bakom tandraden sen ska tungan ligga mot spetsen på tänderna som är i mitten på övre tandraden. ska man ha andra toner så får man typ röra på allt som kan göra på sig i munpartiet med försiktighet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fesen:

Jag anser mig själv att vara en bra visslare haha, busvissla kan jag både med och utan men tycker inte det är så fräscht att stoppa fingrarna i munnen
Vet inte hur tekniken är då det är svårt att beskriva, jag trycker ut käken så att underläppen hamnar bakom tandraden sen ska tungan ligga mot spetsen på tänderna som är i mitten på övre tandraden. ska man ha andra toner så får man typ röra på käken och tungan lite.

Tack!:) Ska se om jag lyckas få olika toner på det sätt du beskriver.^^ Någon som har fler tips att ge? Eller annan beskrivning: beskrivningar kan man inte få för mycket av när det gäller busvissling då det kan vara svårt att förklara busvissling då det till sina delar är lite abstrakt.;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Kommer du gå runt och busvissla på stan lär du inte bli långvarig i livet.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eptk:

Kommer du gå runt och busvissla på stan lär du inte bli långvarig i livet.

Jag tränar hemma på finliret så att säga.^^

Någon som har ytterligare förklaringar på hur man kan göra för att frambringa olika toner med hjälp av fingrar, tungan, eller både och?

Tips mottages tacksamt emot!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!