USB-portar helt döda, hur ska jag lösa problemet?

Permalänk
Medlem

USB-portar helt döda, hur ska jag lösa problemet?

Hejsan!

Märkte att mina usb-portar har slutat fungera på min stationära efter att jag hållit på med att ställa in högre hz till musen.
Det enda som fungerar i portarna är USB-minnen. Varken mus eller tangentbord får jag igång. Hade planerat att formatera datorn men eftersom tangentbordet inte fungerar kan jag inte välja att jag vill starta programmet från dvd-rom innan windows startas.

Hur ska jag göra för att lösa problemet? Någon snäll person som besitter kunskap om detta?

Tackar för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanne:

Hejsan!

Märkte att mina usb-portar har slutat fungera på min stationära efter att jag hållit på med att ställa in högre hz till musen.
Det enda som fungerar i portarna är USB-minnen. Varken mus eller tangentbord får jag igång. Hade planerat att formatera datorn men eftersom tangentbordet inte fungerar kan jag inte välja att jag vill starta programmet från dvd-rom innan windows startas.

Hur ska jag göra för att lösa problemet? Någon snäll person som besitter kunskap om detta?

Tackar för svar!

köra ett gammalt ps/2 tangentbord med grön rund-stift kontakt

Permalänk
Hedersmedlem

Leta fram ett gammalt t-bord som har en PS/2 kontakt och plugga i det innan du startar datorn. Sedan så går du in i BIOS, troligen genom att klicka på DEL. Därefter så kolla du runt om det finns något liknande med "enable USB mouse" och "enable USB keyboard" i någon av menyerna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.