Permalänk

IX - Bygglogg

Jaha, då kanske man skulle pilla lite med datorer igen då börjar faktiskt kännas som om det var ett tag sen sist

Jag har haft ett antal byggen i huvudet det senaste året dock så har man ju inte haft pengar för att bygga för nöjes skull MEN, detta bygge är det som drar minst pengar och men mest tid så då börjar jag med detta och lägger annat på is

Så projektet då ? ja, jag kommer använda ett chassi jag har över från ett tidigare bygge ett Silverstone FT01, bra låda som också går att ta isär del för del utan att borra nitar, ok det är väl 4 nitar tror jag men ändå

Temat har jag funderat på ganska enormt mycket och då jag inte kunde välja färg så frågade jag två personer som fick välja varsin färg och det blev då guld och..... rosa såååååååå jag la det på is med och valde röd och svart .....

Då var det bara ett tema kvar då.... ja, en färg är inte ett tema gott folk it just won't cut it ok ! så vad ska man välja ? dem andra byggena som ligger på is nu har med saker som varit viktiga i mitt liv så då slog det mig, vilket intresse har jag haft längst ? jo GW relaterade saker. Så för er som vet vad det är presenterar jag ett Blood Angels bygge målat helt i citadel färg

Så enkelt så blir det ett rött bygge med passiv vattenkylning och massor av 40k inspererade moddar ......det här kommer ta ett bra tag.

IX - Bygglogg

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket att leva upp till, det du börjar med är riktigt snyggt.

Men snälla, välj ett annat färgtema! Hellre guld och rosa än rött och svart, seriöst..
Alla kör ju med det, roligare att vara lite "off"! x)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ska bli roligt att följa:)

Permalänk
Medlem

Inga tråkiga dekorationer du har på väggen där!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

ska nog hänga upp mina graffen på väggen snart

just nu hänger de bara moderkort där

de som ska hängas upp blir nog
3st 8800GTS G80
1st 8800Ultra
1st 9800GX2
1st 5770
1stGTX260
1st X800XT
1st 7800GTX

har kanske fler om jag letar lite

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Mycket att leva upp till, det du börjar med är riktigt snyggt.

Men snälla, välj ett annat färgtema! Hellre guld och rosa än rött och svart, seriöst..
Alla kör ju med det, roligare att vara lite "off"! x)

Nej nej, alla har svart och rött

Håller med om att det är uttjatat med svart och rött men då dem färgerna är ett måste för bygget så finns inget val där.

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Inga tråkiga dekorationer du har på väggen där!

Skrivet av Arne-Mohammed:

ska nog hänga upp mina graffen på väggen snart

just nu hänger de bara moderkort där

de som ska hängas upp blir nog
3st 8800GTS G80
1st 8800Ultra
1st 9800GX2
1st 5770
1stGTX260
1st X800XT
1st 7800GTX

har kanske fler om jag letar lite

Härligt

Få av mina "dekorationer" funkar dock längre, hade nog hellre sålt 2st 4870x2 om dem funkat

Permalänk

Asheileon, killen som kan göra fina gallerier. Det vet man!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av PhenPhantom:

Asheileon, killen som kan göra fina gallerier. Det vet man!

Tackar, nu blev jag taggad att börja maskera lite grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Tackar, nu blev jag taggad att börja maskera lite grejer

Trevligt tema, inte visste jag att du målade Warhammer
Visst är färgerna användbara?

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk

Alla dina andra gallerier har varit så bra, så lev upp till förväntningarna nu!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

Trevligt tema, inte visste jag att du målade Warhammer
Visst är färgerna användbara?

Målade min första blood angel när jag var sex 14år senare och här är vi nu

Färgerna är awesome, speciellt grundsprayerna fäster på vad som helst, rinner aldrig och torkar på direkten. Burkfärgerna är riktigt nice med, bara man lär sig vilka som gillar att "djävlas"

Permalänk
Skrivet av cyberkyckling:

Alla dina andra gallerier har varit så bra, så lev upp till förväntningarna nu!

Börjar bli lite nervös ju ska göra mitt bästa, tycker själv att jag aldrig gjort ett bra bygge än då det alltid varit nåt jag fegat ur med eller varit för slö för att göra ordentligt så det här SKA bli en vändningspunkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Målade min första blood angel när jag var sex 14år senare och här är vi nu

Färgerna är awesome, speciellt grundsprayerna fäster på vad som helst, rinner aldrig och torkar på direkten. Burkfärgerna är riktigt nice med, bara man lär sig vilka som gillar att "djävlas"

Awesome, jo jag håller med, GW's Chaos Black spray, bästa grunderna jag varit med om, och då har jag testat en del

Du borde ta dig till Stockholm nån gång och springa förbi GW, de flesta skulle nog gilla din Blood Angels

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Äntligen nytt bygge Asheileon Fan vad gött ^^
Lycka till mate! ^^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Äntligen nytt bygge Asheileon Fan vad gött ^^
Lycka till mate! ^^

Var på tiden va tack för stödet, kommer behövas

Skrivet av Frasse92:

Cool hörna

Tackar

Permalänk
Medlem

Snygg hörna faktiskt!
Måste bara fråga, Ang. skivstången, lade du på extra vikt för att skryta eller

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Sergeant44:

Snygg hörna faktiskt!
Måste bara fråga, Ang. skivstången, lade du på extra vikt för att skryta eller

Tackar gillar lite ordnat kaos, krimskrams överallt

Nope, men ska jag vara ärlig har jag alltid varit noga med att inte ta kort på bänkställning för jag tänkt att folk just ska tro det tar det bara tre gånger dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Var på tiden va tack för stödet, kommer behövas

Nejdå Du vet ju vad du sysslar med ^^

Permalänk

Va kör du för vikt i bänk på bilden? 45kg? Ser inte om alla är gjutjärn eller om det är sand vikter. Bara nyfiken

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Skrivet av gudbrandsen:

Va kör du för vikt i bänk på bilden? 45kg? Ser inte om alla är gjutjärn eller om det är sand vikter. Bara nyfiken

75kg

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

Awesome, jo jag håller med, GW's Chaos Black spray, bästa grunderna jag varit med om, och då har jag testat en del

Du borde ta dig till Stockholm nån gång och springa förbi GW, de flesta skulle nog gilla din Blood Angels

Är på GW nån gång i veckan, höll till på dragons lair på kungsholmen förut då en polare spelade mycket magic, har dock inte spelat på år nu läser och målar bara men kanske vore kul att få upp skillsen där med igen

Permalänk
Medlem

Alltid skönt med lite målningsinspiration! Keep it up!

Jag måste börja airbrusha lite mera och måla figurer....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Är på GW nån gång i veckan, höll till på dragons lair på kungsholmen förut då en polare spelade mycket magic, har dock inte spelat på år nu läser och målar bara men kanske vore kul att få upp skillsen där med igen

Det skulle vara trevligt det

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Blood Angels! Härligt målade

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Sjukt snygga Änglar! Har en ca 10.000p som bara står i lådor =/ Får la börja spela lite mer när jag har tid. Skall bli trevligt att se hur det går frammåt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Då ligger vi och pumpar samma du och jag.

Ska bli skitkul att se resultatet av detta, med Orange juice och lillasyster i ditt bagage har jag höga förväntningar

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av tifius:

Blood Angels! Härligt målade

Tack

Skrivet av anemic:

Sjukt snygga Änglar! Har en ca 10.000p som bara står i lådor =/ Får la börja spela lite mer när jag har tid. Skall bli trevligt att se hur det går frammåt!

Tackar, bara man har nån att spela med mycket anledningen till att jag slutade spela.

Skrivet av ManBearPig:

Då ligger vi och pumpar samma du och jag.

Ska bli skitkul att se resultatet av detta, med Orange juice och lillasyster i ditt bagage har jag höga förväntningar

Nice
Tack för pressen och förtroendet

Permalänk

Schyssta 40k gubbar
Höll på med warhammer förut, fast den "vanliga" sorten. Målningen var helt klart roligast, kanske lite för att jag sög på strategi i själva spelet
Har kvar mina bästa alster fortfarande.