G35 för 599:- på komplett

Permalänk
Medlem

G35 för 599:- på komplett

Jag tänkte bara tipsa om att Logitech G35 bara kostar 599:- på komplett så om ni har väntat på att köpa ett par så är det kanske dags med tanke på ett de kostar över 1000 spänn i vanliga fall

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

56% rabatt! jo varför inte beställde nyss ett par och ska testa dom då mina siberia v2 håller på att dö

Visa signatur

CPU:i7 930 4.4Ghz(1.3325 Vcore BIOS)|Mobo:Evga classified 4-way|Ram: 6GB Corsair Dominator|GPU:To be continued|PSU:Corsair hx1000W|Case:Xigmatek Elysium |HDD's:128Gb SSD + 1Tb storage|

Permalänk
Hedersmedlem

Här kommer länken: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435893
Det är ju faktisk inte så jättebilligt. Säljs ju för för mellan 6-800 i vanliga fall och då slipper man kompletts idiot fraktkostnad.

731 hos Misco med sweclockersrabatt :
http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=126090&hbx_...

613 kr hos proshop. Vet inte helt hur seriösa dom är, men verkar fungera.
http://www.proshop.se/Horlurar-Headset/Logitech-G35-7%2c1-Sur...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Igen??

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag köpte dom igår och fick dom idag!! (mindre än 24 timmars leveranstid? )
E SJUKT NÖJD, jävlar vilken uppgradering från Siberia v2..

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Ok en viktig fråga angående dessa lurar.

Hur fungerar sorround ljuden när man spelar? Jag lirar bad company 2 en hel del och förmågan att höra exakt varifrån ljudet kommer är prio ett, ljudkvalitet kommer strax efter.

Tack på förhand.

EDIT: Hur bra sitter dom på huvudet? bästa ljudet kompenserar inte om man får ont i öronen av att ha dom på.

Visa signatur

Obsidian 800D | Core 2 Quad Q9550 | Gigabyte 2x6990 (QuadfireX) | EVGA 780i | Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5 | OCZ 1250w

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag köpte dom igår och fick dom idag!! (mindre än 24 timmars leveranstid? )
E SJUKT NÖJD, jävlar vilken uppgradering från Siberia v2..

Siberia V2 är både bekvämare och har bättre ljud. Föll också för detta erbjudande förra gången Komplett hade sänkt priset på G35. Men skickade tillbaka skiten. Obekväma som fan var dom och ljudet är ju ett skämt. Särskilt surround läget. Men det är klart, tycker man att bra ljud är = överdriven bas så förstår jag om man gillar dessa.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

hmm kunde inte stå emot erbjudandet, var alldeles för nyfiken på hur "fake-surroundet" låter...

för att vara ett par gaming-lurar låter de väldigt bra antar jag, tittade lite på inception med surround och det tycktes funka skapligt, dragon age 2 var ingen höjdare (iofs tror jag inte de la ner mkt jobb med ljudet i det spelet, när jag prövade med mina vanliga lurar var jag inte särskilt imponerad heller) har inte hunnit pröva fler spel ännu (typ bad company 2)...

jämför man med "riktiga" lurar i 1000 kr klassen avsedda för musiklyssning är de ljusår ifrån detta headset vad gäller just musiklyssnande men det är väl ingen överraskning direkt... ljudet är tillräckligt bra för att de åtminstone duga åt musiklyssning.

dessa inkluderar ju dock ett inbyggt usb-ljudkort och mic som är skaplig antar jag så de får väl klassas som väldigt prisvärda för 600 kr!

EDIT: testade portal 1 ett nu och hrrrm... måste säga att jag föredrar mina gamla lurar enormt. surround-ljudet är väldigt oprecist (om något står och brummar bakom en låter det inte som att det kommer bakifrån) även om det är nån form av djup i ljudet så tyvärr är effekten för dålig, trots att dolby legat bakom teknologin (som inte fungerar särskilt väl IMO, har en riktig hemmabio-anläggning att jämföra med). blir en retur eller en relativt dyr födelsedagspresent till min bror lol

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag tycker att allt med hörlurarna är helt jävla underbart förutom en sak. I Bad company 2 hör man fan inte ens om man blir skjuten från vänster eller höger. Det var just detta som var anledningen till varför jag köpte nya lurar, att höra exakt varifrån osv.

Fan jag vill älska dom men kan inte pga det här. 7.1 systemet i g35 är ett skämt!!

Tror ni komplett kommer bli glada när jag skickar ett mail till dom att jag vill lämna tillbaka lurarna? Nope!! Men om man marknadsför gaming-lurar med surround så ska det fan funka annars är det fan falsk marknadsföring. Inte kompletts fel iofs.

Visa signatur

Obsidian 800D | Core 2 Quad Q9550 | Gigabyte 2x6990 (QuadfireX) | EVGA 780i | Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5 | OCZ 1250w

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadPixle:

Jag måste säga att jag tycker att allt med hörlurarna är helt jävla underbart förutom en sak. I Bad company 2 hör man fan inte ens om man blir skjuten från vänster eller höger. Det var just detta som var anledningen till varför jag köpte nya lurar, att höra exakt varifrån osv.

Fan jag vill älska dom men kan inte pga det här. 7.1 systemet i g35 är ett skämt!!

Tror ni komplett kommer bli glada när jag skickar ett mail till dom att jag vill lämna tillbaka lurarna? Nope!! Men om man marknadsför gaming-lurar med surround så ska det fan funka annars är det fan falsk marknadsföring. Inte kompletts fel iofs.

För mig funkar det :S
Har du installerat mjukvaran från logitechs hemsida?
Pillat på surround knappen på headsettet? Har man den i ett läge kommer ljud bara från ena sidan känns det som :S

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av MadPixle:

Jag måste säga att jag tycker att allt med hörlurarna är helt jävla underbart förutom en sak. I Bad company 2 hör man fan inte ens om man blir skjuten från vänster eller höger. Det var just detta som var anledningen till varför jag köpte nya lurar, att höra exakt varifrån osv.

Fan jag vill älska dom men kan inte pga det här. 7.1 systemet i g35 är ett skämt!!

Tror ni komplett kommer bli glada när jag skickar ett mail till dom att jag vill lämna tillbaka lurarna? Nope!! Men om man marknadsför gaming-lurar med surround så ska det fan funka annars är det fan falsk marknadsföring. Inte kompletts fel iofs.

Säker på att du har satt på surround läget på dem?
Och surround i spelet, för det låter mycket konstigt då iaf jag tycker man kan höra mycket tydligt var ifrån de skjuter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

För mig funkar det :S
Har du installerat mjukvaran från logitechs hemsida?
Pillat på surround knappen på headsettet? Har man den i ett läge kommer ljud bara från ena sidan känns det som :S

Måste tillägga att jag provade i modern warefare 2 och där funkar dom bra. man hörde stor skillnad och kunde förutsäga när fienden kommer runt hörnet. I BC2 funkar det (ja jag överdrev i tidigare post pga frustration) men det är minimal skillnad mellan vänster och höger. om man blundar så hör man från vilket håll (KNAPPT) men mitt i striden har man ingen uppfattning varifrån ljudet kommer eftersom man inte kan lägga ner så mycket tid på att lyssna efter riktning.

Japp, installerat deras senaste drivrutin osv. Knappen på headset ändrar mellan stereo och "7.1" men i stereo mode så blir ljudet mycket lägre på vänster sida i BC2.

Hur blir d för dig i BC2 nfskillen? Hör du klart och tydligt från vilket håll eller är det minimal skillnad för dig också? Väntar ivrigt på ditt svar.

Kommer å behålla lurarna i hopp om att BF3 låter bra i dom, så komplett, det är ok mellan oss men jag hör av mig om/när jag lyckas bränna upp mitt nya HD6950 puss

Visa signatur

Obsidian 800D | Core 2 Quad Q9550 | Gigabyte 2x6990 (QuadfireX) | EVGA 780i | Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5 | OCZ 1250w

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorY23:

Säker på att du har satt på surround läget på dem?
Och surround i spelet, för det låter mycket konstigt då iaf jag tycker man kan höra mycket tydligt var ifrån de skjuter...

jag skulle inte använda bad company 2 som referens då det är alldeles för kaotiskt... dock så tyckte jag att dessa lurar verkligen glänste när det var som mest oljud då de ändå lyckas förmedla nån form av djup även om det inte är särskilt precist.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadPixle:

Måste tillägga att jag provade i modern warefare 2 och där funkar dom bra. man hörde stor skillnad och kunde förutsäga när fienden kommer runt hörnet. I BC2 funkar det (ja jag överdrev i tidigare post pga frustration) men det är minimal skillnad mellan vänster och höger. om man blundar så hör man från vilket håll (KNAPPT) men mitt i striden har man ingen uppfattning varifrån ljudet kommer eftersom man inte kan lägga ner så mycket tid på att lyssna efter riktning.

Japp, installerat deras senaste drivrutin osv. Knappen på headset ändrar mellan stereo och "7.1" men i stereo mode så blir ljudet mycket lägre på vänster sida i BC2.

Hur blir d för dig i BC2 nfskillen? Hör du klart och tydligt från vilket håll eller är det minimal skillnad för dig också? Väntar ivrigt på ditt svar.

Kommer å behålla lurarna i hopp om att BF3 låter bra i dom, så komplett, det är ok mellan oss men jag hör av mig om/när jag lyckas bränna upp mitt nya HD6950 puss

Jag tycker man hör var ifrån det kommer vad har du för ljudinställningar i spelet?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med logitech g35, klar uppgradering från steelseries v2. riktigt klart och fint ljud, även bra mjukvara inkluderat.

Visa signatur

CPU:i7 930 4.4Ghz(1.3325 Vcore BIOS)|Mobo:Evga classified 4-way|Ram: 6GB Corsair Dominator|GPU:To be continued|PSU:Corsair hx1000W|Case:Xigmatek Elysium |HDD's:128Gb SSD + 1Tb storage|

Permalänk
Medlem

Jag bara "varnar" för G35. Köpte ett par, fick ett exemplar som tydligen många andra också fått, det tjuter i höger hörlur. Ett buzz ljud typ.

Det är tydligen de allra första G35:or som kan ha detta problem, jag hade det, lämna tillbaks dem och krävde pengar tillbaka. Dessutom, tyckte jag faktiskt inte om komforten

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Jag tycker man hör var ifrån det kommer vad har du för ljudinställningar i spelet?

Vad menar du med ljudinställningar? finns väl bara en flik o options som heter "Your sound system" med alternativen HI-fi, small speakers, headphones osv. Har provat lite olika men märker bara skillnad i ljudkvaliten, och inte i förmågan att höra varifrån ljudet kommer.

Visa signatur

Obsidian 800D | Core 2 Quad Q9550 | Gigabyte 2x6990 (QuadfireX) | EVGA 780i | Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5 | OCZ 1250w

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadPixle:

Vad menar du med ljudinställningar? finns väl bara en flik o options som heter "Your sound system" med alternativen HI-fi, small speakers, headphones osv. Har provat lite olika men märker bara skillnad i ljudkvaliten, och inte i förmågan att höra varifrån ljudet kommer.

ja precis antar att home cinema och headphones inte borde ge samma "surround" ljud.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Märker ingen skillnad i sorrounden, bara ljudkvaliten

Visa signatur

Obsidian 800D | Core 2 Quad Q9550 | Gigabyte 2x6990 (QuadfireX) | EVGA 780i | Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5 | OCZ 1250w

Permalänk
Medlem

Ok g35 funkar bra för BC2 efter lite fininställningar och att man har vant sig vid ljudet

Visa signatur

Obsidian 800D | Core 2 Quad Q9550 | Gigabyte 2x6990 (QuadfireX) | EVGA 780i | Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5 | OCZ 1250w

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett par G35 och det finns både nackdelar och fördelar med dem.

Fördelar:
- Bra ljud.
- Surround ljud.
- Roligt med voice FX.

Nackdelar:
- Sladden!!!! Jag personligen hatar sladdar och det gör det inte mycket bättre att sladden är slevad samt så jävla hård så att om du böjer den så stannar den i den vinkeln.
- När man använder ljudkontrollen i windows för att höja och sänka volymen så hör man ett konstigt surande.
- Obekväma i början. Fick huvudverk första dagen jag hade dom. (jag kanske är lite mer känslig än vad ni är)
- Spelar du t.ex Black Ops så hör du bara igenom ena hörluren om du inte har surround mode påslagen. Likadant med starcraft 2. (Blir väll lite bättre om du brottas med inställningarna i spelet och inte har dom inställda på 7.1 ljud.

Slutsats: Visst är dom värda 600kr om det är en stor uppgradering för dig. Men om du sitter på ett par Siberia V.2 så tycker jag att du ska behålla dom.
Jag funderar på att sälja mitt headset och köpa ett annat istället kanske ett trådlöst.
Har haft bättre headset och jag ger det 2.5/5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

Jag har ett par G35 och det finns både nackdelar och fördelar med dem.

Fördelar:
- Bra ljud.
- Surround ljud.
- Roligt med voice FX.

Nackdelar:
- Sladden!!!! Jag personligen hatar sladdar och det gör det inte mycket bättre att sladden är slevad samt så jävla hård så att om du böjer den så stannar den i den vinkeln.
- När man använder ljudkontrollen i windows för att höja och sänka volymen så hör man ett konstigt surande.
- Obekväma i början. Fick huvudverk första dagen jag hade dom. (jag kanske är lite mer känslig än vad ni är)
- Spelar du t.ex Black Ops så hör du bara igenom ena hörluren om du inte har surround mode påslagen. Likadant med starcraft 2. (Blir väll lite bättre om du brottas med inställningarna i spelet och inte har dom inställda på 7.1 ljud.

Slutsats: Visst är dom värda 600kr om det är en stor uppgradering för dig. Men om du sitter på ett par Siberia V.2 så tycker jag att du ska behålla dom.
Jag funderar på att sälja mitt headset och köpa ett annat istället kanske ett trådlöst.
Har haft bättre headset och jag ger det 2.5/5.

För att få ljud i båda lurarna så kan det vara bra att installera senaste programvaran. Ska vara daterad någonstan i andra halvan av 2010.
Ljudvolymen är enklast att justera på vänstra luren.
Det jag lider av är att jag är van vid öppna lurar, hör nte om någon ringer.
Brukar använda viloläga i vista men har fått problem med den funktionen. Går bra bara man drar ur usb-kontakten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av abki:

För att få ljud i båda lurarna så kan det vara bra att installera senaste programvaran. Ska vara daterad någonstan i andra halvan av 2010.
Ljudvolymen är enklast att justera på vänstra luren.
Det jag lider av är att jag är van vid öppna lurar, hör nte om någon ringer.
Brukar använda viloläga i vista men har fått problem med den funktionen. Går bra bara man drar ur usb-kontakten.

Köpte mina lurar 2011 och drog hem senaste drivrutinerna.
Men ska köpa ett par trådlösa hörlurar. Antingen SENNHEISER Trådlös hörlur RS-120 eller Philips HC8440 trådlös hörlur.