Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Ganska nöjd med denna killcam

http://www.youtube.com/watch?v=mEb8hp19YgM

väldigt snällt av dem att lina upp sig för mig

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Det finns diverse ''Blur commandon AKA'' seta r_motionblur_enable "0" etc som skall förbättra FPS men hur kommer det sig att det blir bättre FPS när det inte är ''suddigt'' borde det inte vara tvärtom?

Spelar inte direkt några spel med dessa funktioner indirekt vad jag kan komma och tänka på så måste fråga.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av _tekken_:

Det finns diverse ''Blur commandon AKA'' seta r_motionblur_enable "0" etc som skall förbättra FPS men hur kommer det sig att det blir bättre FPS när det inte är ''suddigt'' borde det inte vara tvärtom?

Spelar inte direkt några spel med dessa funktioner indirekt vad jag kan komma och tänka på så måste fråga.

Oavsett hur det egentligen ser ut så är det en effekt och behöver beräknas, därav belastning

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Treyarch kommer släppa modtools i maj. Låter sjukt nice, undrar vad moddarna kommer hitta på.

Källa: http://www.pcgamer.se/artiklar/nyheter/20110414/modverktyg-ti...

Permalänk

Har MouseAcceleration i Black Ops, Någon som vet hur man får bort det?

Har det endast i Black ops, inget annat spel.

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem

Verkar ha fått min rank nollställd. Kul.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Verkar ha fått min rank nollställd. Kul.

Testa starta om steam. Det har hjälpt när allt mitt blev nollställt.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Testa starta om steam. Det har hjälpt när allt mitt blev nollställt.

//BG

Hjälper inte. Men har iallafall prestige 15 igen nu. Dock från rank 1. Har kvar alla klasser men alla challanges är borta. Förmodligen Combat record också :/

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Hjälper inte. Men har iallafall prestige 15 igen nu. Dock från rank 1. Har kvar alla klasser men alla challanges är borta. Förmodligen Combat record också :/

Skumt.
Vet att de var i början nån gång jag trillade ner från prestige 3 rank 35 till Första rank 1.....
Startade om steam så var det tillbaka.

Surt när det händer hursom...

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

har inte spelat på en månad men nu idag då ja spela så kolla ja i Theatre mode , är det bugg eller ska det se ut så att jag går omkring med bössan =m14 i höger näve och 2ndary Python i vänster näve ser rätt kul ut dual wielda med en bössa och en pistol

För övrigt är det "lättare" få högre k/d i Black ops än i mw2 ? har just börja spela mw2 och är lvl 35 kanske kommer endast upp i 1.15 k/d hur mkt ja än försöker med alla olika vapen .. i black ops har jag ca 1.50 totalt över alla vapen på 23.000 kills .. men antar att ja inte lärt mig banorna osv riktigt hundra. tror ja tältar för lite

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

har inte spelat på en månad men nu idag då ja spela så kolla ja i Theatre mode , är det bugg eller ska det se ut så att jag går omkring med bössan =m14 i höger näve och 2ndary Python i vänster näve ser rätt kul ut dual wielda med en bössa och en pistol

För övrigt är det "lättare" få högre k/d i Black ops än i mw2 ? har just börja spela mw2 och är lvl 35 kanske kommer endast upp i 1.15 k/d hur mkt ja än försöker med alla olika vapen .. i black ops har jag ca 1.50 totalt över alla vapen på 23.000 kills .. men antar att ja inte lärt mig banorna osv riktigt hundra. tror ja tältar för lite

Själv tycker jag att det är lättare i Mw2, eftersom killstreaksen är bättre och det är inte lika många som använder "ghost-perken" cold blooded.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

har inte spelat på en månad men nu idag då ja spela så kolla ja i Theatre mode , är det bugg eller ska det se ut så att jag går omkring med bössan =m14 i höger näve och 2ndary Python i vänster näve ser rätt kul ut dual wielda med en bössa och en pistol

För övrigt är det "lättare" få högre k/d i Black ops än i mw2 ? har just börja spela mw2 och är lvl 35 kanske kommer endast upp i 1.15 k/d hur mkt ja än försöker med alla olika vapen .. i black ops har jag ca 1.50 totalt över alla vapen på 23.000 kills .. men antar att ja inte lärt mig banorna osv riktigt hundra. tror ja tältar för lite

Har också högre k/d i blackops, tror det beror på att det är balancerat, inget vapen som är direkt "OP". Sen är det ingen som spelar med noobtube vilket är otroligt skönt.

2.10 i k/d and still going strong, tror jag har typ 1.5 i mw2.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

bara jag som har problem med black ops hela dagen idag ??? blivit disconnectad var 5-10-15:e minut mest hela dagen.. vete fan om det är min uppkoppling eller black ops..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

När jag bytte drivers för mitt 6970 till 11.4 fick jag märkbart lägre fps till den graden att jag har börjat märka fps drops vilket jag inte gjorde tidigare. Någon annan som har fått sämre resultat med 11.4?

Permalänk

Det finns moddade lobbys på mw2 som erbjuder gun game: http://www.youtube.com/watch?v=9LBd0JXLug0

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Själv tycker jag att det är lättare i Mw2, eftersom killstreaksen är bättre och det är inte lika många som använder "ghost-perken" cold blooded.

Håller med, lättare i MW2. Där räknas killstreakkillsen mot din killstreak.

Få in harrier, låt den döda fyra, dra in chopper, mata sönder och kör sen nuke eller börja om om du vill jävlas med motståndarlaget

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

ingen här verkar bli disconnectad varje minut i spelet såg på callofduty:s officiella forum det är fler som har detta problem hoppas någon skriver i tråden om man hittar vad som är fel eller vad som ... undra om det är på vissa servrar för ibland kan ja spela 1 timme utan att bli disc. ibland är det var 4minut.. har ingen router osv men detta har varit 2-3dagar för mig

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Oavsett hur det egentligen ser ut så är det en effekt och behöver beräknas, därav belastning

motion blur är jättekonstigt för mig för det sätts igång och stängs av typ var 3e sekund så man inte ser riktigt vart man går
vart stänger man av det är de i en config fil eller ?

vill göra det då det händer när jag har en trainer igång och kör zombies själv

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har buggade challenges? En del av mina har "fastnat", verkar lite att treyarch mitt i allt slängt in flera levlar på challenges. Lite störande när det är det enda man har ogjort i spelet.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

är det double xp weekend ? kan ej starta skiten ens så kan ej kolla men troligt att man missar detta bara för skiten säckat ihop

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

är det double xp weekend ? kan ej starta skiten ens så kan ej kolla men troligt att man missar detta bara för skiten säckat ihop

Yep, dubbel-xp ända till tisdag den tionde. Escalation-släppet till xbox för helgen, 10 miljoner fans på facebook ledde till förlängningen till tisdag.

Inte för att man gör något med xp längre, dock skadar inte dubbla codollarz...

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

undrar om det är någon som har en bra lösning på mitt problem,

det är så att efter en ca 4-10 banor,helt random så börjar spelet tok lagga,eller det är konstant lag som att fpsen ligger på 5 hela tiden,måste starta om spelet för att få det att försvinna,har testat olika drivar,inget i datorn blir varmt,bfbc2/cod 4 funkar felfritt,

????

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

undrar om det är någon som har en bra lösning på mitt problem,

det är så att efter en ca 4-10 banor,helt random så börjar spelet tok lagga,eller det är konstant lag som att fpsen ligger på 5 hela tiden,måste starta om spelet för att få det att försvinna,har testat olika drivar,inget i datorn blir varmt,bfbc2/cod 4 funkar felfritt,

????

bumpar lite!

ingen som har en aning???

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

undrar om det är någon som har en bra lösning på mitt problem,

det är så att efter en ca 4-10 banor,helt random så börjar spelet tok lagga,eller det är konstant lag som att fpsen ligger på 5 hela tiden,måste starta om spelet för att få det att försvinna,har testat olika drivar,inget i datorn blir varmt,bfbc2/cod 4 funkar felfritt,

????

hmm ingen aning jag har inte samma problem men problemet för mig är att ja blir disconnectad var 5-10min nu i ca 1vecka.. vetefan jag har bara ett alternativ kvar det är avinstallera och gå vidare.. men lycka till

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

japp

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem

Challenges

Har en liten fråga angående vissa challenges i spelet.
Då jag alltid gillat att fylla upp så många challenges till max i många spel så verkar vissa inte registrera för mig längre i BO, som tex Guerilla Warfare i Basic Challenges har stannat vid en siffra och ökar inte mer samma med tex Master Chef, och nej jag har inte maxat ut dom än.
Medans andra funkar utan problem, har inte lyckats googla mig fram till något svar på detta så tacksam för lite hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullseye:

Har en liten fråga angående vissa challenges i spelet.
Då jag alltid gillat att fylla upp så många challenges till max i många spel så verkar vissa inte registrera för mig längre i BO, som tex Guerilla Warfare i Basic Challenges har stannat vid en siffra och ökar inte mer samma med tex Master Chef, och nej jag har inte maxat ut dom än.
Medans andra funkar utan problem, har inte lyckats googla mig fram till något svar på detta så tacksam för lite hjälp.

Har samma problem som du, och har inte heller hittat något gällande ämnet via google. Det verkar lite som att treyarch har "förlängt" vissa challenges mitt i allt, dvs skapat fler nivåer till dem. Ett flertal har låst sig för mig, allihopa på "jämna" siffror. Sedan vill jag minnas, från tidigare prestigenivåer, att bland annat "Clean House" var en av de första man klarade vid elite. Nu har den stannat (vid ungefär 30/100?) och vägrar röra på sig.

Så som sagt verkar treyarch ha förlängt vissa challenges, och om de varit completed vid "uppdateringen" har de buggat fast.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk

Skaffade Black Ops för någon dag sen och inte haft ett enda problem, nån enkel tweak i .cfg och det är stabila 125fps, inget hack eller någonting.... peppar peppar

Däremot suger jag på spelet

//Peter

Permalänk
Medlem

jag fick hem någon form av uppdatering nu då ja skulle starta black ops verkar vara mods prylen vad innebär denna egentligen är det för dom som har servrar kan ä'ndra och dona i ?

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redbullen:

Skaffade Black Ops för någon dag sen och inte haft ett enda problem, nån enkel tweak i .cfg och det är stabila 125fps, inget hack eller någonting.... peppar peppar

Däremot suger jag på spelet

//Peter

Vad ändrade du?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM