Permalänk
Medlem

När kommer ASUS E35M1-I DELUXE moderkort in? Fått några besked?

/Martin

Visa signatur

Yoshi-HTPC
ASUS Z97-AR | i7-4790K | ADATA 2x8GB CL9 1600MHz XPG | Sapphire Radeon R9 290 | NZXT H440 vitt | Samsung 850 Pro 256GB SSD | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Raptor K50 Gaming Keyboard | Steelseries Rival | Sennheiser G4ME One
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vad var det för erbjudande på 5000:e inlägget? Missade det helt.

Visa signatur

B I U

Permalänk
Skrivet av Jajd:

Vad var det för erbjudande på 5000:e inlägget? Missade det helt.

Det var inget.

Inet, ni ignorerade mitt senaste inlägg om ergonomiska stöd för handled och liknande. Vore det något att titta på att ta in eftersom att ni bara har en silikonkudde som dessutom ligger gömd på "Möss/ergonomiska"

Mvh
Fritjof

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Inet
Skrivet av barbafant:

Hej! Jag såg på er hemsida under 'montering' att ni inte monterar Noctua NH-D14. Då undrar jag om det är den enda kylaren ni inte monterar (på intel cpu's) eller om det gäller fler av de stora klumparna? Noctua NH-D14 väger 1070 g, Zalman CNPS-10X Extreme väger 920 g, be quiet! DarkRock Pro C1 väger 1550 g, Scythe Mugen 2 väger 870 g osv. Då darkrocken väger mer så antar jag att det är nåt med fästet på Noctuan som gör att ni inte vill montera den, eller?
Tacksam för svar då jag helst inte vill montera kylaren själv och det därmed påverkar vilken jag köper.

Vi kollar igenom alla byggordrar manuellt och tyvärr är det flera tyngre kylare det blir problem med i frakten. Om du vill ha hjälp med kylare är det bästa att kontakta vår kundtjänst på info@inet.se eller 031-652700.

Skrivet av Pontraz:

Skulle ni kunna ta in NZXT FN/FL-200mm fläkt möjligtvis?

Mvh

Finns uppe på hemsidan nu!

Skrivet av qhrizz:

verkar inte gå att sortera på pris under kampanjprodukter?

Knepigt, programmeraren får titta på det när tid finnes!

Skrivet av mize:

Jag undrar hur länge det skulle ta från beställning av ett Asus P8Z68-V till att ni kan skicka det,.. Har tänkt beställa en helt ny rigg från er och undrar om jag ska välja ett annat moderkort

Bästa Hälsningar

Vi väntar på datum från leverantör, uppdateras på hemsidan så fort vi vet mer!

Skrivet av Jonsson9:

När kommer ASUS E35M1-I DELUXE moderkort in? Fått några besked?

/Martin

Vi har tyvärr inte fått något bekräftat datum mer än att de ska vara på väg till Sverige.

Skrivet av Fritjof92:

Det var inget.

Inet, ni ignorerade mitt senaste inlägg om ergonomiska stöd för handled och liknande. Vore det något att titta på att ta in eftersom att ni bara har en silikonkudde som dessutom ligger gömd på "Möss/ergonomiska"

Mvh
Fritjof

Vi läser alla inlägg och tar dem till oss även om vi inte svarar. Dina synpunkter vidarebefordrades till ansvarig inköpare.

Fortsatt trevlig vecka!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att, även om man inte är i behov av att köpa något så surfar man ändå alltid in på eran hemsida och tittar runt!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Måste bara säga att, även om man inte är i behov av att köpa något så surfar man ändå alltid in på eran hemsida och tittar runt!

Då är vi två om det

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Ni har inte möjlighet att ta in Mushkin Ridgeback DDR3-minnen? Jag tänker främst på 996954 8GB-paketet.

Mvh

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Det verkar som att ni har problem med hemsidan. Skulle ni vilja kommentera och kanske ge en förklaring / tidsfrist om när det kommer fungera igen?

Mvh
Lukas

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Trodde bara det var jag som hade problem. :/
Men då är det tydligen sidan som krånglar.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk

Krånglar för mig med

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av _michelin_:

Krånglar för mig med

Funkar fint för mig...

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

Hej inet.se!
Jag har nu under den senaste månaden kollat på komponenter hos er för att bygga min nya rigg. Allt har varit frid och fröjd, men nu under de senaste två veckorna så har priserna börjat höjjas, jag pratar om allt från SB 2600k, till MSI gtx 580 lightning, till Noctua NF-P14 FLX 140mm 1200rpm(höjjts med mer än 30%), till operativsystem.

Jag gjorde ett exakt likadant paket som jag har byggt hos er, fast på den "gula butiken" och det blev 855kr billigare, men jag vill ju inte köpa det där, men det känns som att ni tvingar mig.
Jag ville bara poängtera detta och säga att jag tycker det är tråkigt.

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är helt okej om Inet är någon krona dyrare eller så. De har alltid bra priser generellt sett och gratis frakt. Plus att de verkar ha alla VM och OS medaljörer på 100m jobbandes i lagret.

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem

Hej inet.

Jag undrar om ni kommer få in den nya OCZ 60GB Agility 3 Series inom en snarare framtid, eller om jag måste söka mig till andra butiker.

Tacksam för svar.
Mvh Holm

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem

Idag krånglar hemsidan igen. Vad står på?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av drotz2000:

Idag krånglar hemsidan igen. Vad står på?

Samma här. Funkar inte.

http://www.downforeveryoneorjustme.com/inet.se

Citat:

It's not just you! http://inet.se looks down from here.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv

Det verkar vara enorma problem med hemsidan. Trodde bara det var jag som hade feber på internetuppkopplingen, men alla andra sidor verkade fungera nornalt. Jag som har ett stort projekt på gång inne på Inet.

För övrigt måste nog Daniel på Inet vara något av det trevligaste jag stött på när det gäller kundbemötande, en fröjd att tala med denna göteborgaren!

Permalänk

Hoppas att det bara är sidan och inte personalen som är utslagna, så att min order kan processas och skickas

Permalänk
Medlem

Sidan är nere, enligt vad dom sa på kundtjänst så hade en switch brunnit, borde vara uppe igen snart hoppas jag

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Funkar nu...

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem

Hallå Inet! Har ni funderat på att ta in grafikkort från ASUS? Deras DirectCU2-kort tycker jag ni borde ha i sortimentet.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Skrivet av Tobi the Dobi:

Hallå Inet! Har ni funderat på att ta in grafikkort från ASUS? Deras DirectCU2-kort tycker jag ni borde ha i sortimentet,

Jag har också tittat pe det kortet och undrar samma sak. Kommer ni ta in det?

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av TityBlazter:

Jag har också tittat pe det kortet och undrar samma sak. Kommer ni ta in det?

Instämmer, asus ligger ofta mycket bra till när det gäller pris/prestanda/kylning. Själv tycker jag att 560 ti DCII top, 580 DCII, 6950 DCII samt 6870 DCII är några av de prisvärdaste korten just nu.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Tjena inet!
Är det möjligt ni får in AX850 lite snabbare? Mitt nätagg är dött och känner starkt behov av en ny :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tobi the Dobi:

Hallå Inet! Har ni funderat på att ta in grafikkort från ASUS? Deras DirectCU2-kort tycker jag ni borde ha i sortimentet.

Jag kan inget annat än hålla med på den punkten. Asus bland alla märke borde ju vara en standard i en butik av Inet's kvalité.

Permalänk
Inet
Skrivet av Cryqer:

Måste bara säga att, även om man inte är i behov av att köpa något så surfar man ändå alltid in på eran hemsida och tittar runt!

Skrivet av Toivo83:

Då är vi två om det

Kul och höra!

Skrivet av Scab:

Hej Inet!

Ni har inte möjlighet att ta in Mushkin Ridgeback DDR3-minnen? Jag tänker främst på 996954 8GB-paketet.

Mvh

Mushkin är tyvärr inget vi har möjlighet att ta in. Ta gärna en titt på Corsair, G.Skill eller A-data som vi har i sortimentet!

Skrivet av TityBlazter:

Hej inet.se!
Jag har nu under den senaste månaden kollat på komponenter hos er för att bygga min nya rigg. Allt har varit frid och fröjd, men nu under de senaste två veckorna så har priserna börjat höjjas, jag pratar om allt från SB 2600k, till MSI gtx 580 lightning, till Noctua NF-P14 FLX 140mm 1200rpm(höjjts med mer än 30%), till operativsystem.

Jag gjorde ett exakt likadant paket som jag har byggt hos er, fast på den "gula butiken" och det blev 855kr billigare, men jag vill ju inte köpa det där, men det känns som att ni tvingar mig.
Jag ville bara poängtera detta och säga att jag tycker det är tråkigt.

Dollarn har stigit en hel del senaste tiden vilket gjort att våra inköpspriser har gått upp. Dock har den inte stigit i de nivåer som du beskriver ovan. Det vore toppen om du kan dra iväg ett mail med en länk till din kundvagn innehållandes sakerna du anser att vi ligger för dyrt på så kollar vi upp om det går att justera nedåt!

Skrivet av meb79:

Jag tycker det är helt okej om Inet är någon krona dyrare eller så. De har alltid bra priser generellt sett och gratis frakt. Plus att de verkar ha alla VM och OS medaljörer på 100m jobbandes i lagret.

Tack för det positiva omdömet!

Skrivet av Holm01:

Hej inet.

Jag undrar om ni kommer få in den nya OCZ 60GB Agility 3 Series inom en snarare framtid, eller om jag måste söka mig till andra butiker.

Tacksam för svar.
Mvh Holm

Vi har på väg in och kommer vara en av de första i Sverige med diskar på lager, så svaret är ja.

Skrivet av Segas:

Det verkar vara enorma problem med hemsidan. Trodde bara det var jag som hade feber på internetuppkopplingen, men alla andra sidor verkade fungera nornalt. Jag som har ett stort projekt på gång inne på Inet.

För övrigt måste nog Daniel på Inet vara något av det trevligaste jag stött på när det gäller kundbemötande, en fröjd att tala med denna göteborgaren!

Hemsidan uppe nu! Daniel tackar och hälsar tillbaka!

Skrivet av Tobi the Dobi:

Hallå Inet! Har ni funderat på att ta in grafikkort från ASUS? Deras DirectCU2-kort tycker jag ni borde ha i sortimentet.

Skrivet av TityBlazter:

Jag har också tittat pe det kortet och undrar samma sak. Kommer ni ta in det?

Skrivet av Pollux89:

Instämmer, asus ligger ofta mycket bra till när det gäller pris/prestanda/kylning. Själv tycker jag att 560 ti DCII top, 580 DCII, 6950 DCII samt 6870 DCII är några av de prisvärdaste korten just nu.

I dagsläget är grafikkort från Asus tyvärr inget vi har möjlighet att plocka in i sortimentet.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

I dagsläget är grafikkort från Asus tyvärr inget vi har möjlighet att plocka in i sortimentet.

Mvh / Inet

Tråkigt. Gissar att det har med era leverantörer att göra så ta o ge dem en rejäl spark i bakdelen så de fixar det

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Förresten! Varför fick inte jag någon pingvinstång när jag fick min dator?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk

Finns det någon chans att ni får in Silverstone AirPenetrator 120mm till butiken i Stockholm innan Onsdag nästa vecka? Ska nämligen till Stockholm då och tänkte att köpa hem en. (Och samtidigt se eran nya fina butik )

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem

Har en fråga har en beställning på Corsair Force 3 120GB SSD. Står 1:a Juni just nu, kan det bli tidigare eller är det tidigaste som står där? Undrar för att hos komplett står det 27:e just nu.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE