Asus Eee Pad Transformer med tangentbordsdocka

Permalänk
Melding Plague

Asus Eee Pad Transformer med tangentbordsdocka

Surfplattan Asus Eee Pad Transformer gör återbesök i SweClockers testlabb, den här gången för en snabbtitt tillsammans med tillhörande tangentbordsdocka.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snygga färger!

Permalänk
Medlem

Vill ha :<

Permalänk

Skulle inte Transformer komma i en variant med Windows 7?

Permalänk
Medlem

Ehm. Lite som detta kanske? Dessutom får man ju här istället ett bluethooth tangentbord som funkar till alla datorer, inte bara till ipad.
http://store.apple.com/se/product/H4760ZM/A?fnode=MTc0MjU4OTY...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte kollat hela videon så jag kanske har missat det men jag undrar var de har gjort av de svenska bokstävera Å, Ä och Ö på detta tangentbord?

Permalänk
Medlem

Absolut!

DOCK! Så laddar inte det där tangentbordet plattan + man får inget kompakt system (När tangetbord + platta är hopfällda)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ehm. Lite som detta kanske? Dessutom får man ju här istället ett bluethooth tangentbord som funkar till alla datorer, inte bara till ipad.
http://store.apple.com/se/product/H4760ZM/A?fnode=MTc0MjU4OTY...

Den har inget inbyggt batteri? USB-portar? SD-kortsläsare (tar inte transformern MS också?)?

Edit: Säker på att den du länkade funkar med vilken dator som helst?

Skrivet av ronnylov:

Nu har jag inte kollat hela videon så jag kanske har missat det men jag undrar var de har gjort av de svenska bokstävera Å, Ä och Ö på detta tangentbord?

SweC har fått ett brittiskt t-bord.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Hedersmedlem

Så jäkla läckert! Ska helt klart försöka övertyga farsan att köpa hem en sånhär när de börjar finnas i lager!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Går det koppla in en mus och använda med Transformer?

Permalänk

Dockan/tangentbordet fungerar ju även som skärm skydd vilket ju är trevligt, tror ingen gillar en repig skärm.

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Medlem

Tror detta är framtiden Den är ju klart intressant, men lite mer prestanda vill jag se innan jag funderar på att köpa en sån

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ehm. Lite som detta kanske? Dessutom får man ju här istället ett bluethooth tangentbord som funkar till alla datorer, inte bara till ipad.
http://store.apple.com/se/product/H4760ZM/A?fnode=MTc0MjU4OTY...

Det står ju att det bara är kompatibelt med Apple Ipad..
Och i sånna fall kan man ju köra på vilket usb eller wireless tangentbord som helst.

Gillar helt klart Asus netbook/touchpad idé!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Boxarez:

Går det koppla in en mus och använda med Transformer?

Det fungerar alldeles utmärkt!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Är inne på en 16GB med tangentbord. Måste ju ha en surfplatta i företaget för gränssnittstester...

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Det står ju att det bara är kompatibelt med Apple Ipad..
Och i sånna fall kan man ju köra på vilket usb eller wireless tangentbord som helst.

Gillar helt klart Asus netbook/touchpad idé!

Tangentbordet är definitivt inte bara för iPad, det är fodralet.

Permalänk
Medlem

Riktigt sexig produkt, det här gör ju att en tablet faktiskt skulle fungera som laptop-ersättare. Duktigt mycket bättre batteritid än en vanlig laptop också.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Är det något jag saknar med min iPad 2 är det just att kunna använda USB-minnen och SD-kort utan adaptrar och elände. Hoppas det blir en standard i kommande tablets så man kan använda dem lite mer smidigt. 16GB räcker verkligen inte till någonting nu när apparna börjar bli så hemskt stora.

Permalänk
Medlem

Har varit på jakt efter en liten laptop, men skulle nog kunna tänka mig en eee transformer istället. Men hur ser det ut med filmstödet, går de bra att kasta in ett par filmer ett sd-kort och spela upp dem rakt upp och ner utan att behöva konvertera i förväg etc. Det är främst mkv-filer jag är orolig för.

Skulle även vara schysst om man kan spela filmerna direkt från en delad mapp på nätverket, funkar det?

Permalänk
Medlem

Givet köp, har länge suktat efter en surfplatta, och netbooken börjar bli slö så, självklart imo!

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Skulle inte Transformer komma i en variant med Windows 7?

Jo det skulle komma en variant med w7. Här är nyheten
http://www.sweclockers.com/nyhet/13282-asus-visar-fyra-nya-su...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jo det skulle komma en variant med w7. Här är nyheten
http://www.sweclockers.com/nyhet/13282-asus-visar-fyra-nya-su...

Står inget om Transformer med W7, bara om Slate, och den är redan släppt.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Kul att ni fick upp en recension så fort!

Det har släppts en uppdatering (8.2.3.13) daterad 11:e Maj till den plattan ni har - en firmwareuppdatering till dockan följer också med.

Vi är lite osäkra ifall vi hann få in den senaste versionen innan testexemplaret lämnade kontoret!

Inga stora ändringar, lite fixar osv.

FOTA med Android 3.1 kommer till Eee Pad i Juni med bl.a. förbättrad USB-host (stöd för fler enheter), videouppspelning, och generella uppdateringar till Android.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Keeper of Traditions

Hade varit en perfekt skoldator, men den känns lite för dyr för det (relativt) lilla man får...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Synd och fattigt att den har hälften så mycket lagringsutrymme som en usb-sticka för 300spänn...

Jag skulle lätt ge 1000kr extra för en SSD på 60GB eller vanlig 300-500GB laptop disk inbyggt i tangentbordet.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av ASUS.Sverige:

Kul att ni fick upp en recension så fort!

Det har släppts en uppdatering (8.2.3.13) daterad 11:e Maj till den plattan ni har - en firmwareuppdatering till dockan följer också med.

Vi är lite osäkra ifall vi hann få in den senaste versionen innan testexemplaret lämnade kontoret!

Inga stora ändringar, lite fixar osv.

FOTA med Android 3.1 kommer till Eee Pad i Juni med bl.a. förbättrad USB-host (stöd för fler enheter), videouppspelning, och generella uppdateringar till Android.

Mvh
Asus Sverige

Vi fick notifiering om uppdatering som kördes in idag på förmiddagen, så det är senaste.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

En lösning om man ska skriva lite längre är ju att koppla in ett tangentbord. Om det nu går?

Visa signatur

- Köp bitcoins ⓑⓑⓑ

Permalänk
Medlem

Du behöver stryka skjortan lite

Annars var det en väldigt bra infovideo. Informativ Klart intressant produkt.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Synd och fattigt att den har hälften så mycket lagringsutrymme som en usb-sticka för 300spänn...

Jag skulle lätt ge 1000kr extra för en SSD på 60GB eller vanlig 300-500GB laptop disk inbyggt i tangentbordet.

tryck in ett micro-SD och ett SD-kort så har du 64gb till att använda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ehm. Lite som detta kanske? Dessutom får man ju här istället ett bluethooth tangentbord som funkar till alla datorer, inte bara till ipad.
http://store.apple.com/se/product/H4760ZM/A?fnode=MTc0MjU4OTY...

Hur kan du jämföra ett stycke hårdplast som kan vikas upp till ett ipad-stöd med Asus tangentbordsdocka som är kombinerat tangentbord, pekplatta, minneskortläsare, extra batteri mm?
Kanske var det denna du syftade på http://store.apple.com/se/product/MC533S/A?fnode=MTc0MjU4OTY&...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara