Säljråd - Vad kan jag få för min gamla rigg?

Permalänk

Säljråd - Vad kan jag få för min gamla rigg?

Tjenare Sweclockare!

Jag hade tänkte att införskaffa en helt ny rigg nu när det är dags att få tillbaks på skatten, det innebär att jag inte har någon användning / utrymme för mig gamla rigg. Så jag tänkte försöka sälja den, men det är så sjukt svårt o veta vad man kan få för sina gamla grejjer. Så tänkte bara höra vad ni tror att jag kan få för den, detta är vad som sitter i den:

ASUS P5Q DELUXE P45 775 ATX
CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 DOMINATOR PC8500 1066MHZ (2X2GB)
INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.83GHZ 12MB 1333MHZ S-775
PLEXTOR DVD±R/RW DL 18X PX-800A IDE SVART BULK
CORSAIR TX 750W NÄTDEL ATX12V 2.2 / EPS12V
ASUS XONAR DX 7.1 CHANNEL AUDIO CARD PCI-E
ASUS RADEON HD4870X2 2GB GDDR5 PCI-E DVI
ANTEC FULLTOWER TWELVE HUNDRED ATX BLACK
WESTERN DIGITAL VELOCIRAPTOR 150GB 3.5" 10K RPM SATA/300 16MB

Den är 2.5 år gammal, funkar felfritt etc och har aldrig krånglat

Tacksam för alla gissningar!

Permalänk
Skrivet av DBHErazor:

Tjenare Sweclockare!

Jag hade tänkte att införskaffa en helt ny rigg nu när det är dags att få tillbaks på skatten, det innebär att jag inte har någon användning / utrymme för mig gamla rigg. Så jag tänkte försöka sälja den, men det är så sjukt svårt o veta vad man kan få för sina gamla grejjer. Så tänkte bara höra vad ni tror att jag kan få för den, detta är vad som sitter i den:

ASUS P5Q DELUXE P45 775 ATX
CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 DOMINATOR PC8500 1066MHZ (2X2GB)
INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.83GHZ 12MB 1333MHZ S-775
PLEXTOR DVD±R/RW DL 18X PX-800A IDE SVART BULK
CORSAIR TX 750W NÄTDEL ATX12V 2.2 / EPS12V
ASUS XONAR DX 7.1 CHANNEL AUDIO CARD PCI-E
ASUS RADEON HD4870X2 2GB GDDR5 PCI-E DVI
ANTEC FULLTOWER TWELVE HUNDRED ATX BLACK
WESTERN DIGITAL VELOCIRAPTOR 150GB 3.5" 10K RPM SATA/300 16MB

Den är 2.5 år gammal, funkar felfritt etc och har aldrig krånglat

Tacksam för alla gissningar!

500? 700? kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dougielol:

500? 700? kanske.

Varför i helvete göra citat på #0 när du är första som kommenterar?

TS, lägg up den på blocket och kolla, finns alltid några nötter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dougielol:

500? 700? kanske.

med tanke på att det är rätt hyfsade delar så nog borde han kunna får mer en det du skrev.... 2000-3500:- till och med kanske 4000:- om han har tur dock anser jag följande att nätagget tycker jag trådskaparen skall behålla om han planerar att bygga nytt den står sig länge

Permalänk
Skrivet av abeeerg:

Varför i helvete göra citat på #0 när du är första som kommenterar?

TS, lägg up den på blocket och kolla, finns alltid några nötter.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt MR Abeerg.

Permalänk
Medlem

Det är en relativt snabb pc, all hårdvara är bra och presterar runt en i5 750 / Radeon 6870 Pc.
4000-4500:- däromkring..

Jag tror du får in mer om du säljer delarna styckvis. då många vill ha för förra generationens highend delar..
samt så kan dom jämföra med färdiga pc från tex inet..
jag sålde en liknade pc styckvis för 6månader sedan och fick in runt 7300:-

tex:
Moderkort 700:-
Minnet 300:-
Cpu 1200:-
DVD 100:-
Nätagg 500:-
Ljudkort 600:-
Gpu 1800:-
Chassi 700:-
HDD 600:-
Summa 6500:- och så får man räkna med prut, så kanske 6000:- däromkring

Skrivet av Dougielol:

500? 700? kanske.

Va? han får dom pengarna för enbart hårddisken i sig

Skrivet av TmN:

om han har tur dock anser jag följande att nätagget tycker jag trådskaparen skall behålla om han planerar att bygga nytt den står sig länge

Det är svårare o sälja en pc som inte är komplett,om man då inte säljer delarna styckvis. + så är den 2.5 år gamal, nog bättre o satsa på nya delar helt o hållet..

Permalänk
Avstängd

6000kr är den värd Men det skulle löna sig att försöka få sålt HD 4870x2 då det inte är liksom så stabilt...(Drivrutiner,microstuttering etc) och sen köpa ett GTX 560TI som är mycket mer lockande att köpa

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Esseboy:

6000kr är den värd Men det skulle löna sig att försöka få sålt HD 4870x2 då det inte är liksom så stabilt...(Drivrutiner,microstuttering etc) och sen köpa ett GTX 560TI som är mycket mer lockande att köpa

Nja, 6000kr är den inte värd.
Jag hade sålt delarna separat i detta fallet, du får inte rättvisa pengar för datorn hel imho.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

jag hade gett 3000-3500 och såfall vatt nöjd med dealen. På blocket kan du säkert få 5000:-, men samtidigt är de flesta där ganska okunniga och kommer inte förstå vad det är du säljer.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Tack för alla tips!

Min förra burk sålde jag delarna separat, minns inte hur mkt pengar jag drog in men det var en hel del. Dock så hade jag kvar de flesta av mina orginal kartonger etc till den så det var like enklare att sälja dem så.

Jag tänkte nästan att man skulle få mer pengar om man sålde hela datorn komplett med moderkort, psu etc som ett paket. Men om ni tror att jag kan få mer för delarna enskilt så kanske det är värt att kolla på o sälja dom så.

jag skall oavsett köpa allt nytt så det är inget jag behöver tänka på.

Får väl försöka sno lite lådor och ESD påsar på jobbet ifall jag skall sälja delarna separat. Om man skall sälja processorn dock så hade det ju vart smidigt o ha något o förpacka den i.

Ingen som vet om man kan köpa ESD påsar / lådor etc på nätet någonstans om man skall skicka delarna?

// Erazor

Permalänk

Såg någon som fick 980kr för en likadan processor häromdagen på Tradera...Q9550 är populära;)....fortfarande...4870x2 ligger det ett ute nu...är uppe i 900kr...så säljer du dem separat så är du redan uppe i 2 loppor:)

http://www.tradera.com/PowerColor-Radeon-HD-4870X2-2GB-GDDR5-...

Lådan och agget kan du ha till ett nytt bygge om du inte känner att du vill byta kylskåpet mot något lite lättare och smidigare...bättre kylning får du inte iaf;) De är också lite mer svårsålda då de ...speciellt Antec 1200 är lite kostsammare att skicka med posten.

Såg härom dagen någon som letade efter ett sådant moderkort här på swec...i marknaden.
Edit...sorry annonsen borta.

Förresten varför skall du byta rigg? Jag tänkte byta när SB kom...så stoppades moderkortsförsäljningen.
Nä...tänkte jag väntar på Bulldozer först och jämför...verkar inte vara mkt bättre än SB ej heller billigare...så nu när jag satte i GTX 480 SOC så bestämde jag mig för att leva med denna rigg till 1366 ersättare kommer. Spelar bara Black Ops, ibland Cod4, Cod5 och Mw2...har inget problem att köra det på högsta med min rigg:) Ibland blir man teknikkåt och vill bara uppgradera för uppgraderandets skull.

En kompis köpte ny speldator till sin grabb härom veckan...på stormarknad... min 2,5 år gamla rigg är ljusår bättre än den riggen trots sin ålder.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Såg någon som fick 980kr för en likadan processor häromdagen på Tradera...Q9550 är populära;)....fortfarande...4870x2 ligger det ett ute nu...är uppe i 900kr...så säljer du dem separat så är du redan uppe i 2 loppor:)

http://www.tradera.com/PowerColor-Radeon-HD-4870X2-2GB-GDDR5-...

Lådan och agget kan du ha till ett nytt bygge om du inte känner att du vill byta kylskåpet mot något lite lättare och smidigare...bättre kylning får du inte iaf;) De är också lite mer svårsålda då de ...speciellt Antec 1200 är lite kostsammare att skicka med posten.

Såg härom dagen någon som letade efter ett sådant moderkort här på swec...i marknaden.
Edit...sorry annonsen borta.

Förresten varför skall du byta rigg? Jag tänkte byta när SB kom...så stoppades moderkortsförsäljningen.
Nä...tänkte jag väntar på Bulldozer först och jämför...verkar inte vara mkt bättre än SB ej heller billigare...så nu när jag satte i GTX 480 SOC så bestämde jag mig för att lvea med denna rigg till 1366 ersättare kommer. Spelar bara Black Ops, ibland Cod4, Cod5 och Mw2...har inget problem att köra det på högsta med min rigg:)

Well det känns bara som att det är dags o byta rigg, har haft denna nu i 2.5 år och det är alltid kul med nya prylar

Hade tänkte mig något i stil med:

i7 2600k
Maximus IV Extreme
2x 6970 CF
Corsair Obsidian 800D
1000W PSU
8GB Corsair Dominator DDR3

något i den stilen, har inte bestämt mig riktigt än, får tillbaks på skatten så hade tänkte unna mig en ny dator

Hmm verkar kunna bli rätt lönsamt o sälja delarna separat.... får kika på det helt klart. Mjo kan tänka mig att lådan kan bli lite svårsåld, den är ett riktigt as och det kan bli bökigt o skicka den, skulle isf vara om någon som ville ha den kunde komma o hämta den. Vill helst bli av med den, lite trött på den och känns lite b med alla blåa lysdioder

Permalänk
Skrivet av DBHErazor:

Well det känns bara som att det är dags o byta rigg, har haft denna nu i 2.5 år och det är alltid kul med nya prylar

Hade tänkte mig något i stil med:

i7 2600k
Maximus IV Extreme
2x 6970 CF
Corsair Obsidian 800D
1000W PSU
8GB Corsair Dominator DDR3

något i den stilen, har inte bestämt mig riktigt än, får tillbaks på skatten så hade tänkte unna mig en ny dator

Hmm verkar kunna bli rätt lönsamt o sälja delarna separat.... får kika på det helt klart. Mjo kan tänka mig att lådan kan bli lite svårsåld, den är ett riktigt as och det kan bli bökigt o skicka den, skulle isf vara om någon som ville ha den kunde komma o hämta den. Vill helst bli av med den, lite trött på den och känns lite b med alla blåa lysdioder

Yep är lite red light distrikt över de blå ledsen...men jävlar vad den kyler bra!
Men är det inte lite så...man byter för att man tröttnat på grejorna...inte för att de inte räcker till.

Sen tycker jag du skall köra på ett starkt singel kort från början...inte CF...kör GTX580...jag bytte från först 4870x2 Powercolor (mycket strul med det kortet...dog)...fick ett nytt av Inet 5870....sålde det köpte ett GTX480 SOC...jäkligt nöjd med byttet...är alltid 1:a i laget när jag spelar Black Ops...feelingen har blivit bättre med Nvidia helt klart

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Yep är lite red light distrikt över de blå ledsen...men jävlar vad den kyler bra!

Joo kylningen är verkligen inget fel på! Kanon chassi överlag, men jag tänkte att om jag ändå skall köpa nya delar så kunde det ju vara kul med en ny låda också!

Permalänk
Skrivet av DBHErazor:

Joo kylningen är verkligen inget fel på! Kanon chassi överlag, men jag tänkte att om jag ändå skall köpa nya delar så kunde det ju vara kul med en ny låda också!

Enda jag hatar är att det är så bökigt att rengöra frontfilterna...måste ta bort båda sidorna och alla jävla skruvar....stön:(

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Enda jag hatar är att det är så bökigt att rengöra frontfilterna...måste ta bort båda sidorna och alla jävla skruvar....stön:(

haha tell me about it, så förbannat korkat Hur tänkte dom där? Ibland funkar det o sätta dammsugar munstycket mot fronten o suga som fan, men är det för mkt damm så måste man skruva loss hela skiten, fruktansvärt störande, chassit är så smart i övrigt o så har dom gjort en så grov miss