Tips på Xbox 360-spel för max 2-250kr!

Permalänk

Tips på Xbox 360-spel för max 2-250kr!

Godkväll!

Imorgon fyller en god vän år och jag hade tänkt att köpa ett spel åt honom. Han spelar mestadels PC-spel som rollspel som WoW, FPS som Crysis 2 och BF:BC2, RTS som Starcraft 2 och även "Dota-spel" som LoL och HoN. Till sin 360 har han dock helt andra typer av spel, och han är inte intresserad av FPS eller RTS (då ska man ha mus). Han har t ex flera guitar hero-spel, tekken, nåt bilspel och typ NHL 07. Nu vill jag ge honom nåt riktigt bra spel som man kan sätta sig och spela lite då och då och det får gärna vara socialt så att flera kan spela/titta på.

Jag har tänkt mig:
GTA IV (bara multiplayer online) men kan faktiskt vara kul att titta på när någon spelar
Street Fighter IV (Men har redan tekken)
Red Dead Redemption
Batman: Arkham Asylum
FIFA/NHL

Men kanske Gears of War 2 skulle funka t.o.m? Tror han skulle gilla nåt schysst coop-spel. Finns det nåt coop som inte är FPS?

Tack
/Philip

Permalänk
Keeper of the Bamse

SF4 är så sjukt bra, kan tipsa.

Annars MW-spelen?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Gillar han rollspel? då passar ju sig mass effect, fable 2 och dragon age:) blue dragon är oxå ganska underskattat och du kan få både det och mass effect för 198 kr på webhallen.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

@Printscreen
MW-spelen är inte aktuella, ts skrev att personen inte vill spela shooters på konsol.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av hersses:

@Printscreen
MW-spelen är inte aktuella, ts skrev att personen inte vill spela shooters på konsol.

Folk som säger att man inte kan spela fps på konsol har inte provat

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Folk som säger att man inte kan spela fps på konsol har inte provat

Eller kanske har provat men inte lyckats anpassa sig till kontrollen.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om han gillar sportspel så kan jag rekomendera NBA 2k11
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=642865

Sjukt kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Folk som säger att man inte kan spela fps på konsol har inte provat

jag kan inte spela fps spel på konsol. jag har provat körde på det förut men när jag gick till pc så var jag fast;) nu kan jag knappt sikta på konsol. men om man vänjer sig är det inte så svårt:) tar väl max 1vecka att vänja sig vid konsol:p

http://cdon.se/spel/skate_3-8375268
http://cdon.se/spel/guitar_hero_metallica_(standalone_game)-4...
http://cdon.se/spel/halo_reach-6970193

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

SF4 är så sjukt bra, kan tipsa.

Annars MW-spelen?

Han är lite anti CoD, och framförallt vill han inte spela det på konsoll. Däremot kan det hända att 360-exklusiva fps som gears och Halo kan vara ett alternativ, dom är ju lite annorlunda.

Nu ska det här inte bli till en handkontroll vs mus-diskussion. Men han är rätt så old school när det kommer till FPS gaming så handkontroller går bort.

Skrivet av hersses:

Gillar han rollspel? då passar ju sig mass effect, fable 2 och dragon age:) blue dragon är oxå ganska underskattat och du kan få både det och mass effect för 198 kr på webhallen.

problemet är väl att han redan spelat dom på PC, och har inte gjort kommer han hellre vilja spela spelet just på PC än på 360. Det är därför det gärna ska vara spel med social intriktning.

Skrivet av MakubeX:

Om han gillar sportspel så kan jag rekomendera NBA 2k11
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=642865

Sjukt kul.

Bra idé! Ska överväga den.

Tack alla andra för tipsen också, kom gärna med fler!

Permalänk

Om någon legat sömlös hela nätterna så kan jag säga att jag köpte GTAIV till slut, det var ett lyckt val

Permalänk

Spana in zavvi.com för billiga spel

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar