Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ragnwald
Om nån snor datorn kommer de ju dra ur powersladden..då dör ju larmet... om du inte har batteri i lådan, vilket ju blir lite småjobbigt då dessa väger en del

man parallelkopplar med en nätadapter så behövs inte ett så jätte kraftigt batteri och då får man ner tyngden....batteri är ett måste

Permalänk
Gäst

man kopplar ett batteri parallelt med en nätadapter så går larmet endast på batteriet när sladden är urdragen.... då behövs ju inte det krafftigaste batteriet.... finns ju sådana som skall vara till RC bilar tror jag som är 12V.

Permalänk
Medlem

Har suttit och ritat och tänkt lite på hur jag ska kunna göra något liknande, men jag tänkte göra så att den larmar när nån drar ut något ur datorn tex musen. Sen tänkte jag göra så att man drar en liten kabel till musmattan så om nån lyfter den så larmar den oxå.. Sen en siren på 180db är vell inte fel

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Gäst

180dB?????
ett concorde flygplan låter 135dB när det startar....
så 180dB direkt tinitus kan jag tänka mig för det är ju inga mörka toner på en siren heller........

Permalänk
Gäst

jag vet att jag skrev det själv först men jag tänkte fel....

Permalänk
Hedersmedlem

Fan så coolt att starta med KOD!
Blir att kolla på en sån...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

har en 386'a med inbyggt kodlås, man måste med andra ord slå in en kod på panelen som sitter på chassit innan man kan starta upp ordentligt

lägger upp bilder på hemsidan vid tilfälle, då datorn står hos min far 14 mil härifrån :\

Visa signatur

i5 3570k _ 16GB _ Fractal Design Define R4 _ GTX 680 och två skärmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robber
180dB?????
ett concorde flygplan låter 135dB när det startar....
så 180dB direkt tinitus kan jag tänka mig för det är ju inga mörka toner på en siren heller........

tinitus.. ???? man blir nog döv på ett kick... om nån drar igång en sådan siren..

Permalänk
Gäst

Ursäkta... jag är inte expert i alla ämnen... inte något kanske....
enda prov jag har haft alla poäng i är.... sexualkunskap....
kanske ska satsa på gynekelog... går el nu..

Permalänk
Medlem

en satans massa hörsen skador skulle man få allafall...

Visa signatur

Slipknot!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiROi

tinitus.. ???? man blir nog döv på ett kick... om nån drar igång en sådan siren..

Kom bara att tänka på att blåvalar har ett läte som kommer upp i 190dB.

(Under rubriken onödigt vetande)