Permalänk

Problem med ny P4 2.4 Ghz

Jag fick precis hem min nya processor: P4 2,4 Ghz och moderkort: Abit SR7-8X.

Nu har jag satt ihop allt och när jag startar den så kollade jag först i BIOS och allt såg bra ut men sen så när jag gick vidare så fick jag upp en jävla Bluescreen som säger ungefär:
Ett fel har uppstått och Windows har stängts för att förhindra problem med din dator.............
Sen står det oxå: Kolla din dator för virus, men det vet jag att jag inte har, sen står det oxå att man ska kolla nyinsatta hårddiskar och hårddiskstyrenheter och så vidare, men när jag använde datorn förut idag med min AMD Tbird 1,4 Ghz så funkade hårddiskarna fint så nu fattar jag inte alls vad jag ska göra...

Om det är nån som vet hur jag ska bli av med bluescreenen och fixa det så är jag tacksam!

Visa signatur

Asumptions is the mother of all fuck ups...

Permalänk
Medlem

låter som om du har fel chipset drivrutiner inne.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk

?

dum fråga som kanske kan kännas självklar för dig - men har du installerat om windows efter systemupdateringen?

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk

ska installera om nu...bara fixa lite

Visa signatur

Asumptions is the mother of all fuck ups...

Permalänk

man får ofta installera om OS:et efter ett moderkortsbyte.

Visa signatur

"Så din säd på morgonen, men låt inte armen vila på kvällen" (citat från bibeln)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rektorn
man får ofta installera om OS:et efter ett moderkortsbyte.

räcker oftast inte ens d... man får formatera partitionen där man har OS:et... fick iaf jag göra... om d inte va d du menade med att ominstallera

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe,
jag har inte installerat om nått,
hade en duron innan, bytte till P4 , behövde inte installera om nått, funkar bra nu tycker ja.

Visa signatur

hehu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hest
Hehe,
jag har inte installerat om nått,
hade en duron innan, bytte till P4 , behövde inte installera om nått, funkar bra nu tycker ja.

Du vet att speciella DX-funktioner och sånt inte fungerar om du inte gör en ren ominstallation mellan processorbyte?