Skyrim utvecklas för konsoler – portas till PC

Permalänk
Medlem

Blir att porta spelet för mig del:(

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Är inte förvånad..

Såg ju precis ut som vilken Dx9 skit som helst
Och så självklart ska dom ju dumma ner skiten genom att ta bort lite skills också.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Intel i5 9770K | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | Corsair RM 850 80+ | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Oblivion var helt magiskt, och folk skriker bojkott över vadå, att utvecklaren sa något som egentligen är helt självklart? För mig kan de gärna porta det från en Texas Instruments, det enda jag bryr mig om är om det är ett bra spel eller inte.

Exakt vad hade (no)Oblivion som var magiskt? (Förutom Shivering Isles)
Oblivion i sig var ett stort slag i ansiktet för oss som har spelat serien och älskar dess originalitet och story.
Oblivion var ett stereotypiskt landskap med "vanliga" fiender, helt förstört leveling system och loot system, storyn var extremt kort och tråkig för att inte prata om att spelet var extremt lätt även på svårast möjliga.

Loren var våldtagen så det skrek om det.
Men jag antar att inte många här visste att Cyrodiil ska vara ett exotiskt landskap med stora djungel-landskap.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Snarare tvärtom, ofta är konsollportningar så dåligt optimerade att en vanlig dator knappt kan driva dem. Kolla bara på Lost Planet 2 eller Black Ops.

Ja det är ju dåliga konsolportar de kan ju lyckas bra med det också.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Happ...
Är det kanske dags att sälja datorn och skaffa laptop?
Finns ju ingen anledning till att ha en stor dator när anledningen till att man skaffat datorn, helt enkelt bara försvinner.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Tack för att du letar upp de fakta som kunda skapa hål i mina argument själv!

Har du överhuvud någon aning om vad DX11 innebär, förutom att det är ett högre nummer? För utvecklaren så handlar det om minimalt arbete att göra ett DX11 spel istället för DX9, förmodligen ännu mindre än att "porta" ett spel från 360 till PS3. DX11 innebär bara att man kan använda de nyare funktionerna (som tesselering) för att få ett snyggare spel, men på alla screenshots som jag har sett så ser det skitfult ut ändå -.-

Nja dx gör rätt stor skillnad ju, du vet väll att om man hade DX10 på ´crysis fick man dra upp upplösningen lite extra (ironi om du nu inte förstod det)

och ja tesselering är väl det ända stora me dx 11

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Jo men det kommer man få betala för snart med (Privatkopiering

Du betalar redan för det. Bara inte på hårddiskar riktigt än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Vad skönt, då kanske det går att spela på en dator som inte har den absolut senaste och fetaste hårdvaran också. Goda nyheter!

Tyvärr brukar det ju bli tvärt om. Att det är så dåligt optimerat så det inte flyter på nån dator alls.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Huua, inte undra på att utvecklare hellre portar från konsoll än att göra rena PC spel.
PC-spelare är ena riktiga whiners,

Företagen - "Här får ni ett spel - DX11, mäktiga explosioner! granater helikoptrar allt vad ni vill ha!!!"
Ni - "DEDIKERADE SERVRAR?!?!! VARFÖR KAN VI INTE MODDA?!?!!? osv."

Företagen - "Konsollportning.. så vi kör med DX9, så kanske ni får en patch senare"
Ni - "FOKK NO JAG TÄNKER INTE KÖPA"

Dessutom är jag ganska säker på att de skulle förlora rätt mycket på att släppa det endast till PC, pirates much? Det var ju någon utvecklare som gick ut med det för några år sen att de helst endast ville göra spel till konsoll för att minska piratkopieringen av deras spel.

Permalänk
Medlem

Portning från konsoll innebär mycket begränsade grafikmöjligheter och rejält nerdummad spelmekanik, vilket gör att jag inte kommer lägga ett rött öre på detta alster.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Känns som att det inte viktigt att spelet är bra eller roligt längre. Så länge det inte är gjort på pc först så suger det enligt många.

Ungefär min poäng.

Skrivet av Sir. Haxalot:

Tack för att du letar upp de fakta som kunda skapa hål i mina argument själv!

Har du överhuvud någon aning om vad DX11 innebär, förutom att det är ett högre nummer? För utvecklaren så handlar det om minimalt arbete att göra ett DX11 spel istället för DX9, förmodligen ännu mindre än att "porta" ett spel från 360 till PS3. DX11 innebär bara att man kan använda de nyare funktionerna (som tesselering) för att få ett snyggare spel, men på alla screenshots som jag har sett så ser det skitfult ut ändå -.-

Jag vet ungefärligt vad DX11 innebär. Jag är ingen grafikprogrammerare så jag kan inte alla detaljer, men att bara lägga till renderaren gör vissa operationer snabbare. Att det går snabbt vet jag, DICE sa själva att det tog ung. 3h att lägga till DX11 i BC2. Poängen var att det var något ytterligare som de gjorde för PC-spelarna. Hur enkelt det än är så skiter den överväldigande majoriteten att göra det.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut men man kan ju inte låta bli att undra hur det sett ut om de fläskat på med dx11. Jag kommer då spela det hur det än blir.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Huua, inte undra på att utvecklare hellre portar från konsoll än att göra rena PC spel.
PC-spelare är ena riktiga whiners,

Företagen - "Här får ni ett spel - DX11, mäktiga explosioner! granater helikoptrar allt vad ni vill ha!!!"
Ni - "DEDIKERADE SERVRAR?!?!! VARFÖR KAN VI INTE MODDA?!?!!? osv."

Företagen - "Konsollportning.. så vi kör med DX9, så kanske ni får en patch senare"
Ni - "FOKK NO JAG TÄNKER INTE KÖPA"

Dessutom är jag ganska säker på att de skulle förlora rätt mycket på att släppa det endast till PC, pirates much? Det var ju någon utvecklare som gick ut med det för några år sen att de helst endast ville göra spel till konsoll för att minska piratkopieringen av deras spel.

whiners? Jag hoppas du skämtar. Det med att modda, kanske är någon enstaka som klagar på, Dedikerade servrar ska vara en självklarhet. Och det handlar inte om DX9 när det gäller köpande av konsolportar, jag spelar cs 1.6 = DX8 / 9. Det handlar om hur det spelas. Men tack var portar ifrån konsol har utvecklingen inom spel stannat.. Om man bortser ifrån kinect till xbox som börjar slå igenom i spel nu.

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Avstängd

Så bra, då vet man att man inte ska köpa detta.

"Dessutom är jag ganska säker på att de skulle förlora rätt mycket på att släppa det endast till PC, pirates much? "
Det stämmer iaf verkligen inte för valve och blizzard
Sen finns det ju andra spel som är löjligt välsålda ex The Sims.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

whiners? Jag hoppas du skämtar. Det med att modda, kanske är någon enstaka som klagar på, Dedikerade servrar ska vara en självklarhet. Och det handlar inte om DX9 när det gäller köpande av konsolportar, jag spelar cs 1.6 = DX8 / 9. Det handlar om hur det spelas. Men tack var portar ifrån konsol har utvecklingen inom spel stannat.. Om man bortser ifrån kinect till xbox som börjar slå igenom i spel nu.

Det är allmänt känt att pc-spelare är störst whiners.
Och det handlar visst om directx, folk klagar på det här i tråden och folk klagade när det bara var dx9 till crysis 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Huua, inte undra på att utvecklare hellre portar från konsoll än att göra rena PC spel.
PC-spelare är ena riktiga whiners,

Företagen - "Här får ni ett spel - DX11, mäktiga explosioner! granater helikoptrar allt vad ni vill ha!!!"
Ni - "DEDIKERADE SERVRAR?!?!! VARFÖR KAN VI INTE MODDA?!?!!? osv."

Företagen - "Konsollportning.. så vi kör med DX9, så kanske ni får en patch senare"
Ni - "FOKK NO JAG TÄNKER INTE KÖPA"
.

verkar vara du som lipar just nu tycker jag?

Permalänk

Tror att Bethseda har blivit lite lata pga mod communetyn sedan Morrowind, Skulle vara kul att veta hur mycket mindre försäljningen till PC skulle bli om dem inte inkluderade TES: construction.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

verkar vara du som lipar just nu tycker jag?

Hur kommer det sig att du tror det?

Permalänk

.. och så skyller många producenter av spel på piratkopieringen. Vem fan vill betala för någon portning? Det är precis som att göra ostbågar av annat material som smakar skit men ändå kalla det ostbågar och ta fullt pris för det.

Var faktiskt nära för att bestämma mig att köpa spelet innan jag såg denna nyheten, a big no blir det. Man betalar inte för en portning om man har lite innanför pannbenet. Dem borde åtminstone sänka priset rejält i jämförelse med konsolversionerna då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

whiners? Jag hoppas du skämtar. Det med att modda, kanske är någon enstaka som klagar på, Dedikerade servrar ska vara en självklarhet. Och det handlar inte om DX9 när det gäller köpande av konsolportar, jag spelar cs 1.6 = DX8 / 9. Det handlar om hur det spelas.

Vilken ironi när det är gameplayet du helt har undvikit i din argumentation. Huruvida spelet är roligt eller inte verkar vara vid sidan om. Det jag kan hålla med er om är hur UI:t kommer fungera på PC. Men eftersom de även släpper verktyg för moddare att fixa detta om det blir ett problem är jag inte orolig.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

wow, jag väntade bara på att någon dum j*vel skull jämföra detta med något så dumt, Grattis!

Och jag VET att du har laddat ner något olagligt någon gång, argumenterar du emot är det rent bullshit. Och det gör väll inte att du tänker "kanske bara ska sno 1 bil för att se om den är bra sedan köpa den" ?

eller slängt skräp på gatan, inte användt högerregeln, gått in på porr när man är under 18, fuskat i skolan cycklat utan hjälm osv.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Det är allmänt känt att pc-spelare är störst whiners.
Och det handlar visst om directx, folk klagar på det här i tråden och folk klagade när det bara var dx9 till crysis 2.

Jo, men det med DX9 i Crysis 2 var ju bara ett skämt när Crysis 1 som kom 5 år innan hade DX10 ..

Och att pc spelare klagar mest är för att pc spelare är mest entusiastiska (vill ha det perfekt). Resten av folket är dem mera ignoranta som köper en konsol och spelar för då slipper dem krångla med installationer etc. I mina ögon är konsol spelare dem "svagare, dummare människorna" alltså inte bokstavligt men du förstår nog vad jag menar..

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Och jag är ingen tjuv bara för att jag snor 1 bil?

Det är du men om du skulle kunna kopiera bilen då skulle du inte vara det, för mig är det omoraliskt att en eller några personer kan "äga" en rad med digitala ettor och nollor IE copyright även idéer dvs patent.

Permalänk
Entusiast

Tråkigt som fan, men jag är inte lika korkad som många andra och kommer köpa det för att stödja PC-utvecklingen, det finns ju en anledning till att sånt här händer.
Dessutom tror jag att det här kommer bli skit bra:D

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Vad man kan förvänta sig:

1. När dem utnyttjar konsolhårdvaran till fullo så brukar det ofta betyda att dem gör mera instängda utrymmen, på ett eller annat vis för att kunna ha högre detaljnivå på det som faktiskt renderas.
Förhoppningsvis gör dem detta endast genom viewdistance och kan enkelt ändra det på PC

2. För låg FoV. Större texturer som kan ses på längre avstånd. klaustrofobi hur du än vänder dig.
Widescreengamingforum.

3. "Köttigt" interface. Ja. Vilket Oblivion redan har visat vart skåpet skall stå med det så att säga.
Tråkigt. Tråkigt. Tråkigt. fult.

4. Tekniskt fulare grafik. (än om det skulle vara PC-exklusivt)
Snyggare än Oblivion Iaf

Permalänk
Medlem

många det var som tog illa upp utav detta då? ni ska inte vänta på pc-versionens recensioner innan ni köper det till PC då? eller i alla fall mer fakta?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Bara till att se fram emot det underbara meny systemet från Oblivion då



Visa signatur

| Ryzen 9 5900X | Noctua NH-D15 | 32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600MHz | 500GB Samsung 980 Pro NVMe M.2 | 1TB WD Black NVMe M.2 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | MSI MEG X570 UNIFY | Fractal Design Define 7 Compact |

Permalänk

Haha satt precis och snackade med en kompis om att definitivt kommer köpa Skyrim, men nu så får jag läsa det här?!
Jag skiter i om jag är en whiner eller något sånt, jag har fått nog att dåliga konsollportar (nej den här lär inte bli tio gånger bättre än de andra...).

NO GO! (fan det som kunde blivit så bra annars)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Tråkigt som fan, men jag är inte lika korkad som många andra och kommer köpa det för att stödja PC-utvecklingen, det finns ju en anledning till att sånt här händer.
Dessutom tror jag att det här kommer bli skit bra:D

Ja, anledningen är konsol. Sedan xbox 360 och playstation 3 har piratkopieringen ökat extremt. När det bara fanns pc så köpte alla sig ett varsitt Quake exemplar eller Half-Life.. Sedan blev spelen sämre på PC - inte värt pengarna, det får vi tacka konsolportningen för!

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

wow, jag väntade bara på att någon dum j*vel skull jämföra detta med något så dumt, Grattis!

Och jag VET att du har laddat ner något olagligt någon gång, argumenterar du emot är det rent bullshit. Och det gör väll inte att du tänker "kanske bara ska sno 1 bil för att se om den är bra sedan köpa den" ?

Och jag VET att du har rånat en bank någon gång, argumenterar du emot är det rent bullshit. Sluta använda spekulation som fakta, i det här fallet är det knappast relevant i vilket fall.

Jag vet att pirater använder argumentet att ingen fysisk produkt har försvunnit, men i essens är det samma sak: du snyltar på någon annans verk. Jag hoppas också att du är väl medveten om §7

Skrivet av MarcusNO:

Jo, men det med DX9 i Crysis 2 var ju bara ett skämt när Crysis 1 som kom 5 år innan hade DX10 ..

Bestäm dig, är DX10/11 viktigt eller inte? Eller visa mig hur du är konsekvent.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850