Permalänk
Skrivet av Onotto:

Joo, för att spela online måste man betala varje månad för extra saker eller de dom nu kallar "Elite"

[B]http://www.gamespot.com/pc/action/call-of-duty-modern-warfare...

Man måste inte betala för att spela online , utan för att få extra banor osv , de står ju till o med där. det är ju premium som kostar

Permalänk
Medlem

Två helt skiljda spel i min mening iaf tidigare titlar i serierna, vet inte än hur dessa kommer bli. Men BF serien generellt mycket söligare och taktisk medans mw serien är springa som du vore jagad av svältande lejon medans du ska skjuta. Båda har sin charm men inte helt rättvist jämförbara. BF måhända återspegla mer realism än mw .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Två helt skiljda spel i min mening iaf tidigare titlar i serierna, vet inte än hur dessa kommer bli. Men BF serien generellt mycket söligare och taktisk medans mw serien är springa som du vore jagad av svältande lejon medans du ska skjuta. Båda har sin charm men inte helt rättvist jämförbara. BF måhända återspegla mer realism än mw .

Håller med 100%. Föredrar CoD då det passar mig bättre men kan nog sträcka mig till att medge att t.ex. BFBC2 är bättre spel än MW2 och CoD BO.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Skrivet av Onotto:

Joo, för att spela online måste man betala varje månad för extra saker eller de dom nu kallar "Elite"

[B]http://www.gamespot.com/pc/action/call-of-duty-modern-warfare...

Sluta trolla, det kostar om man köper den fullständiga elite, vanliga elite kostar ingenting. kolla källorna nästa gång.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av karjix:

Ja en pentium 1 hade ju sin storhets tid också men nu går vi framåt och MW3 står kvar som en P1a som får vika sig undan för vettig FPS med inlevelse. Prisad vare BF3.!

Så du har spelat båda eftersom du kan utala sånna saker?

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av LoTex94:

För att göra detta klart, jag är inte emot CoD, jag är emot dem som behandlar den som...piss
Älskar CoD 4, och jovisst, om man snackar med några polare över skype så är resten av de nyare roligt också, men BF3 kommer korssa det hoppas

krossa* Krossa i kvalité tror jag med men alla p12:er kommer nog fortfarande köpa cod, så cod vinner nog i försäljning.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem

Kommer att köpa båda.

BF3 - Multi player

MW3 - Single player

Att helt plötsligt sluta spela Modern Warfare-serien på Single Player vore som att sluta kolla på Lost efter 10 avsnitt

Visa signatur

"Maybe if you weren't so distracted by sick children in Africa, you could've put a little more thought into Windows Vista."

Sheldon Cooper

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

krossa* Krossa i kvalité tror jag med men alla p12:er kommer nog fortfarande köpa cod, så cod vinner nog i försäljning.

Känns mer som att alla p12 killar köper cod av nån anledning. Sen köper alla bc3 som är lite "mognare"
Så tycker jag i alla fall.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Känns mer som att alla p12 killar köper cod av nån anledning. Sen köper alla bc3 som är lite "mognare"
Så tycker jag i alla fall.

Eller så är det bara så att alla har olika smak. Oavsett ålder har alla olika tyck och smak. Folk kommer hitta saker att utnyttja i båda spelen och båda spelen kommer ha sina små problem här och där. Det är omöjligt att göra någonting helt felfritt.

Bättre att acceptera att det är två helt olika spel och låta alla spela det dem känner för utan att behöva kalla dem "p12" o dylikt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Själv är man snart "p34" med tre ungar och tycker BF är GÄÄÄÄSP jämfört med CoD. Men det har blivit lite inne att kasta skit på CoD på sistone. Inte helt obefogat heller iofs. Men som sagt, man tycker olika, könstigare bär det inte.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig var kommer allt BF BC3 ifrån? det är endera Battlefield 3(BF3) eller Battlefield: Company 2 (BFBC2/BC2)

Bad Company är en sido attraktion till Battlefield och som gjordes till konsol i sinne, egenltigen var inte BC2 gjort för dator men dom lanserade det för att folk ville ha det.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Att säga att det bara är p12 som spelar cod spelen är fel, men helt klart så spelar dom lite yngre cod spelen eftersom mindre tänkande och mer intensivt osv.
BF3 kommer helt klart vara bäst, synd att alla call of duty är lika dana efter cod4.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av Vardagsrum:

Eller så är det bara så att alla har olika smak. Oavsett ålder har alla olika tyck och smak. Folk kommer hitta saker att utnyttja i båda spelen och båda spelen kommer ha sina små problem här och där. Det är omöjligt att göra någonting helt felfritt.

Bättre att acceptera att det är två helt olika spel och låta alla spela det dem känner för utan att behöva kalla dem "p12" o dylikt.

Jag spelar mw2 och majoriteten består mest utav yngre killar som har spelat cs innan.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Att säga att det bara är p12 som spelar cod spelen är fel, men helt klart så spelar dom lite yngre cod spelen eftersom mindre tänkande och mer intensivt osv.
BF3 kommer helt klart vara bäst, synd att alla call of duty är lika dana efter cod4.

sen när sa jag att alla som spelar mw2 är p12or?

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Jag spelar mw2 och majoriteten består mest utav yngre killar som har spelat cs innan.

Det gör jag också. Spelar nästan bara MW2 och det är många yngre människor som spelar det men långt, långt ifrån bara "p12-or". Det är högst troligen fler i yngre ålder som spelar Black Ops eftersom det är nyast, brukar oftast vara så har jag märkt. Svårt att sätta siffror på det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Kommer nog "låna" MW3 för singleplayer, sen köpa BF3 för single och multiplayer.

Efter att ha sett MW3 gameplay blev jag otroligt besviken, ser absolut ingen som helst skillnad i grafik från de förra spelen, vilket är lite det man väntar på. Men som någon smarting sa innan här i tråden -
"Att helt plötsligt sluta spela Modern Warfare-serien på Single Player vore som att sluta kolla på Lost efter 10 avsnitt"

Permalänk
Skrivet av Vardagsrum:

Det gör jag också. Spelar nästan bara MW2 och det är många yngre människor som spelar det men långt, långt ifrån bara "p12-or". Det är högst troligen fler i yngre ålder som spelar Black Ops eftersom det är nyast, brukar oftast vara så har jag märkt. Svårt att sätta siffror på det.

Majoritet kan vara 51% av spelarna så jag håller fast vid min kommentar.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Kommer nog "låna" MW3 för singleplayer, sen köpa BF3 för single och multiplayer.

Efter att ha sett MW3 gameplay blev jag otroligt besviken, ser absolut ingen som helst skillnad i grafik från de förra spelen, vilket är lite det man väntar på. Men som någon smarting sa innan här i tråden -
"Att helt plötsligt sluta spela Modern Warfare-serien på Single Player vore som att sluta kolla på Lost efter 10 avsnitt"

...för det gick ju så bra för lost-serien

Nä men jag håller med flera av er...det ÄR faktiskt ett bra spel, men jag tycker att, precis som datorvärlden, att det måste utvecklas.

CoD 4 (MW) var lättspelat när det kom, samma med 5 - 6 -7, ingen av dessa spel har...utmanat mina riggar ens något (Då snackar vi 955/5770///955/5770 cfx//I5/5770 och den nuvarande).
Står dock fast vid att MW1 kommer dem aldrig slå. Skiter i om dem andra säljer mer, när det gäller känsla och allmän glädje att spela, då är MW1 kung.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Sluta trolla, det kostar om man köper den fullständiga elite, vanliga elite kostar ingenting. kolla källorna nästa gång.

COD: Elite will be a premium service offering extra content for a monthly fee. Och ja , jag fick fel information av vänner, läste inte igenom de så noga fast där ser du att ELITE kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

COD: Elite will be a premium service offering extra content for a monthly fee. Och ja , jag fick fel information av vänner, läste inte igenom de så noga fast där ser du att ELITE kostar.

Som du skriver; COD: Elite will be a premium service offering extra content for a monthly fee.

Om man bara kollar senaste nyheterna om det, kollar twitter och kollar youtube kan man väldigt snabbt se att COD:Elite kommer vara tillgängligt gratis för alla spelare och det är en applikation utanför själva spelet. Sen kan du själv välja om du vill betala för att få ännu mer extra saker. Värt att minnas är att dessa saker inte är vapen eller liknande som gör dig bättre än någon annan spelare, utan handlar om tävlingar och liknande. Gå in på twitter, sök på "fourzerotwo". Detta är Robert Bowling som är chef på Infinity Ward som själv har sagt detta. Inte så svårt att hitta rätta svaret om man letar lite.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Kommer självklart handla båda och sen får vi se vilket spel som man spelar mest helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Konstig omröstning - är de inte bara vänta å se vilket som passar en bäst?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Då det är Raven Software som utvecklar multiplayerdelen av MW3 så det är mycket möjligt att jag köper spelet då jag älskade SoFII (Gold edition, vanliga är helt värdelöst)! Italy konverterad från CS till SoF var ju helt underbar! Synd att det är så få som spelar det nu.

Nej nu blev jag sugen på att spela det igen, har det liggande på en extern hårddisk men den fungerar inte på W7. Får ta och leta upp skivan, synd bara att det tar så sjukt lång tid att installera.

edit: tog inte alls lång tid.. Måste vart riktigt otålig när man var yngre.

edit2: Problem med AMD och OGL från äldre spel som SoFII, använd atioglxx.dll och opengl32.dll från 10.2 och lägg i SoFII-mappen.

edit3: efter att ha fått igång spelet och hittat en server där transfer raten ligger över 5 KB så att det inte tar år och dar att ladda hem modden servern kör med så kraschar spelet alltid när den ska ladda M4an..

edit4: Ja, fungerar nu iaf.. Inte säker på vad det var jag gjorde Herregud vad jag är usel på spelet! Haha

Permalänk
Medlem

JAg är ett enormt fan av CoD, har 1,2,4,5,6,7 och kommer troligtvis skaffa 8, MW3, också men ärligt talat tror jag nog att ser ser fram emot BF3 mer.

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 AM3 | Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 3,4GHz | RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 @ 1600Mhz XMS3 | Nättaggregat: Deltaco PSU-423 500W

http://www.youtube.com/watch?v=F7DEL5rb4yE&feature=plcp&conte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Konstig omröstning - är de inte bara vänta å se vilket som passar en bäst?

Det är mer vilket du mest ser fram emot/kommer köpa

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woodlauncher:

Då det är Raven Software som utvecklar multiplayerdelen av MW3 så det är mycket möjligt att jag köper spelet då jag älskade SoFII (Gold edition, vanliga är helt värdelöst)! Italy konverterad från CS till SoF var ju helt underbar! Synd att det är så få som spelar det nu.

Nej nu blev jag sugen på att spela det igen, har det liggande på en extern hårddisk men den fungerar inte på W7. Får ta och leta upp skivan, synd bara att det tar så sjukt lång tid att installera.

edit: tog inte alls lång tid.. Måste vart riktigt otålig när man var yngre.

edit2: Problem med AMD och OGL från äldre spel som SoFII, använd atioglxx.dll och opengl32.dll från 10.2 och lägg i SoFII-mappen.

edit3: efter att ha fått igång spelet och hittat en server där transfer raten ligger över 5 KB så att det inte tar år och dar att ladda hem modden servern kör med så kraschar spelet alltid när den ska ladda M4an..

edit4: Ja, fungerar nu iaf.. Inte säker på vad det var jag gjorde Herregud vad jag är usel på spelet! Haha

Lirade det också för...några år sedan, och gillade det skarpt Dock försvann det ur minnet (mitt egna...) efter en ominställation...eller om jag bytte från XP till W7..aja, får testa det

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Har aldrig varit förtjust i Battlefield-spelen, och de senare CoD-spelen har varit skräp så nej tack för min del. Jag tror jag håller mig till CoD4:MW.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk

Finns inga dinosaurier i MW3 så, Bf3 it is.

Visa signatur

Fractal Define R3 | RadeonHD 6970 | Corsair 850AX | I7-2600k | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB XMS3 | MSI P67A-GD65 REV B3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jwlz:

Har aldrig varit förtjust i Battlefield-spelen, och de senare CoD-spelen har varit skräp så nej tack för min del. Jag tror jag håller mig till CoD4:MW.

Jag måste faktiskt säga att jag...känner igen rejält.

Spelar MW1, dock crackaed version med crackade servers, funkar bra, lite hög ping på de flesta, men inga problem.

Har faktiskt inte varit mycket i BF-serien, spelade 1942 som fan, men det va mest för att det inte fanns mycket annnat då. + att de va en av det första spelen som jag spelade "seriöst".
Hoppas nu på BF3, annars klarar jag mig mycket bra på MW1

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Citerar en på Youtube som står för mitt svar:

I Don't Care If The Graphics Aren't New, If The Guns Are Still The Same, If The Game Play Is Still Routine ; The Modern Warfare Series Has Set A Story In Motion That No Other Game -That I've Seen Or Played- Has Ever Tackled.

Ever Since The 5 -Or However Many- Different Medal Of Honours Have Come Out, I've Wanted 2 Things. One : A Game Set In WWI. Two : A Game Set In World War 3.

I'm Not In It For Graphics Or The Shiny Shit ; I Just Want The Story.