Komplett, hur lång tid?

Permalänk
Medlem

Komplett, hur lång tid?

Hej.

Ska fatta mig kort;
jag inhandlade en dator för ca 14 månader sedan hos komplett.se , då ingick 3 års garanti. För någon månad sedan så gick den sönder, kom fram till att det troligen var grafikkortet som var trasigt.
Kontaktade dem och de bad mig skicka in kortet för service etc. De bjöd på fraktsedeln.

Nu är frågan; hur lång tid kommer det ta dem innan jag får svar? Det är ca 1 vecka sedan jag skickade in det, och ännu har jag inte hört något. Jag antog att det skulle ta tid ofc, men hur lång tid talar vi om? upp till en månad?

Berätta gärna om era erfarenheter med returer hos Komplett.se

MVHH

Permalänk
Medlem

Står det inget i svaret du fick när du gjorde felanmälan ? typ att normalt tar det 10 arbetsdagar.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Kontakta komplett.se och berätta om ditt ärende så får du säkert status på det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När jag skickade in mitt grafikkort tog det 2 dagar från att de mottog det till att jag fick besked om att jag skulle få min pengar tillbaks

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Skriv i deras tråd här?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

När jag skickade in mitt grafikkort tog det 2 dagar från att de mottog det till att jag fick besked om att jag skulle få min pengar tillbaks

Typ samma för mig, skickade in ett 5870 för ett par veckor sedan.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Skriv i deras tråd här?

Vart hittar jag deras tråd? Är ny här.

Om de beslutar att ge mig pengarna tillbaka, är det då nuvarande värdet, eller det jag betalade för drygt ett år sedan? Det är ca 700:- skillnad.

mvhh

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdfhh:

Vart hittar jag deras tråd? Är ny här.

Om de beslutar att ge mig pengarna tillbaka, är det då nuvarande värdet, eller det jag betalade för drygt ett år sedan? Det är ca 700:- skillnad.

mvhh

Tror inte dom kommer att besvara frågor om ett specifikt ärende här i forumet utan hänvisar dej till kundtjänst.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/5...

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j