Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Dervish är en riktigt go bräda! Dyr men väldigt bra kvalité, sjukt lätt och riktigt skön att åka på. Du kan dra ner till Hollywood i Göteborg (ser att du bor i Lerum) så kan du köpa den direkt för 3549, annars är Kahalani billigast i Sverige. Handlar du från USA kommer tullen på ungefär 30%, ger ett slutpris på typ 3300 så det är nästan lika bra att handla från Sverige så slipper du vänta lika länge. Truckar rekommenderar jag Randall R2. Jag hade först Paris-truckar men provade min kompis Randalls (på min Dervish) och måste säga att Randalls svänger mer och har mer lutning -> betydligt goare att carva och lättare med slides, dessutom kan du flippa hangern på truckarna så du kommer lägre och blir därmed mer stabil. Brädan känns helt enkelt mer livlig med Randalls. Hjulen du har valt är bra allround hjul, men jag skulle fundera på att köpa 70mm lila Stimulus istället. Du kommer inte komma upp i samma toppfart men du kommer accelerera snabbare vilket gör att du kan sätta slide efter slide lättare efter varann och slipper vänta på att farten ska komma upp. Annars låter det skitbra, glöm inte hjälmen bara!

Edit: Om du känner för att spara lite pengar så bör du kolla in Landyachtz brädor som är billigare men samma höga kvalité (om inte högre) än Loadeds. Tex., denna - http://landyachtz.se/product.php?id_product=16

Jo hittade Drop Carve också när man började söka efter lite forum. Dock finns den ju inte i lager, finns den i någon butik i götet?

EDIT: Vill alltså ha en allround bräda. Vad tror ni om LY Drop Crave eller Kahalani CityCruiserför detta ändamål? De ligger ganska bra i pris och med bra kvalité.

EDIT 2: Eller kanske Kahalani Surf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Jo hittade Drop Carve också när man började söka efter lite forum. Dock finns den ju inte i lager, finns den i någon butik i götet?

EDIT: Vill alltså ha en allround bräda. Vad tror ni om LY Drop Crave eller Kahalani CityCruiserför detta ändamål? De ligger ganska bra i pris och med bra kvalité.

Jag tror LY bara säljs på deras hemsida, men du kan ju alltid ringa och fråga när de kommer få in den. Det lär vara ganska snart med tanke på att säsongen börjar alldeles strax Jag har bara hört bra saker om Kahalanis brädor så det blir säkert inte fel. Hatar att vara den som gör valet ännu svårare för dig men Rayne gör riktigt bra brädor också. Du bör kolla in Rayne Vendetta på http://www.jsmlongboards.com/butik/

Jag hade nog kört på en Vendetta om jag skulle vara helt ärlig. Brädan är lätt, flexig, konkav som hjälper att låsa in fötterna under slides (som dervishen inte har).

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Blir nog en Rayne Killswitch att bomba skit med nu när man fick ofrivilligt sommarlov...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var inne på att beställa en Bhangara, för att pensionera min gamla bräda. Men mest för att jag ville ha en longboard att trixa med. Men så blev inte fallet.

Det blev en tur in på Intersport för att kolla om det fanns några schyssta inlines i min storlek. Och till min stora tur hade de beställt ett par 45or åt en annan kund men istället fått ett par 49or levererade. Perfekt! Behövde inte ens trassla mig genom någon veckas väntan för att se om jag chansat rätt på gissningen av storlek.

Så jag blev istället ägare till ett par nya inlines, men jag kommer ändå få åka på en Bhangara i sommar. Brorsan bestämde sig för att investera i en sådan.

I övrigt, någon annan som är intresserad av trixande med longboard? Eller vill ni bara nyttja dem för åkning?

Permalänk
Medlem

Jävlar 49 i storlek?

Permalänk

Jag har skaffat en Rayne Killswitch! YAAAAAAAAAAY!

droppad
caliber 44s
nersh candy 80a

den är skööööööeeeeen!

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollywoodstar:

Jag har skaffat en Rayne Killswitch! YAAAAAAAAAAY!

droppad
caliber 44s
nersh candy 80a

den är skööööööeeeeen!

Niiiiiice! Jag är själv sugen på en sån, eller en LY 9two5. Hur är nos/tailen på att ta emot stryk på en dropthrough Killswitch?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Tja allihopa!
Nu är det ju säsong igen och jag tänkte slå till på en bräda nu när skatteåterbäringen kommer.
Tänkte lägga ca 2500kr på en bräda. Vill inte ha en för lång (100cm är max) för att jag kommer ha den mycket på tunnelbana och buss. Därmed är det väldigt smidigt att den inte är så satans lång.

Sen är jag lite "big boned" dvs ca 105kg. Så tänkte se ifall någon vet hur det funkar med de flesta brädor?
Kollade lite på kahalani och där fanns deras egna brädor för vikter mellan 80-100kg. Men det borde väll inte göra något med några extra kilon på den eller?

Ska försöka ta mig tid att gå förbi kahalanis butik också för att se ifall man kan prova dem där.

Sjukt taggad på att komma igång igen. Inte ägt en longboard på 2 år. Den jag hade tidigare var en 80-tals skateboard med longboardtruckar och hjul. Helt underbar bräda som dock blev fuktskadad och gick av. Det var trots allt en bräda som var välanvänd hela 80-talet

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Tja allihopa!
Nu är det ju säsong igen och jag tänkte slå till på en bräda nu när skatteåterbäringen kommer.
Tänkte lägga ca 2500kr på en bräda. Vill inte ha en för lång (100cm är max) för att jag kommer ha den mycket på tunnelbana och buss. Därmed är det väldigt smidigt att den inte är så satans lång.

Sen är jag lite "big boned" dvs ca 105kg. Så tänkte se ifall någon vet hur det funkar med de flesta brädor?
Kollade lite på kahalani och där fanns deras egna brädor för vikter mellan 80-100kg. Men det borde väll inte göra något med några extra kilon på den eller?

Ska försöka ta mig tid att gå förbi kahalanis butik också för att se ifall man kan prova dem där.

Sjukt taggad på att komma igång igen. Inte ägt en longboard på 2 år. Den jag hade tidigare var en 80-tals skateboard med longboardtruckar och hjul. Helt underbar bräda som dock blev fuktskadad och gick av. Det var trots allt en bräda som var välanvänd hela 80-talet

Brädan för 80-100 kg borde hålla så länge du inte står och hoppar på den konstant då jag är ganska säker på att kahalanis egna brädor är väldigt styva. Jag har t.ex åkt två personer på en bräda som är för 68-113 kg utan problem och vi väger en del mer än 113 kg tillsammans. Jag tycker definitivt att du ska ta dig till kahalanis butik och prata med dom där, dom är hur schyssta som helst och du kommer säkert få mycket tips!

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk

Tänkte själv köpa en longboard nu till sommaren, funderar på att köpa en slipstream, är det ett dåligt val?

Permalänk
Medlem

Man blev ju lite små sugen på testa longboard efter kollat lite videos man är ju inte 15år längre så känns fånigt att åka själv och försöka lära sig utan att bli helt utskrattad hehe:D

Dock verkar det underbart att bara cruisa i solen med lite musik i lurarna och filosofera för sig själv:)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Ingen som åker här fortfarande? Letar efter en nördig brädrullare som man kan diskutera och lära sej av!

Casual criusar till 99%, men har precis fått hem en Penny 36" och hade tänkt försöka lära mej att dansa lite!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!