Nu blir det nytt mobilköp :)

Permalänk

Nu blir det nytt mobilköp :)

Hej!
Nu är min Samsung Galaxy S sönder, så jag kan inte använda den, vi lämnade in den idag på Elgiganten så dom får laga den, men jag vill nog inte ha tillbaka den för den laggar o buggar o är seg hela tiden Vill ha en mycket bättre o snabbare mobil Kan ni ge mig tips på några prisvärda som klarar mycket? Dom mobilerna jag är sugen på är HTC Sensation, Samsung Nexus S. Iphone vet jag inte riktigt, jag gillar inte Apple riktigt, tycker mer om Android Jag ser mycket på film och lyssnar på musik. Ha det gött!

Permalänk
Medlem

Galaxy S II annars så verkar LG Optimus 2 bra (dual-core!! har fått bra recensioner mm). Enda motiveringen till att köpa en iPhone tycker jag är om man har ett behov av det breda utbudet av apps som erbjuds

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk

Phroggyy: Tackar Det blir nog LG Optimus 2, jag gillar Dual Core, det blir väl mer flyt i gränsnittet om jag inte har fel

Permalänk
Medlem

jag har en Galaxy S II som jag ska hämta ut på posten idag som jag hoppas starkt på

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

HTC Sensation, Samsung Galaxy S II har även dual-core processorer. Skillnaden kan väl vara att Optimus har Tegra II men jag tyckte inte det var någon revolution precis om man kikar på Swedroids test av Sensation, där finns prestandatester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirateman18:

Phroggyy: Tackar Det blir nog LG Optimus 2, jag gillar Dual Core, det blir väl mer flyt i gränsnittet om jag inte har fel

Läs igenom användarrecensioner för den telefonen, många besvikna köpare....

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk

Okej, det blir svårt val det här

Permalänk
Medlem

Ios buggar eller laggar aldrig (eller det har inte hänt mig, haft min i cirka 7 månader) dock så är priset på iphone 4 för högt satt...

några av dina kompisar borde väll ha iphone 4, LG O2, SGSII osv, testa dig fram!

Permalänk

Ja det stämmer, Ios buggar aldrig, det har jag också hört från många. Men det är konstigt att Android laggar o buggar så Det borde också vara ett felfritt operativsystem 2 i min skola har Iphone och dom rekommenderar det till mig, men jag tycker Android är snyggare

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S2, är nog världens bästa telefon just nu. köp

Permalänk
Medlem

Fick jag välja skulle jag ta sensation av många själ. Dels känns det som att HTC bygger väldigt kvalitiva telefoner ( Har en wildfire nu och antar att sensation är bättre)
Sen tycker jag att sense är snyggt men touchwiz är skitfult. visserligen går det att fixa vanillia androd men ändå. Sedan föredrar jag högre upplösning före fina och bra färger.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

iPhone är så äckligt super-hypade. Jag dör lite inombords varje gång någon postar att de beställt en på facebook.

Galaxy S2 med Cyanogenmod när det kommer hade nog varit mitt val också!

Permalänk
Medlem

Galaxy SII och HTC Sensation är båda riktigt grymma mobiler och är i min mening de bästa just nu. Hugget som stucket vilken man tar. Jag ska snart byta bort min iPhone 3gs mot en android då jag fått nog av Apple och deras ibland mindre smarta val... iPhone 4 kan jag inte rekommendera, kantig och till slut får man nog av Apple...

Jag tycker Sensation vinner pga qHd upplösningen och den ergonomiska utformningen, tycker galaxy SII är lite kantig. (Tänk 3gs mot iPhone 4)

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Står mellan Sensation och GS2.
Båda är bra mobiler, du kommer inte blir besviken vilken du än kör med.

Dock så har GS2 inte HDMI utan samsungs egna utgång som sitter i deras smart tv. (inga andra)
Så det kan vara en punkt att köra på Sensation.

Har ägt en O2X men sålde den till min bror just pga frys och omstart buggarna.
Om LG fixar det så blir det ett köp för mig igen, GS2/Sensation är inte värt pengar hoppet då.

Permalänk
Medlem

Om jag får låna tråden lite så sitter jag i samma sits, är lite kluven hurvida man ska välja SGS2, Sensation eller vänta in iPhone 5. Har klämt på SGS2 och gillar den skarpt men är orolig för alla buggar som har varit med telefonen. Sensation ska jag definitivt kolla in, är lite skeptisk till Sense. iPhone är ett säkert kort känns det som eftersom det är Apple vi snackar om men har ännu inte kommit över iTunes.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Du bör överväga en WP7 telefon, mer flyt i UI:t kommer du inte att få

Permalänk
Medlem

behöver du hdmi utag köp sensation
annars köp s2
s2 ser lite fulare ut i menyer än sensation bara men prestandard e den dubblet så bra

sensation har lite bättre upplösning knappt märkbar dock men s2s ljud e bättre så det gör upp för det i min ögon till och med bättre imo pga av der

Permalänk
Medlem

Nokia n8 perfekt för film och musik, har hdmi mm, och den laggar inte heller

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Köp en SGS2, bättre än både Sensation och Optimus x2. Skärmen är också helt jävla otrolig!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Rådström:

iPhone är så äckligt super-hypade. Jag dör lite inombords varje gång någon postar att de beställt en på facebook.

Galaxy S2 med Cyanogenmod när det kommer hade nog varit mitt val också!

Detsamma kan ju sägas om Android. Både iOS och Android känns som leksaker.

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.