Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk

Fint att ni är aktiva vid denna tid! När ni ändå är här, jag verkar inte få gpsen att fungera i google maps. På wifi så skriver man in destination och detta laddar otroligt snabbt. Men när jag stänger av wifin så står den bara och tuggar... Gör jag fel eller vad har ni för tips?

Permalänk
Medlem

Vad händer om batteriet tar slut i dockan...måste man skriva på plattan då? Får man något kvar i dockan om man laddat plattan via dockan?

Hoppas ni fattar vad jag menar. Småtrött!!!

Permalänk
Skrivet av niklas12343:

Fint att ni är aktiva vid denna tid! När ni ändå är här, jag verkar inte få gpsen att fungera i google maps. På wifi så skriver man in destination och detta laddar otroligt snabbt. Men när jag stänger av wifin så står den bara och tuggar... Gör jag fel eller vad har ni för tips?

Hej!

Vi tror det beror på att Google Maps inte tillåter sökning i offline-läge ; dvs Maps kommer cacha kartor så du kan navigera visuellt men sökningar i kartorna (efter gator, företag, etc) kräver uppkoppling - t.ex. via WiFi eller en mobil hotspot osv.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Skrivet av SweSG:

Vad händer om batteriet tar slut i dockan...måste man skriva på plattan då? Får man något kvar i dockan om man laddat plattan via dockan?

Hoppas ni fattar vad jag menar. Småtrött!!!

Hej!

Även om batteriet tar slut i dockan så kommer den fungera - så länge plattan har ström kvar. Men caps-lock-lampan kommer inte tändas - där spar vi lite ström på för sådana tillfällen. Hoppas detta är OK

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

Prova att ändra agent-sträng för webbläsaren i inställningarna ifall du inte gjort det ännu.
Inställningar -> Avancerat -> Användaragentsträng
Välj sedan 'Bordsdator' . då kommer webbläsaren att presentera sig som en vanlig dator för alla webbsidor. Upplösningen tycker vi är bra nog för att slippa få mobil-sidorna.

Hoppas detta löser problemet!

Mvh
Asus Sverige

Tack!! (:

Permalänk
Medlem

Den har jag inte

Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!
Ifall du har modellen med tangentbordsdockan så ser du bubblorna i Live Wallpaper pga. att dockan aktivt laddar upp plattan - det sitter ett extra batteri i. Detta av den enkla anledningen att det är plattan som ska vara på max-batteri, så mycket det går - så länge det finns ström kvar i dockans batteri kommer den att aktivt ladda upp plattans batteri.

Vid sidan av dockan finns en diod som indikerar när den laddar - den kommer även blinka när batterinivån är låg (i dockan!). Du ser även en blixt på batteriikonen längst ned till höger i gränssnittet när batteriet laddas.

För 3.1 så har många fått uppdateringen redan men vi använder en utrullningsmatta så våra servrar inte skall bli överbelastade - för er som ännu inte fått uppdatering bör den dyka upp snart.

Mvh
Asus Sverige

Jag har 32GB modellen utan dockan, och där saknar jag faktiskt någon slags indikering över laddningen, vilket är lite tråkigt, för att montera i en dioder i själva plattan, som tänds eller blinkar när laddaren är i, hade ju inte varit allt för krångligt eller dyrt, så frågan kvarstår, hur skall jag se om den laddar eller inte ?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jersey:

Jag har 32GB modellen utan dockan, och där saknar jag faktiskt någon slags indikering över laddningen, vilket är lite tråkigt, för att montera i en dioder i själva plattan, som tänds eller blinkar när laddaren är i, hade ju inte varit allt för krångligt eller dyrt, så frågan kvarstår, hur skall jag se om den laddar eller inte ?.

Blir en liten blixt på batteriet när du laddar den.

Permalänk
Medlem

Asus - what's your comment to all the users that have HW issues, e.g. the left speaker being very silent compared to the right one? Also screen light bleed seems to be an issue, in addition to some Transformer's power buttons not working correctly, making it impossible to turn the device on/off.

In addition, on the software side, some Flash videos are very choppy (e.g. SVT Play's HD videos).

What say you?

Permalänk
Skrivet av Jersey:

Jag har 32GB modellen utan dockan, och där saknar jag faktiskt någon slags indikering över laddningen, vilket är lite tråkigt, för att montera i en dioder i själva plattan, som tänds eller blinkar när laddaren är i, hade ju inte varit allt för krångligt eller dyrt, så frågan kvarstår, hur skall jag se om den laddar eller inte ?.

Hej!
Det blir en blixt i batteriikonen när plattan laddas. Batteriikonen sitter längst ned till höger i Android-gränssnittet.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Skrivet av djorgen:

Asus - what's your comment to all the users that have HW issues, e.g. the left speaker being very silent compared to the right one? Also screen light bleed seems to be an issue, in addition to some Transformer's power buttons not working correctly, making it impossible to turn the device on/off.

In addition, on the software side, some Flash videos are very choppy (e.g. SVT Play's HD videos).

What say you?

Hi
Concerning Flash Video performance , it is mostly an issue with Google Android 3 and Adobe Flash and it is currently out of our realm of control. Flash video on Youtube, through Google's own Youtube 3.0 application for Honeycomb (preloaded) works very nice with 720p - showing that indeed Flash does work but needs more optimizations.

Concerning any hardware issues - if you are very dissatisfied with the quality of the product, please check with your reseller for a potential return.

Best regards
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Gillar plattan bara mer och mer
Det ända som saknas är ordentligt flash-stöd sam alla andra i tråden nämnt ) Testade att köra lite flashspel direkt från webläsaren och tyvärr är det för segt för att köra många spel.. vissa funkar.

youtube appen är helt underbar och det flyter på perfect i HD, plattan är även perfect att läsa serier och manga på, funkar även bra att ha tengentbordet på och växla sida me mousepaden.

Köpte även en del spel på tegrazone, kan vara värt att nämna att de tar ca 20 minuter innan spelet har registrerats och innan dess står det "this game is not genuine". Men få inte panik (som jag fick), det är bara att vänta

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!
Ifall du har modellen med tangentbordsdockan så ser du bubblorna i Live Wallpaper pga. att dockan aktivt laddar upp plattan - det sitter ett extra batteri i. Detta av den enkla anledningen att det är plattan som ska vara på max-batteri, så mycket det går - så länge det finns ström kvar i dockans batteri kommer den att aktivt ladda upp plattans batteri.
Mvh
Asus Sverige

Jag upplever att dockan laddar ur ganska snabbt om man låter dom sitta ihop. Räcker att låta den ligga över natten så blinkar den lilla orangea lampan!

Permalänk
Skrivet av anon171377:

Jag upplever att dockan laddar ur ganska snabbt om man låter dom sitta ihop. Räcker att låta den ligga över natten så blinkar den lilla orangea lampan!

Startar du om plattan innan du lägger dig så går det inte lika snabbt. Väldigt konstigt att det inte finns någon taskmanager.

Eller så har jag bara inte hittat den. Och till alla som tror att android sköter det bättre själv, kan jag bara säga. Då har ni fel

Permalänk
Medlem

Tack!

Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!
Det blir en blixt i batteriikonen när plattan laddas. Batteriikonen sitter längst ned till höger i Android-gränssnittet.

Mvh
Asus Sverige

Har hittat den, men den var allt liten
TIPS ! Hittade även en bra app "Battery Solo Widget" där ringen ändrar färg när den laddar, och där jag ser styrka och temperatur på batteriet, men vet inte ännu om siffrorna stämmer, men det lär jag snart märka.
Länk: https://market.android.com/developer?pub=Pedro+Maicas

En fråga beträffande högre ljud på den högra högtalaren, jag har också det problemet, men visst jag överlever, men är det någon som vet om det finns en app el liknade så man kan justera ljudet mellan högtalarna ?
Någon annan som upplevt ljudproblem ?

Permalänk
Medlem

Sugen på att köpa en platta, motivera mig varför jag skulle

En fråga, hur funkar .avi format?

Permalänk
Medlem

Avi fungerar skitbra
Ruskigt härlig att surfa på, msn:a på allmänt interacta

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Alina har 14 st eee pads med keyboard dockan i lager nu.

http://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=TF101-1B049...

Skynda!

Permalänk

Ett par nybörjarfrågor:
När jag försöker hämta Flash står det att Flash finns inte på ditt operativsystem (har android 3,1)

Youtube funkar bra men SVT-Play inte alls. Har provat även med Opera-webbläsaren.

Avi-film från USB-stickan startar inte heller, vad ska jag göra för att det ska fungera?

Permalänk
Skrivet av lappuggla:

Ett par nybörjarfrågor:
När jag försöker hämta Flash står det att Flash finns inte på ditt operativsystem (har android 3,1)

Youtube funkar bra men SVT-Play inte alls. Har provat även med Opera-webbläsaren.

Avi-film från USB-stickan startar inte heller, vad ska jag göra för att det ska fungera?

Flash stöd finns på market inte direkt via hemsidan.

Enjoy.

Permalänk
Skrivet av niklas12343:

Flash stöd finns på market inte direkt via hemsidan.

Enjoy.

Hämtade Flash via Market direkt när jag fick plattan.
Men SVT-Play går ändå inte.
"Tyvärr går videon inte att spela" efter att det snurrat och försökt några sekunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappuggla:

Ett par nybörjarfrågor:
När jag försöker hämta Flash står det att Flash finns inte på ditt operativsystem (har android 3,1)

Youtube funkar bra men SVT-Play inte alls. Har provat även med Opera-webbläsaren.

Avi-film från USB-stickan startar inte heller, vad ska jag göra för att det ska fungera?

För avi-filer får du ladda ner en spelare, jag vet inte vilken som är bäst, har provat rockplayer och den funkar bra.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Vet inte vad det var för fel på Sibas exemplar, men fick precis hem min platta från Inet.

Jävlar vilken grej!
Allt funkar ju, det som inte funkade på Siba funkar också... snabbt, smidigt och smärtfritt. För att inte tala om den vackra skärmen, USB, SD kortläsare och den enormt sköna dockan. Upplever inte heller några övriga problem med min egna som jag upplevde på Siba eller läst i andras inlägg.
(Inte kollat efter BL bleed än dock, inget jag märkt, inte heller märkt högtalar-problemet. Inte hunnit prova den SÅ grundligt )

Flash 10.3 Fixar det mesta verkar det som.

Aldrig sviken av Asus innan,
Aldrig sviken av Inet innan,
Och inte nu heller, Tackar för denna padda, Asus Representant !

Och tänk att jag nästan köpte en iPad som känns mer som en plastleksak i jämförelse... huva. Gick ju bra till slut iaf.
Svarar gärna på frågor nu när jag själv har en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekkik:

Vet inte vad det var för fel på Sibas exemplar, men fick precis hem min platta från Inet.

Jävlar vilken grej!
Allt funkar ju, det som inte funkade på Siba funkar också... snabbt, smidigt och smärtfritt. För att inte tala om den vackra skärmen, USB, SD kortläsare och den enormt sköna dockan. Upplever inte heller några övriga problem med min egna som jag upplevde på Siba eller läst i andras inlägg.
(Inte kollat efter BL bleed än dock, inget jag märkt, inte heller märkt högtalar-problemet. Inte hunnit prova den SÅ grundligt )

Flash 10.3 Fixar det mesta verkar det som.

Aldrig sviken av Asus innan,
Aldrig sviken av Inet innan,
Och inte nu heller, Tackar för denna padda, Asus Representant !

Och tänk att jag nästan köpte en iPad som känns mer som en plastleksak i jämförelse... huva. Gick ju bra till slut iaf.
Svarar gärna på frågor nu när jag själv har en.

Allmänt intryck? Prisvärd? Batteritid?

Är som sagt bra sugen på att köpa en.

Ska man slå till eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Allmänt intryck? Prisvärd? Batteritid?

Är som sagt bra sugen på att köpa en.

Ska man slå till eller?

Riktigt solitt intryck, bara haft den en dag än, men skön att använda är den.
Stter nu och skriver på den i dockan (håller under med vänster hand och skriver med höger) vilket går riktigt bra.
Nu har jag hunnit kolla mer och har två påpekningar :
Lite skevt ljud från en underrepresenterad vänsterhögtalare, även om ljudet annars är bra.

Den känner av mina sd kort (ett micro class 6 sandisk 8 gig, ett sdhc 8 gig class 10 sandisk) men jag kan inte använda dem på något vis och allt som "lagringsinfo" säger mig är att de diverse data (kapacitet, etc.) är ej tillgängligt. Har dessutom 3.1.

Allt annat ? Helt fantastiskt, och för bara 5 tusen är det lätt värt ens små penningar.

Hör gärna vad folk har att säga om SD-problemen dock, någon annan som har detta problem ? NTFS-format.

Permalänk
Skrivet av Rekkik:

Lite skevt ljud från en underrepresenterad vänsterhögtalare, även om ljudet annars är bra.

Jag hittade denna tidigare idag: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1118010

Requirements:
-Root
-Left speaker actually working
-Root Explorer or similar file manager (recommended method)
--ADB if you don't use Root Explorer
--Text editing program (Notepad++ is recommended and free) if you decide to use ADB

Permalänk

SD-kort

Hejsan.

Nu har jag nästan fastnat för den här plattan. Önskar lite snabba svar på ett par frågor innan jag kanske drar till Uppsala för ett inköp...

16-gigsmodellen... har själva paddan en SD-plats för minneskort så att man slipper släpa med sig dockan om man vill ha med sig lite filmer?

Har alla Pad's (som nu säljs) en slot för sim-kort så att man kan utnyttja 3G-surf?

Permalänk
Skrivet av McGilljam:

16-gigsmodellen... har själva paddan en SD-plats för minneskort så att man slipper släpa med sig dockan om man vill ha med sig lite filmer?

Micro SD på plattan, vanlig SD på dockan.

Skrivet av McGilljam:

Har alla Pad's (som nu säljs) en slot för sim-kort så att man kan utnyttja 3G-surf?

Nej. Inte Transformern i alla fall. Löses t.ex. genom att använda telefonen som accesspunkt

Permalänk
Skrivet av Rattfylla:

Micro SD på plattan, vanlig SD på dockan.

Nej. Inte Transformern i alla fall. Löses t.ex. genom att använda telefonen som accesspunkt

Ok. Tack för snabbt svar på detta. Varför jag frågade var att ASUS skrev något om just det, en 3G-modell.
Har letat lite, men inte funnit så mycket info om det...

Känns bra att Paddan har Micro SD så att man faktiskt inte måste gå på 32gigaren för att ha mer plats.
Antar att denna kommer att lira finfint med min LG Optimus 2X när jag ska surfa utanför hemmet.

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat plattan utomhus i solljus?
Går det att läsa på skärmen då?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattfylla:

Jag hittade denna tidigare idag: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1118010

Requirements:
-Root
-Left speaker actually working
-Root Explorer or similar file manager (recommended method)
--ADB if you don't use Root Explorer
--Text editing program (Notepad++ is recommended and free) if you decide to use ADB

Känns ju lite halvdant att behöva roota, det förstör väl garantin?

Visserligen ser det ut som att ASUS bara klantat sig lite med inställningarna, så man kan ju hoppas att det snarast kommer en uppdatering
-
rs_spk_int:trueq_lband2 = 400.000000,3.000000,0.7000000 // TruEQ Left Band 2 Tuning -
srs_spk_int:trueq_lband3 = 2500.000000,-9.000000,0.700000 // TruEQ Left Band 3 Tuning -
srs_spk_int:trueq_rband0 = 900.000000,-9.000000,0.700000 // TruEQ Right Band 0 Tuning (CF Gain Q) -
srs_spk_int:trueq_rband1 = 11000.000000,6.000000,0.500000 // TruEQ Right Band 1 Tuning -
srs_spk_int:trueq_rband2 = 400.000000,3.000000,0.700000 // TruEQ Right Band 2 Tuning -
-
"if you pay attention you will find that the 2 highlighted lines are a different length, even though they should be equal, woops Asus?"

P.S
Fixat ett par SD-problem, båda går nu i dockan av någon anledning (sd modul till micro-sd kortet).
Men om man tar microsd kortet UR modulen och ploppar den i plattan så får man upp "Förbered extern enhet" i en halv sekund och sen försvinner det. Man kan inte heller göra något med kortet i detta fall.

Känns lite underligt ?