iOS 5 och OS X Lion presenteras 19.00 - diskutera!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stakz:

Windows 7

För 29 Washingtons? Dont think so.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

För 29 Washingtons? Dont think so.

Kvalitet framför kvantitet

Permalänk
Hedersmedlem

Fast det är ju en något haltande jämförelse då Apples hårdvara subventionerar mjukvaran...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Varför skulle man ens vilja köra helskärm sådär?

Det är faktiskt oerhört smidigt på Macbook:arna, då man växlar mellan de olika programmen med en enkelt multitouch-rörelse. Man slipper alltså minimera programmet till vanligt fönsterläge så fort man vill gå över till lett annat program igen. Kör de på min vita Macbook atm, de är oehört smidigt, man vill typ aldrig mer använda en laptop utan de igen

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r:Grid:

Det är faktiskt oerhört smidigt på Macbook:arna, då man växlar mellan de olika programmen med en enkelt multitouch-rörelse. Man slipper alltså minimera programmet till vanligt fönsterläge så fort man vill gå över till lett annat program igen. Kör de på min vita Macbook atm, de är oehört smidigt, man vill typ aldrig mer använda en laptop utan de igen

Agree!:) jag har väldigt problem med laptops nu. Lånade en offentlig dator och insåg hur seegt allt "flyter" (det gör det inte men enligt win-användarna;)) när man jobbar med såväl mjuk som hårdvara på en dator som inte är Apple eller Mac.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

OSX Lion ryktas för övrigt släppas den 19 Juli eller strax innan.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Skrivet av r:Grid:

Det är faktiskt oerhört smidigt på Macbook:arna, då man växlar mellan de olika programmen med en enkelt multitouch-rörelse. Man slipper alltså minimera programmet till vanligt fönsterläge så fort man vill gå över till lett annat program igen. Kör de på min vita Macbook atm, de är oehört smidigt, man vill typ aldrig mer använda en laptop utan de igen

Windows 7 kan ju göra samma sak, det är bara att man använder kortkommandon på tangentbordet. Tex är det rätt smidigt att använda windowstangenten + tab om man bläddrar mellan fullskärmsprogram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonxz:

OSX Lion ryktas för övrigt släppas den 19 Juli eller strax innan.

Ryktet är väll snarare 14de.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Ryktet är väll snarare 14de.

Finns även ett om 6:e, men det låter lite otroligt.
Hur är det? Brukar releasen ligga på tisdagar som det mesta Apple hittar på?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Visuale:

iCloud ser ut att bli otroligt bra, och att dumpa MobileMe är nog rätt beslut. Nya notiser i iOS var väntat och behövdes... men annars var det lite tomt. Lion förresten - vad har Microsoft att sätta mot ett OS för $29?

Det håller jag med om att det var rätt beslut.:) Gillade aldrig idén och skaffade Flopp Box men nu är iCloud har kommit ut känns det väldigt intressant. 5 GB gratis är inte helt fel. Förstod jag det hela rätt så så skulle man kunna ha 1 000 bilder - du får ändå behålla 5 GB? Rätta mig gärna om jag har fel.:)

Nej MS har inget att sätta emot utan de får inse att de får dumpa priserna om folk ska vara intresserade av deras ja saker...

Skrivet av Aalbiion:

Jag hade förväntat mig Apple skulle presentera sin egen variant av Spotify.

De har ju App store och iTunes store så finns ju egentligen ingen anledning att "uppfinna hjulet på nytt" så att säga.^^

Skrivet av jonasy:

Första gången jag (nästan) ångrar att jag inte väntade 2 månader och köpte en 3GS - iOS 5 med iCloud är riktigt lockande. Synd att man är lite låg på cash annars hade det inte suttit fel med en iPhone 4S ... Men det skall bli trevligt till iPaden, bara en sån sak som Safari Reader kommer ju göra mitt surfande ännu trevligare!

Ser självklart också fram emot Lion! Windowsmänniskor brukade ju skratta åt att det inte fanns något vettigt helskärmsläge i OS X, tror de är rätt tysta nu Snow Leopard var ju inte så mycket nya features att gotta sig åt, så det skall bli kul med "julafton" igen. Hoppas bara de uppdaterar Airen snart, så jag får njuta av Lion på en värdigare dator.

Jag känner precis som dig. Ta bara scroll bar (svenska?) vid sidan: Steve Jobs sa att SB uppfanns för att man skulle kunna ta tag med musen och "dra" sidan upp och ner men att det nu med alla Gestures inte fanns anledning att ha SB kvar men att den trots allt får finnas kvar för de som vill scrolla som man gjorde innan.

Jag håller med dig angående SL: i Lion har de ju lagt till 250 nya funktioner. Som du säger, det blir Julafton igen.:D<3 *Längtar*:D<3

Skrivet av Thomas:

Nej, de menar verkligen hela skärmen. Ingen större nyhet i mina ögon, men de gör en ganska stor deal av det.
Exempel: Mail

Mail har fått bättre funktioner och det känns skönt tycker jag (på tal om det nu när du nämnde Mail:)).

Skrivet av Racemouse:

Varför skulle man ens vilja köra helskärm sådär?

Ja du min vän när man använder sig av Gestures så är det en väldigt skön känsla att kunna ha helskärmsläge. Jag antar att för de som har win och är beroende av "klicksystemet" (att föra en mus över skärmen för att "pricka in X ställe du ska trycka på varje gång du ska göra något är gammalt enligt mig) så kanske helskärmsläge inte är något "att ha" men Gestures gör som sagt helskärmsläget väldigt användbart.:)

Skrivet av Perc:

Det finns vissa situationer då jag iallafall gärna skulle vilja kunna klicka upp i helskärmsläge och få bort menyraden, docken och sånt som stjäl plats. Eftersom dom har gjort så man enkelt kan bläddra mellan sina vanliga desktops och helskärmsprogrammen utan krångel så kan det ju bli riktigt smidigt.

Skrivet av Centura:

Beror helt enkelt på upplösning. Installerade Lion DP4 på min MPB 13" idag och jag gillar helskärm väldigt mycket. Väldigt smidigt att bläddra mellan skrivbord/spaces och helskärms program med fyra fingrar till höger eller vänster.

Precis, som jag sa ovan: Gestures gör ju halva jobbet om inte mer när man sitter vid en Mac.<3

Skrivet av alcaponey:

Någon som vet ungefär när OS:et kommer komma tillsammans med iMac:arna? Vill köpa en iMac nu :/

OS:et kommer denna månaden

Skrivet av Najk:

För 29 Washingtons? Dont think so.

He he kan inte annat än att hålla med.;)

Skrivet av Stakz:

Kvalitet framför kvantitet

Här är det bara en massa kvalité med en massa nya funktioner så man behöver inte oroa sig för om det är "kvalité eller kvantitet" som man kommer att få.^^

Skrivet av TMO KOTOR:

Windows 7 kan ju göra samma sak, det är bara att man använder kortkommandon på tangentbordet. Tex är det rätt smidigt att använda windowstangenten + tab om man bläddrar mellan fullskärmsprogram.

Jag lovar dig: det är klumpigt att "tabba". har man väl använt Gestures så glömmer man var tab-tangenten sitter. Det är den mest oanvända knappen på mitt tangentbord.:P Tabbar kanske i något dokument någon gång, men det är sällan.:) Jag förstår att win-gänget "Ser vad de Har" och tycker det är smidigt, men har man väl suttit vid en Mac dator så inser man att allt är klumpigt för det tar så väldigt många fler steg för att utföra något i win-miljö enligt mig.:(

Skrivet av basn:

Ryktet är väll snarare 14de.

Hmm....:) Jag hörde runt den 18:e eller 19:e men jag kan ha fel.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alcaponey:

Någon som vet ungefär när OS:et kommer komma tillsammans med iMac:arna? Vill köpa en iMac nu :/

Du kan köpa en iMac nu och få gratis uppgradering till Lion när det släpps.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot Lion, men jag väntar nog tills 10.7.1 innan jag installerar det.. Jag använde DP4 några dagar och den hade massor av små, irriterande buggar och folk säger att GM inte är mycket bättre.

Permalänk
Medlem

När tror ni att Apple tänker släppa lion?
vi vet ju att det ska vara i Juli, men vilket datum

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Skrivet av Rolle90:

När tror ni att Apple tänker släppa lion?
vi vet ju att det ska vara i Juli, men vilket datum

Citat:

There have been expectations that Apple could release OS X Lion this week, potentially as early as tomorrow (July 14th). A few doubts, however, have been introduced in the past couple of days. LoopInsight's Jim Dalrymple tweeted this evening that he hopes "you guys don't lose too much sleep waiting for the new Macs and Lion tomorrow :)", suggesting that release won't happen on Thursday. Dalrymple's been known to have some inside Apple contacts in the past.

Meanwhile, Arstechnica's John Siracusa said during his podcast (within first two minutes) on 5by5.tv that he'd also heard that Lion is not coming this week. Siracusa, however, describes the information as "third-hand, fourth-hand" information.

So while neither source is particularly concrete about their predictions, given the anticipation surrounding OS X Lion's release, we thought it worth noting.

If we do believe that OS X Lion isn't coming this week, then despite the leaked part numbers, it's almost certain the new hardware will also not launch this week. At this stage Apple is expected to launch the new MacBook Airs and Mac Minis with Lion pre-installed, so they can't launch the machines without first officially releasing OS X Lion to the public.

For Apple's part, they have only promised that OS X Lion will ship in July, and have made no promises about new hardware.

http://www.macrumors.com/2011/07/14/os-x-lion-not-going-to-la...

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"